Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Hier was een vuurwerkverbod maar daar merkte ik niks van, de roemeen had meer dan 48 uur niks gegeten. Ik had een lekkere vette kluif maar die wilde hij ook niet. In de avond ging hij in zijn tent met de relexopet en daar bleef hij liggen. Vanmorgen pas weer wat vlees gegeten, nu speelt mijn man gitaar en bibbert hij weer heel erg, normaal kan hij daar tegen.
marleen_usar schreef:Valeriaan probeer ik te geven maar als hij niet eet is dat lastig, in zijn keel stoppen is ook veel stress.
Blue_Eyes schreef:Mijn hond was helaas dit jaar voor het eerst bang van vuurwerk. Vorig jaar zat hij voor het raam bewonderend te kijken, dit jaar vond hij het binnen prima maar hij hoefde niet per se buiten te plassen ofzo (lees: deur open = rennen naar de woonkamer). Op 1 januari ging het beter, maar helaas heeft een stel rotjochies toen uit de struiken nog iets knallends naar hem toe gegooid. Gevolg: ik krijg hem als het donker is met geen mogelijkheid meer naar buiten. Overdag gaat het wel, maar hij zal toch na 17:00 ook nog moeten plassen... Heeft iemand tips?
Blue_Eyes schreef:Mijn hond was helaas dit jaar voor het eerst bang van vuurwerk. Vorig jaar zat hij voor het raam bewonderend te kijken, dit jaar vond hij het binnen prima maar hij hoefde niet per se buiten te plassen ofzo (lees: deur open = rennen naar de woonkamer). Op 1 januari ging het beter, maar helaas heeft een stel rotjochies toen uit de struiken nog iets knallends naar hem toe gegooid. Gevolg: ik krijg hem als het donker is met geen mogelijkheid meer naar buiten. Overdag gaat het wel, maar hij zal toch na 17:00 ook nog moeten plassen... Heeft iemand tips?
Nyaleti schreef:Blue_Eyes schreef:Mijn hond was helaas dit jaar voor het eerst bang van vuurwerk. Vorig jaar zat hij voor het raam bewonderend te kijken, dit jaar vond hij het binnen prima maar hij hoefde niet per se buiten te plassen ofzo (lees: deur open = rennen naar de woonkamer). Op 1 januari ging het beter, maar helaas heeft een stel rotjochies toen uit de struiken nog iets knallends naar hem toe gegooid. Gevolg: ik krijg hem als het donker is met geen mogelijkheid meer naar buiten. Overdag gaat het wel, maar hij zal toch na 17:00 ook nog moeten plassen... Heeft iemand tips?
Sneu![]()
Eigenlijk: accepteren dat hij maar even binnen plast. Kun je hem in een ruimte doen waar hij niet op een houten vloer oid zit?
En korte stukjes: naar de eerste beste struik, ideaal in de tuin, plassen en direct terug.
Kent hij commando plassen? Dat hebben we die van ons aangeleerd en als hij het eng vind buiten dan zeg ik tegen hem 'kom, plassen' en weet hij dat ie alleen maar een plasje hoeft te doen en dan weer naar binnen kan racen. Kent ie dat commando niet, dan heb je daar nu vrij weinig aan helaas..
Echt aan iedereen in dit topic: zet een reminder in je agenda voor begin Oktober ofzo om dan al na te denken over medicatie en een check in te plannen bij de dierenarts. Heb je ruimte in je portomonee, zet ze op Clomicalm want daar hoor ik echt goede verhalen over.
Maar ik heb té veel mensen aan de balie gehad die op de 30e bedachten dat hun hond al 5 jaar doodsbang is. Dan kunnen we eigenlijk niks mee behalve Adaptil geven en daar gaat angst makkelijk doorheen.
Bodan schreef:Aan iedereen. Ga nu beginnen met trainen. Monique bladder, gedragstherapeut, geeft verschillende tips als je je inschrijft, zie onderstaande link. Start 9 januari. Ook geeft ze trainingen. Maar ga alsjeblieft (op tijd) bezig met de angst van je hond.
https://www.moniquebladder.nl/vuurwerkangst
Azmay schreef:Hier bleek het thundershirt alleen maar te versterken oudjaarsochtend helaas. Arme kerel lag rillend en hijgend op de bank een groot deel van de dag.
Hij durft nu in het donker nog steeds niet naar buiten. Vorig jaar was hij bij mijn schoonmoeder en ik vrees dat die het erger heeft gemaakt, daarvoor was hij bang maar niet zo enorm. Volgend jaar toch maar voor medicatie kijken want dit was heel zielig. Ik lees hier even mee.