Needje schreef:Of gewoon op je kind letten als je weet dat ie naar de hond gaat elke keer.
Dit!
Gewoon je kind aanleren om nooit honden te aaien.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Als je kind ongevraagd in de hond zijn ruimte komt, zijn signalen negeert en hem vervolgens aanraakt mag een hond bijten ja. Dat de gemiddelde hond dit niet doet betekent nog niet dat het niet normaal hondengedrag is.
magicmist schreef:Ik beeindig deze discussie.
Schijnbaar vind iedereen het normaal dat een hond bijt.
Graag vanaf nu alleen reacties mbt wetgeving.
Ik zal verder niet meer ingaan op de discussie.
Ik ben van mening dat een hond nooit en te nimmer mag bijten. Zeker niet naar kinderen.
Tigra_ schreef:Waarom ga je niet zelf iedere keer bij de hond in de buurt staan als je je kind op gaat halen? Dan kan je ook gelijk je kind leren dat het niet de bedoeling is om zomaar te gaan aaien zonder toestemming van een ouder.
Blijkbaar kunnen jullie de signalen van de hond niet inschatten de eigenaren blijkbaar ook niet. Ik geloof niet dat een hond zonder enige waarschuwing zomaar bijt. En als ik dit lees was het ook niet echt een bijtincident meer een gerichte hap. Wat een hele duidelijke waarschuwing moet zijn net zoals het grommen.
magicmist schreef:Schijnbaar overdrijf ik als mijn zoontje gebeten wordt.
Fijn zo'n gedachte.
Ze staat op wisselende op plekken.
Je moet het zo zien.
Er is om de school een grasveld met in het midden een speeltuin. Op grasveld en stoep mag de hond niet komen.
Daarnaast is aan de zijkant een openbare weg.
magicmist schreef:is aansprakelijk als hond bijt?
Bij een hondenbeet is over het algemeen de eigenaar van het dier aansprakelijk. In de wet is bepaald dat de bezitter van een dier ervoor moet zorg dragen dat het dier iemand anders niet mag verwonden en letsel toebrengen. De bezitter van een hond is verantwoordelijk voor de gedragingen van zijn viervoeter.
fransje23 schreef:Wie zegt overigens dat de hond dit alleen bij het zoontje doet?
Misschien doet de hond het wel vaker?
Myfairytale schreef:magicmist schreef:is aansprakelijk als hond bijt?
Bij een hondenbeet is over het algemeen de eigenaar van het dier aansprakelijk. In de wet is bepaald dat de bezitter van een dier ervoor moet zorg dragen dat het dier iemand anders niet mag verwonden en letsel toebrengen. De bezitter van een hond is verantwoordelijk voor de gedragingen van zijn viervoeter.
Je mist wel het stukje dat jouw zoontje er kennelijk voor zorgt dat de hond zich bedreigt voelt én dat jij hem er steeds naar toe laat gaan.
magicmist schreef:fransje23 schreef:Wie zegt overigens dat de hond dit alleen bij het zoontje doet?
Geen idee.
Daar heb ik geen zicht op.
Juridisch gezien is eigenaar aansprakelijk.
Dat is het enige wat ik eigenlijk wilde weten.
De honderden meningen hier doen er in die zin niet toe.
Het gaat om de aansprakelijkheid.
fransje23 schreef:Wie zegt overigens dat de hond dit alleen bij het zoontje doet?
Petpa schreef:magicmist schreef:
Geen idee.
Daar heb ik geen zicht op.
Juridisch gezien is eigenaar aansprakelijk.
Dat is het enige wat ik eigenlijk wilde weten.
De honderden meningen hier doen er in die zin niet toe.
Het gaat om de aansprakelijkheid.
Is het voorkomen van aansprakelijkheid niet belangrijker?
Indien je kindje in het gezicht gebeten wordt en de rest van zijn leven littekenes heeft, dan is aansprakelijkheid "leuk" maar de gevolgen zijn levenslang.
Preventie lijkt mij belangrijker dan aansprakelijkheid...
magicmist schreef:Ik beeindig deze discussie.
Schijnbaar vind iedereen het normaal dat een hond bijt.
Graag vanaf nu alleen reacties mbt wetgeving.
Ik zal verder niet meer ingaan op de discussie.
Ik ben van mening dat een hond nooit en te nimmer mag bijten. Zeker niet naar kinderen.
magicmist schreef:Ik wil het zeker voorkomen.
Maar wil wel medewerking hebben van haar kant.
Zij is en blijft verantwoordelijk voor het gedrag van haar hond.
Ik zal mijn zoontje zeker aanleren om weg te blijven. Echter volgende x is het een ander kind.
magicmist schreef:Ik wil het zeker voorkomen.
Maar wil wel medewerking hebben van haar kant.
Zij is en blijft verantwoordelijk voor het gedrag van haar hond.
Ik zal mijn zoontje zeker aanleren om weg te blijven. Echter volgende x is het een ander kind.