Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:IHN schreef:Kim D, mss heb ik eroverheen gelezen en heb je het wel genoemd, maar hoe had een muilkorf bij mijn hond dit incident voorkomen?
Dan had je je geen zorgen hoeven maken dat jouw hond schade zou maken of de hond zou doodbijten en had jij de kleine hond niet van de grond hoeven tillen. Dan was je minder druk geweest met het omhoog hijsen van je eigen hond en de paniek minder groot.
KimD schreef:Voor alle mensen die vragen waarom een muilkorf wordt geopperd:
[BB] Hond heeft andere hond gebeten. En nu?
BugsFunny schreef:DuoPenotti schreef:Ja weet ik BugsFunny
Maar ook daar was de hond geen schuld maar de bijrijder.
Hier heeft de hond niet gebeten.
Dus er is geen 4e bijtincident.
Er zijn wel veel stomme mensen om haar heen, dat wel.
Hou je joekels gewoon bij.
Daarnaast vind ik wel dat TS het niet slim omschrijft, dan gaan mensen het ook beoordelen als jij oa doet.
Want ik zou het al geen bijtincident noemen.
Ik zou de titel iets maken met onopgevoede mormels vallen mijn hond aan.
dus de aandacht weg van de herder, die heeft immers niets gedaan.
Hoe je het ook wendt of keert het is een bijt incident.
Ik oordeel niet maar het is wel opvallend gedrag van de hond.
Steeds weer zijn er problemen met kleinere honden, juist ter bescherming van ts en de hond zou ik een muilkorf omdoen.
Als dit vaker gebeurd zal er uiteindelijk toch de politie of handhaving aan de deur staan.
Beter zorgen dat ts ingedekt is.
Josien_ schreef:Ik ben het met iedereen hier eens dat TS hier geen schuld treft en dat de JR fout zat. Dus de schadevergoeding zou eerder vanuit die eigenaar moeten komen dan vanuit TS.
Toch snap ik de uitleg van KimD over de muilkorf wel. Het zorg ervoor dat de herder minder kan, maar het geeft ook een bepaalde boodschap af waardoor anderen misschien beter opletten.
Te gek voor woorden dat het nodig is, maar het kan wel helpen..
mvdende schreef:Ik wordt ondertussen schijtziek van loslopende honden in aanlijngebied (en ja, de mijne liep in het verleden óók los in aanlijngebied, maar wél onder appel en aanlijnen bij zien andere honden, nu loopt hij niet meer los in aanlijngebied ivm jagen)
*knip*
IHN schreef:Ik vind het ook wel steeds verder gaan, hoor. Eerst moet mijn hond een muilkorf om omdat ie bijt.... dan bijt ie niet, moet ie een muilkorf om zodat ik me kan focusen op andermans honden en nu zelfs om te zorgen dat anderen bang worden voor mijn hond? Dat is echt volledig volkomen mesjogge.
KimD schreef:mvdende schreef:Ik wordt ondertussen schijtziek van loslopende honden in aanlijngebied (en ja, de mijne liep in het verleden óók los in aanlijngebied, maar wél onder appel en aanlijnen bij zien andere honden, nu loopt hij niet meer los in aanlijngebied ivm jagen)
*knip*
Onder welk appèl stond Skip dan precies?
Bedoel je dat hij goed onder appèl stond toen hij een kindje op een fiets omver rende en hapte? Of toen hij ongewenst deed rijden op alles wat los en vast zat? Of die keer dat je een e-collar van ellende aan Skip hebt gehangen en bent blijven drukken op de knop terwijl Skip vast zat in een schapennet? [i]mijn fout inderdaad en daarna geen ecollar meer gebruikt. Dit heeft zich 2 jaar geleden afgespeeld[/i] Of het blaffen naar wandelaars, hardlopers en fietsers? Of als hij compleet bananen in zijn oren heeft rondom loopse teven? loopse teven horen niet in losloopgebied! En als je dan als eigenaar mij nietde kans geeft mijn hond toch op te halen, zit je zelf óókfout. Dubbelfout zelfs, want je hebt met een loopse teef niets in losloopgebiedte zoeken. Dit was 4 jaar geledentrouwens!
Dit is een kleine greep uit de velen verhalen die je zelf overal deelt.
Dus TS zou net zo goed een groot probleem hebben als ze jou was tegengekomen.
Isabel schreef:tita schreef:Waarom moet zij haar hond muilkorven…. Dan kan de Russel flink bijten en de herder moet het ondergaan.
Volgende keer alleen wegschoppen en ik zeg laat maar bijten dan ….maar nu krijg ik bokt over me heen
Als een loslopende hond in een aanlijngebied mijn hond beet en niet los wilde laten, dan zou ik dat hondje ook van mijn hond afgetrapt hebben hoor.
mvdende schreef:Waarom? Skip loopt tegenwoordig uitsluitend aan de lijn in aanlijngebied! Dus ze had helemaal geen probleem gehad, want de mijne loopt vast! Daarnaast lijnden ik Skip altijd al aan als ik andere honden zag naderen in aanlijngebied.
Het rijden gebeurt alleen als een andere hond ervoor gaat staan en alleen in losloopgebied, aangezien Skip uitsluitend dáár nog los loopt.
En ik denk dat iedere honden eigenaar wel leert en zich aanpast. Mij aanvallen op gebeurtenissen van jaren geleden vind ik niet netjes!
IHN schreef:Ik vind het ook wel steeds verder gaan, hoor. Eerst moet mijn hond een muilkorf om omdat ie bijt.... dan bijt ie niet, moet ie een muilkorf om zodat ik me kan focusen op andermans honden en nu zelfs om te zorgen dat anderen bang worden voor mijn hond? Dat is echt volledig volkomen mesjogge.