Stank van bokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 23:08

Popstra schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja de ene kan iets veel viezer vinden ruiken dan de ander. Ik heb dat met varkensvlees. De geur van bepaald gebakken varkensvlees vind ik zo ontzettend vies. Dat ruikt naar een hele indringende zweetlucht.

Als er vlees van een beer tussen zit kan het vreselijk meuren.

Ik wilde net zeggen, dat is dan berevlees.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 23:31

Popstra schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja de ene kan iets veel viezer vinden ruiken dan de ander. Ik heb dat met varkensvlees. De geur van bepaald gebakken varkensvlees vind ik zo ontzettend vies. Dat ruikt naar een hele indringende zweetlucht.

Als er vlees van een beer tussen zit kan het vreselijk meuren.

Mij is altijd verteld dat dit komt omdat ze perongeluk in de blaas geprikt hebben tijdens het slachten van een beer. Ik vind het in elk geval enorm stinken. Ongecastreerde bokken vind ik trouwens ook stinken. Een paar deuren verder op hebben ze er 2.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 08:14

Iemand schrijft ik zou daar mijn bokken niet voor laten castreren, handhaving is geweest voor een paard wat vliegen zou geven. Ik wil verder geen gezeik vandaar deze keuze.

Anoniem

Re: Stank van bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:18

Ik zou echt overwegen of de vergrote kans op urinestenen dat waard is… Ik heb er dit jaar zelf een ram aan verloren en dat is echt een kostelijke leidensweg geweest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:35

Maar als mensen klagen over de stank zal je dat wel serieus moeten nemen, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:04

Er zijn toch ook andere optie’s, niet? Ander stukje grond zoeken, of zoals al is geopperd af en toe wassen, misschien zijn er mensen waar ze een 4 maand kunnen staan tijdens de ‘ergste’ periode, want daar rond ruik je ze echt veel minder od. Is het fijn? Nee, zeker niet. Maar op deze leeftijd nog gaan castreren met bijhorende risico’s, nee. Daar begin ik niet meer aan. Dan zoek ik wel een andere plek. Maar dat is puur mijn mening en wat ik zou doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:20

Moestuin schreef:
Er zijn toch ook andere optie’s, niet? Ander stukje grond zoeken, of zoals al is geopperd af en toe wassen, misschien zijn er mensen waar ze een 4 maand kunnen staan tijdens de ‘ergste’ periode, want daar rond ruik je ze echt veel minder od. Is het fijn? Nee, zeker niet. Maar op deze leeftijd nog gaan castreren met bijhorende risico’s, nee. Daar begin ik niet meer aan. Dan zoek ik wel een andere plek. Maar dat is puur mijn mening en wat ik zou doen.

Ik zeg alleen dat je de klachten serieus moet nemen. En dan kun je alle opties onderzoeken, ook castratie. En als blijkt dat dat geen optie is, dan verder kijken.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:08

Met speciale bokkenkorrel als krachtvoer kan je de blaasgruis ongein behoorlijk ondervangen. Anders is dat inderdaad wel een serieus probleem en een afschuwelijke dood.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:09

O absoluut. Toevallig heb ik net 3 weken een bok op bezoek gehad om mijn geiten te dekken. Hij was vreselijk lief, maar mijn God het hele erf stonk naar bok. Blij dat hij weer vertrokken is…

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 21:51

Afbeelding
Het ging heel vlot, nu een week op stal i.v.m de vliegen die er zijn vanwege het warme weer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:14

Moestuin schreef:
Het is echt persoonsgebonden hoeveel last je hebt. Zowel mijn man als ik ruiken onze bok niet echt (100/120 kilo dus echt een gigantisch dier) Nou ja, we ruiken hem wel maar het stoort niet. Sommige mensen ruiken hem al van 200 meter ver en vinden het echt storend. Ik zou juist niet willen castreren. Gecastreerde bokken zijn erg gevoelig voor urine stenen.
Dit is hij, helemaal uitgeput van de dames te bedienen.

[ [url=m/bP8prv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ruik dat dus ook niet :')

@ts wat een mooie bok <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 08:44

Dank je wel ja James is echt ook heel bijzonder.