Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madeliefw schreef:Laatste tijd veel topics met honden die vals zijn, bijten. Dat is echt niet normaal hondengedrag hoor. Maar daar mag je niks over zeggen. Herders, pitbulls, honden uit Spanje en Oost Europa, hondjes die we willen redden. Hondjes van broodfokkers. Er zijn zat rassen die niet bijten. Maar nee mensen willen een moeilijke hond. En schuld steeds bij een ander leggen. Sorry ben gefrustreerd. Hier een supersociale hond en ja het is een suffe saaie golden retriever maar bijten? Nee echt niet. Maakt niet uit wat er voor haar staat.
madeliefw schreef:Laatste tijd veel topics met honden die vals zijn, bijten. Dat is echt niet normaal hondengedrag hoor. Maar daar mag je niks over zeggen. Herders, pitbulls, honden uit Spanje en Oost Europa, hondjes die we willen redden. Hondjes van broodfokkers. Er zijn zat rassen die niet bijten. Maar nee mensen willen een moeilijke hond. En schuld steeds bij een ander leggen. Sorry ben gefrustreerd. Hier een supersociale hond en ja het is een suffe saaie golden retriever maar bijten? Nee echt niet. Maakt niet uit wat er voor haar staat.
Ayasha schreef:IHN schreef:De grootste bullsh*t wat God onder de zon heeft dit soort antwoorden, hou op met een hond te vermenselijken.
Een hond voelt zich niet zielig met een muilkorf, of gestraft. Het valt en staat met hoe je die aanleert, maak jij een feest van dat ding dragen staat de hond er letterlijk om te springen om die te mogen dragen. Die onzekerheid, nóg een reden waarvoor een muilkorf een waardevolle bijdrage is.
Zich niet kunnen weren, ook onzin, verweren gaat verder dan de chihuahua rondslingeren. Lichaamstaal is veel belangrijker. En daarbij. Wil je echt dat jouw hond zich kan verweren tegen een hond wat jouw hond 'in een hap doorslikt'?
Maargoed, ik heb genoeg loze energie en tijd verspild. Nogmaals succes TS.
Hier een herder die voor delen van de training een muilkorf om moet. Beest is gek van training. Als je het woord zegt zit ie in de auto. Hij laat zich de muilkorf ook om doen maar blij is hij er niet mee. Hij wordt dan snel afgeleid door de oefening maar als hij er zo mee moet lopen is hij continu aan het prullen om ‘m af te krijgen.
That being said: TS hoe je het ook draait of keert jouw hond heeft meerdere honden gebeten. En goed ook. Ik zou maar dankbaar zijn dat er geen klacht in gediend is tot nu toe ipv te zeuren. Zorg dat jouw hond niet meer kan bijten op vreemd terrein.
Op eigen terrein is natuurlijk een ander verhaal. Je hebt bijrijdster gewaarschuwd en ze heeft dat genegeerd. Als zij niks eisen zou ik niks aan bieden.
Moestuin schreef:Ik vind het dubbel. Een hond die bijt zou ik om te beginnen al niet omschrijven als een hond die het moeilijk heeft met andere honden. Zeg gewoon zoals het is: Een hond die bijt. Bij een hond die het moeilijk heeft verwacht ik vooral stress, voedernijd met flink grommen en zo voort. Onze herder beet ook. Ook andere dieren en helaas ook mensen. Als je zei: Moeilijk, dan denken mensen: Ach gaat nog. Of: Ik heb genoeg kennis om dat te handelen. Als je zei: Hij bijt, dan kwam er niemand meer ongevraagd het erf op.
Blijkbaar had de bijrijdster ook begrepen dat haar hond mee mocht na kennismaking op neutraal terrein. Nu mochten de honden niet buiten dus ik snap ergens wel waarom die hond mee was. Ze mochten niet buiten dus haar hond kon prima mee. Misschien is ze langer bezig geweest dan voorzien waardoor ze er nog met hond liep?
Nu dit gezegd: Het is wel laconiek geweest van haar om dit niet te melden en er van uit te gaan dat het wel kon. Ik ben echt voorstander van communiceren en dit had ze makkelijk kunnen laten weten.
Over kosten spreek ik mij niet uit hoe het wettelijk zou zitten od. Enkel hoe ik het zelf zou doen. Ik zou dit 50/50 regelen, maar dat is hoe ik het zou oplossen. Waarom 50/50? Hond is meegenomen zonder te communiceren. Maar, er was daar ergens wel toestemming voor en de hond is omschreven als moeilijk, niet als bijter.
Jennyj01 schreef:Zo gaat al weer lekker in dit topic. Je hond bijt een ander. Je bijrijder in misschien niet de slimste maar wel zo netjes om niet over geld te beginnen. Jij start een topic om je gal te spugen terwijl zij met een kapotte hond zit en zich misschien wel heel rot voelt over de situatie. Dit verdient echt geen schoonheidsprijs. Jou hond is onbetrouwbaar. Dat moet je heel duidelijke communiceren als je anderen op je erf hebt.
_San87_ schreef:En nu... Duidelijke afspraken maken.
Zoals ik het lees heb je haar niet verboden haar hond mee te nemen, wil ze geen geld zien en zijn jullie beide tot nu toe blij met de samenwerking.
Ik snap dat je geschrokken bent, en terecht. Zij zal dat ook zijn. Ik zou met haar afspreken dat er geen honden meer mee mogen komen, ook niet als jij er niet bent. Dan kunnen dit soort ongelukken niet meer voorkomen.
meggiemeg schreef:Hoe blij ben je met haar als bijrijdster? Weegt dat zwaarder af tegen je eigen gevoel van ik ga niets betalen? Je kunt ook zeggen beide de helft omdat ze op de hoogte was van het gedrag van je hond maar ook vanwege de tegenstrijdigheid dat je honden binnen zijn en ze dacht dat het daarom wel kon.
Mocht ze blijven dan duidelijk afspreken dat zij van harte welkom is maar haar hond niet meer vanwege het voorval en je erger wilt voorkomen.
IHN schreef:_San87_ schreef:En nu... Duidelijke afspraken maken.
Zoals ik het lees heb je haar niet verboden haar hond mee te nemen, wil ze geen geld zien en zijn jullie beide tot nu toe blij met de samenwerking.
Ik snap dat je geschrokken bent, en terecht. Zij zal dat ook zijn. Ik zou met haar afspreken dat er geen honden meer mee mogen komen, ook niet als jij er niet bent. Dan kunnen dit soort ongelukken niet meer voorkomen.
ja, dat hadden we gelijk al gedaan, hoor. Ze is ook gewoon gebleven erna (ik mijn honden weer binnen gedan), en daarna ook nog geweest dat ze zei:ze loopt wat stijf, maar verder alles goed. Gister had ze meer last (2e dag erna) en toen hebben ze dus pijnstillers meegekregen, omdat ze dus echt flink spierpijn had.
IHN schreef:meggiemeg schreef:Hoe blij ben je met haar als bijrijdster? Weegt dat zwaarder af tegen je eigen gevoel van ik ga niets betalen? Je kunt ook zeggen beide de helft omdat ze op de hoogte was van het gedrag van je hond maar ook vanwege de tegenstrijdigheid dat je honden binnen zijn en ze dacht dat het daarom wel kon.
Mocht ze blijven dan duidelijk afspreken dat zij van harte welkom is maar haar hond niet meer vanwege het voorval en je erger wilt voorkomen.
het ving puur om mijn gevoel.
Zij heeft helemaal niet om geld gevraagd en gezegd dat ze het ontzettend naar haar zin heeft.
Puur m8jn gevoel:moet ik, ondanks dat ze het niet vraagt, toch aanbieden iets te betalen.
dat was de oorspronkelijke vraag.
Het is hier net zo'n spelletje wat we vroeger op school weleens dedem. 1 iemand fluistert wat in oor buurman, die geeft het door en aam eond komt er totaal ander woord uit. Dat is hier ook wel aardig aan de hand. Nog even en we staam volgens bokt in de rechtzaal, terwijl er helemaal niks aan de hand is, behalve een morele vraag vanuit mijn kant.
Ibbel schreef:Nou, dan is het toch bye bye bijrijder? Jij hebt haar niet nodig, zij doet iets stom (appel valt niet ver van de boom kennelijk), jij hebt geen zin in gezeik. Doei, daar is het gat van de deur
Zoolgangster schreef:Ibbel schreef:Nou, dan is het toch bye bye bijrijder? Jij hebt haar niet nodig, zij doet iets stom (appel valt niet ver van de boom kennelijk), jij hebt geen zin in gezeik. Doei, daar is het gat van de deur
Inderdaad, nu gaat bijrijder haar eigen gangetje met de hond, straks doet ze iets op eigen houtje met jouw paard. En ja, karakter is erfelijk.
Hier ga je vast nog meer ellende van krijgen. Ik zou vriendelijk zeggen dat 'er toch geen match is'.
Kookaburra schreef:Je hond heeft al meerdere keren gebeten. Ik zou, als je gaat wandelen buiten eigen terrein, nu altijd gaan muilkorven. Want je kunt (met elke hond) niet voorkomen dat je in een rare situatie terecht komt, en ik zou absoluut geen risico meer nemen met jou hond omdat hij al meermaals heeft gebeten.
Ook ter bescherming van je eigen hond. Mocht de gemeente namelijk meldingen krijgen van bijtincidenten met jou hond... Dan kan het in het slechste geval op inslapen uitdraaien. Neem je verantwoordelijkheid dus. En niet gebaseerd op hoe andere mensen met hun hond om gaan.
Kookaburra schreef:Je hond heeft al meerdere keren gebeten. Ik zou, als je gaat wandelen buiten eigen terrein, nu altijd gaan muilkorven. Want je kunt (met elke hond) niet voorkomen dat je in een rare situatie terecht komt, en ik zou absoluut geen risico meer nemen met jou hond omdat hij al meermaals heeft gebeten.
Ook ter bescherming van je eigen hond. Mocht de gemeente namelijk meldingen krijgen van bijtincidenten met jou hond... Dan kan het in het slechste geval op inslapen uitdraaien. Neem je verantwoordelijkheid dus. En niet gebaseerd op hoe andere mensen met hun hond om gaan.
KimD schreef:madeliefw schreef:Laatste tijd veel topics met honden die vals zijn, bijten. Dat is echt niet normaal hondengedrag hoor. Maar daar mag je niks over zeggen. Herders, pitbulls, honden uit Spanje en Oost Europa, hondjes die we willen redden. Hondjes van broodfokkers. Er zijn zat rassen die niet bijten. Maar nee mensen willen een moeilijke hond. En schuld steeds bij een ander leggen. Sorry ben gefrustreerd. Hier een supersociale hond en ja het is een suffe saaie golden retriever maar bijten? Nee echt niet. Maakt niet uit wat er voor haar staat.
Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden eerlijk gezegd.Je antwoord is lachwekkend en zorgelijk. Agressiviteit & bijten zijn twee verschillende dingen en kunnen ontstaan of getriggerd worden door hele verschillende dingen en geen enkel ras is 'bijt-vrij'. Zo bestaan er bijtgrage Goldens & zo bestaan er ook oversociale Pitbulls.