Vuurwerkangst hond - tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:22

Ik ben blij dat we de jaarwisseling gehad hebben. Nu hoop ik dat ze de komende week/weken niets meer af gaan steken. Jip heeft het de laatste dagen behoorlijk zwaar gehad.

Wat wij ingezet hebben;
De dagelijkse dosering Clomnicalm
Rexspecs oordempers
Dekentjes
Verhoogde dosis Alprazolam tov de normale dosis
Hersenwerk (niet bereikbaar hiervoor)
Cbd olie

Uiteindelijk zijn we naar de Horre gevlucht naar zijn odh vriend Max. Daar hoorden we niets tot amper dus daar kwam hij eindelijk bij na een hele dag in de paniek en stress gezeten te hebben. Hij heeft daar ook de rest van de nacht doorgebracht aangezien het thuis nog flink aan de gang was.

De komende dagen staan ook in teken van de Alprazolam afbouwen en zijn lijf weer laten herstellen van alle stress. Een bezoekje aan de osteopaat o.a.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:21

Hier was een vuurwerkverbod maar daar merkte ik niks van, de roemeen had meer dan 48 uur niks gegeten. Ik had een lekkere vette kluif maar die wilde hij ook niet. In de avond ging hij in zijn tent met de relexopet en daar bleef hij liggen. Vanmorgen pas weer wat vlees gegeten, nu speelt mijn man gitaar en bibbert hij weer heel erg, normaal kan hij daar tegen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:39

marleen_usar schreef:
Hier was een vuurwerkverbod maar daar merkte ik niks van, de roemeen had meer dan 48 uur niks gegeten. Ik had een lekkere vette kluif maar die wilde hij ook niet. In de avond ging hij in zijn tent met de relexopet en daar bleef hij liggen. Vanmorgen pas weer wat vlees gegeten, nu speelt mijn man gitaar en bibbert hij weer heel erg, normaal kan hij daar tegen.

Wat verdrietig dat jullie hond zo veel stress ervaart. Ik zou ook nu nog iets ontspannends geven bij, valeriaan, of Sanal Relax of Cbd olie druppeltjes.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:52

Valeriaan probeer ik te geven maar als hij niet eet is dat lastig, in zijn keel stoppen is ook veel stress.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:56

marleen_usar schreef:
Valeriaan probeer ik te geven maar als hij niet eet is dat lastig, in zijn keel stoppen is ook veel stress.

Dat snap ik, nu hij niets wil is dat moeilijk.

Ik gebruik zelf dan iets extra lekkers, bijv, worst om het in te geven. Maar als hij niets wil, kan je ook weinig.
Hoop,dat het snel bijtrekt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:00

Ja ik hoop ook dat het snel beter gaat, ik gaf net weer een bord met vlees maar hij eet het echt niet.

Blue_Eyes

Re: Vuurwerkangst hond - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:40

Mijn hond was helaas dit jaar voor het eerst bang van vuurwerk. Vorig jaar zat hij voor het raam bewonderend te kijken, dit jaar vond hij het binnen prima maar hij hoefde niet per se buiten te plassen ofzo (lees: deur open = rennen naar de woonkamer). Op 1 januari ging het beter, maar helaas heeft een stel rotjochies toen uit de struiken nog iets knallends naar hem toe gegooid. Gevolg: ik krijg hem als het donker is met geen mogelijkheid meer naar buiten. Overdag gaat het wel, maar hij zal toch na 17:00 ook nog moeten plassen... Heeft iemand tips?

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:35

Blue_Eyes schreef:
Mijn hond was helaas dit jaar voor het eerst bang van vuurwerk. Vorig jaar zat hij voor het raam bewonderend te kijken, dit jaar vond hij het binnen prima maar hij hoefde niet per se buiten te plassen ofzo (lees: deur open = rennen naar de woonkamer). Op 1 januari ging het beter, maar helaas heeft een stel rotjochies toen uit de struiken nog iets knallends naar hem toe gegooid. Gevolg: ik krijg hem als het donker is met geen mogelijkheid meer naar buiten. Overdag gaat het wel, maar hij zal toch na 17:00 ook nog moeten plassen... Heeft iemand tips?

Wat is het toch een ellende ieder jaar :(
Mijn pup van 4 maanden er redelijk doorheen geloodst (gordijnen dicht, radio hard en veel spelen), maar het was belachelijk veel geknal voor onze deur, echt onwijs asociaal.

Half december mn pup bibberend onder de struiken in onze tuin gehaald omdat de buurman blijkbaar even wilde uittesten wat hij gekocht had.... je kúnt dit soort situaties niet voor zijn, ze vergeten dat nooit meer en het kwaad is dan al geschied.

Ik heb ook geprobeerd om met beloningen te werken bij iedere knal, dat werkt goed als je erbij bent en als het slechts een paar knallen zijn, maar niet 14 uur achter elkaar...

Ik denk dat ik volgend jaar op zoek ga naar een rustige plek in Nederland (bestaat die nog??!)

Het 3 dagen lang drogeren van een hond staat me zo tegen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:57

Ze zijn bezig met een landelijk verbod ik hoop dat dat er snel door komt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:10

Hier bleek het thundershirt alleen maar te versterken oudjaarsochtend helaas. Arme kerel lag rillend en hijgend op de bank een groot deel van de dag.
Hij durft nu in het donker nog steeds niet naar buiten. Vorig jaar was hij bij mijn schoonmoeder en ik vrees dat die het erger heeft gemaakt, daarvoor was hij bang maar niet zo enorm. Volgend jaar toch maar voor medicatie kijken want dit was heel zielig. Ik lees hier even mee.

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:38

Blue_Eyes schreef:

Sneu :knuffel:

Eigenlijk: accepteren dat hij maar even binnen plast. Kun je hem in een ruimte doen waar hij niet op een houten vloer oid zit?
En korte stukjes: naar de eerste beste struik, ideaal in de tuin, plassen en direct terug.
Kent hij commando plassen? Dat hebben we die van ons aangeleerd en als hij het eng vind buiten dan zeg ik tegen hem 'kom, plassen' en weet hij dat ie alleen maar een plasje hoeft te doen en dan weer naar binnen kan racen. Kent ie dat commando niet, dan heb je daar nu vrij weinig aan helaas..

Echt aan iedereen in dit topic: zet een reminder in je agenda voor begin Oktober ofzo om dan al na te denken over medicatie en een check in te plannen bij de dierenarts. Heb je ruimte in je portomonee, zet ze op Clomicalm want daar hoor ik echt goede verhalen over.
Maar ik heb té veel mensen aan de balie gehad die op de 30e bedachten dat hun hond al 5 jaar doodsbang is. Dan kunnen we eigenlijk niks mee behalve Adaptil geven en daar gaat angst makkelijk doorheen.

Blue_Eyes

Re: Vuurwerkangst hond - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:27

Thanks voor de tip; plassen weigert hij binnen te doen, maar gelukkig lukt dat uiteindelijk nog wel in de achtertuin. Hij wordt wel erg onrustig van het stilzitten thuis, maar we wachten af. Wellicht wordt het met de tijd weer beter.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:32

Nyaleti schreef:
Blue_Eyes schreef:

Sneu :knuffel:

Eigenlijk: accepteren dat hij maar even binnen plast. Kun je hem in een ruimte doen waar hij niet op een houten vloer oid zit?
En korte stukjes: naar de eerste beste struik, ideaal in de tuin, plassen en direct terug.
Kent hij commando plassen? Dat hebben we die van ons aangeleerd en als hij het eng vind buiten dan zeg ik tegen hem 'kom, plassen' en weet hij dat ie alleen maar een plasje hoeft te doen en dan weer naar binnen kan racen. Kent ie dat commando niet, dan heb je daar nu vrij weinig aan helaas..

Echt aan iedereen in dit topic: zet een reminder in je agenda voor begin Oktober ofzo om dan al na te denken over medicatie en een check in te plannen bij de dierenarts. Heb je ruimte in je portomonee, zet ze op Clomicalm want daar hoor ik echt goede verhalen over.
Maar ik heb té veel mensen aan de balie gehad die op de 30e bedachten dat hun hond al 5 jaar doodsbang is. Dan kunnen we eigenlijk niks mee behalve Adaptil geven en daar gaat angst makkelijk doorheen.

Aan iedereen. Ga nu beginnen met trainen. Monique bladder, gedragstherapeut, geeft verschillende tips als je je inschrijft, zie onderstaande link. Start 9 januari. Ook geeft ze trainingen. Maar ga alsjeblieft (op tijd) bezig met de angst van je hond.

https://www.moniquebladder.nl/vuurwerkangst

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:51

Bodan schreef:
Aan iedereen. Ga nu beginnen met trainen. Monique bladder, gedragstherapeut, geeft verschillende tips als je je inschrijft, zie onderstaande link. Start 9 januari. Ook geeft ze trainingen. Maar ga alsjeblieft (op tijd) bezig met de angst van je hond.

https://www.moniquebladder.nl/vuurwerkangst

Bedankt voor de link, wie weet.

Vermoed dat het niet te trainen is bij die van ons omdat hij ook gekke triggers pakt. Als de Poedel kucht laat hij zelfs zijn bal vallen en de bal is heilig. Maar alle beetjes helpen :(:)

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:59

Bij onze hond doen we bij oud en nieuw een film aanzetten. Niet heel zachtjes maar gewoon iets harder dan normaal. Dan hoort hij de knallen minder en we geven hem een botje, zodat hij afgeleid is van de knallen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 19:57

Onze teckel is binnenshuis wel ok zolang ik de gordijnen dicht heb en muziek aan, en hij tegen ons aan kan kruipen op de bank. Naar buiten wil hij dus niet. Heb geprobeerd om smiddags met hem uit te gaan en hij bleef lopen,puur van de stress. Er zat geen stop meer op,niet eens om te plassen. Sochtends om 8.30 voor het laatst zn behoefte gedaan.
Savonds laat in het donker naar een buitengebied gereden met de auto, het was er stikdonker, maar er was niemand en vuurwerk was verder weg, dus eindelijk kon hij toen zn behoefte doen. Thuis uit de auto getild en naar huis gedragen, om 0.00 uur op de bank, met een gebakken frikandel voor zn neus op tafel, waarvan hij af en toe een stukje kreeg. Dat was de beste afleiding ever. Helaas ging het geknal tot 3.00 snachts door, maar toen was hij zo moe en het was een stuk minder heftig, dus we konden allemaal wel gaan slapen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:11

Azmay schreef:
Hier bleek het thundershirt alleen maar te versterken oudjaarsochtend helaas. Arme kerel lag rillend en hijgend op de bank een groot deel van de dag.
Hij durft nu in het donker nog steeds niet naar buiten. Vorig jaar was hij bij mijn schoonmoeder en ik vrees dat die het erger heeft gemaakt, daarvoor was hij bang maar niet zo enorm. Volgend jaar toch maar voor medicatie kijken want dit was heel zielig. Ik lees hier even mee.

Onze nieuwe hond durft nu ook nog steeds niet echt naar buiten :(
In de ochtend staat hij te popelen om te wandelen maar vanaf de middag durft hij niet, hij doet al zijn behoefte in de ochtend en dan houd hij alles op tot de volgende ochtend.

Hier word soms nog steeds wat afgestoken dus hij is heel wantrouwend om naar buiten te gaan. Dat hij in de ochtend wel durft komt denk ik omdat er heel vroeg niks werd/word afgestoken.
Heb hem nu eindelijk zover dat hij wel de voordeur uit loopt en ik met snoepjes hem tot het einde van de straat kan krijgen, hij doet niks qua behoeften dan maar ben al blij dat hij min of meer wel loopt en niet in de hoek van de gang zit te rillen.

Geef hem ook nog steeds de rustgevende druppels, maar hij moet opnieuw het vertrouwen krijgen merken we. Beetje dubbelop voor hem aangezien hij ook nog steeds moet wennen aan zijn nieuwe thuis.