Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLiEsJuHhxX schreef:Ik snap die ruimte die ze op internet als advies geven niet. Bio kippen moeten zelfs al 4 m2 per kip hebben om BIO te mogen zijn, dat betekend dus dat de kippen die mensen dan in de tuin hebben met 1,5 m2 per kip een slechter leven hebben dan een BIO kip en uiteindelijk is de rede van eigen kippen dacht ik nog altijd omdat je eitjes wilt van kippen die het beter hebben dan de kippen eitjes die je in de winkel koopt?
Ik persoonlijk vaccineer mijn kippen/kuikens niet en wil hier ook geen gevaccineerde kip op mijn terrein hebben
Kuggur schreef:Staar je niet te blind op de cijfers uit de industrie, die gebruiken truuks...
Kuggur schreef:Staar je niet te blind op de cijfers uit de industrie, die gebruiken truuks...
XxLiEsJuHhxX schreef:Kuggur schreef:Staar je niet te blind op de cijfers uit de industrie, die gebruiken truuks...
Ik bedoel daar ook eigenlijk vooral mee dat als de industrie dan al 4 of 9 m2 per kip moet hebben je ze in de tuin ook eigenlijk zeker niet kleiner moet hebben ziten. Of najha dat vind ik danWe zijn de tijd van een goudvis in een vaas dacht ik ook grotendeels voorbij en een kip op 1,5 m2 vind ik persoonlijk vergelijkbaar met een goudvis in een vaas
Mizora schreef:Bij scharreleieren zitten de kippen op 1111cm2 per kip zonder uitloop naar buiten, oftewel: 9 kippen per m2. Je kunt krielkippen een prima leuk leven geven met 1.5-2m2 per kip. De "eisen" vanuit de hobbyhouderij worden steeds extremer, maar hoewel groter wel leuker voor de dieren is, is het niet noodzakelijk voor een prima leven.
Mer1980 schreef:In NL zouden ook de professionele houders gewoon de kippen kunnen vaccineren tegen deze onnodige ellende, alleen dan moeten de regels worden aangepast of alleen voor Nationaal gebruik gehouden moeten worden. Deze ellende is niet nodig, alleen is een nieuwe kip goedkoper dan vaccineren en accepteert de export het niet. Het hoeft gewoon niet.... maar dat is een andere discussie. Ik heb iig de vrijstelling.