Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 22:31

Van harte gefeliciteerd!! Ge k niet.. Ik probeer manlief naar Groningen te krijgen, maar hij wil niet.. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 22:43

Wat een flauwe vent *\%/*
Ik sla groningen waarschijnlijk ook over. Is me wat te ver rijden _O-

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 23:02

Groningen is voor ons ook bijna 200km rijden, dan ga ik liever naar België of Duitsland _O-

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:18

Hoe is het gegaan in Genk voor degene die gingen?

Ik heb toch voor Mouscron ingeschreven :+ Een buitenlandse show is sowieso ver dus ik had zoiets van doen het wel gewoon, nu zijn de pups toch nog niet in aankomst dus kan ik nog veilig weg _O- Groep 1 is gelukkig zondag dus we gaan zaterdag en dan overnachten

Statistieken stonden wel al online en 2 andere jeugdhonden in mijn klasse. Dus we gaan maar weer nergens vanuit :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:23

Hier een super show weekend gehad. In Genk BOB en Belgisch kampioen en geselecteerd met laatste 6 in de erering met mijn cattle dog. Bob en best veteran met de Belgische herder tervueren en 1 ex in tussenklas met een aussie die ik gefokt hebt zijn allereerste show.
Mijn border collie teefje was met een vriend mee naar Kassel. Die heeft dag 1 ex cac cacib bos (uit 70 borders) en dag 2 1 ex cac rcacib gehaald :D
Ik had dus een top weekend.

Ik zal op zaterdag in moescroen zijn :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:56

Pinkstershow 2024:

Fred heeft gister de BOB puppy behaald en Baco heeft gister de BOB, CAC/CACIB, en 3e in de rasgroep *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand van hier nog geweest?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:14

Wauw, mooi gedaan, gefeliciteerd!!! *\o/*

Hier gisteren op de pinkstershow eerste plaats tussenklasse excellent.. <3

Afbeelding

Aquilo is (helaas) echt nog te jeugdig om beste reu te worden.. Ik loop die ronde altijd mee voor de leuk, maar die red ik echt nog niet.. Eerst nog ff uitzwaren.. :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:02

Gefeliciteerd!! Mooie resultaten Kiwiwitje!
Hoe heeft je pup het ervaren?

Nine1987: dat is ook een mooi resultaat!! Gefeliciteerd!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:16

Wat goed! Gefeliciteerd :D

Ik was er ook met Enzo, 'helaas' een 3U. Keurmeester vond hem erg medium :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:40

kiwiwitje schreef:
Pinkstershow 2024:

Fred heeft gister de BOB puppy behaald en Baco heeft gister de BOB, CAC/CACIB, en 3e in de rasgroep *\o/*
[ [url=m/W2Dzbs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S5eCbt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rujkrh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand van hier nog geweest?

Gefeliciteerd!

Wij zijn niet geweest.
Wij zijn 9/5 in arnhem geweest en gaan 24 en 25 mei naar Dortmunt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:35

Gefeliciteerd!
Ach uitgroeien is ook prima. Tijd zat.

Kaplaars schreef:
Gefeliciteerd!! Mooie resultaten Kiwiwitje!
Hoe heeft je pup het ervaren?

Nine1987: dat is ook een mooi resultaat!! Gefeliciteerd!

Die vond t een groot feest. :')
Lag braaf te slapen in zn bench toen ie moe was. Netjes buiten geplast. In de ring jolig en happy. Ere ring was ie ook niet van onder de indruk. Dus hele leuke dag

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:13

Jullie nog shows in de planning? Hier september pas weer.. Zwolle outdoor en Maastricht..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:15

Ik heb outdoor utrecht op de planning. Maastricht ook. Maar hopelijk alleen met een jeugdhond. Hoop dat Baco dan zn laatste punt al heeft

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:50

Ik wil toch graag proberen dat NL Jeugdkampioen erop te krijgen, dus ik heb nu Eindhoven en Utrecht ingeschreven. Utrecht gaat mijn puppy ook mee :D

Waarschijnlijk schrijf ik Waalwijk ook nog wel in

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:56

nine1987 schreef:
Jullie nog shows in de planning? Hier september pas weer.. Zwolle outdoor en Maastricht..

Hier dortmunt komende weekend, outdoor Zwolle.
En Hoogeveel outdoor ook

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:15

kiwiwitje schreef:
Ik heb outdoor utrecht op de planning. Maastricht ook. Maar hopelijk alleen met een jeugdhond. Hoop dat Baco dan zn laatste punt al heeft

Outdoor Utrecht wilde ik eigenlijk ook heen, maar dan heb ik helaas afspraken staan met mijn werk.. We hebben dan een interne voetbalcompetitie en ik vind 't ook l*llig om me daarvoor af te melden.. :D

Dortmund zou ik wel willen, maar mijn man ziet 't niet zitten om buiten nl te gaan showen.. Hij gaat altijd mee voor mij, maar daar trekt hij een grens.. Letterlijk.. :')

Hoogeveen is de week voor onze vakantie.. Dus dat geld hou ik liever ff om op vakantie over de balk te smijten.. :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:40

Ik sla duitsland over. Ik vind dat teveel gedoe met een stafford haha.

Maar snap zeker dat je dat niet afzegt voor een show tenzij je die kans op een punt echt nodig hebt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:14

Neuh.. Heb de jeugdtitel al binnen en hij moet echt wat volwassener worden om CAC's binnen te halen.. (hopelijk :') )

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:39

Succes Drico! Hopelijk lukt het :D

Hier enkel Hoogeveen en Zwolle op de planning, en natuurlijk de 2 aankomende KCM's. Parker doet in de tussenklasse mee in Hoogeveen, en in Zwolle zou hij open gaan lopen. Al ben ik geneigd om hem na Hoogeveen even uit de ring te houden, iets volwassener laat worden, voor hij mee mag doen met de grote jongens :))
Jarvis zal na zijn verjaardag volgende maand zijn eerste stapjes zetten in de veteranenklasse. Even kijken hoe hij het daar doet :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:26

Ik kom hier ook even binnenvallen… Ik heb besloten dat het me wel leuk leek om m’n nieuwe puber uit te brengen op de Gundogshow 15 september.
Alleen… Ik heb een werklijn Cocker. :=

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:31

Oh leuk

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 05:57

Mlies schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen… Ik heb besloten dat het me wel leuk leek om m’n nieuwe puber uit te brengen op de Gundogshow 15 september.
Alleen… Ik heb een werklijn Cocker. :=

Gewoon proberen. Al is het voor de ervaring.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 12:35

Zeker doen, hartstikke leuk!! Wat kiwiwitje zegt, alleen voor de ervaring is 't al leuk.. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:27

Mag ik jullie advies?

Ik had dus het voornemen om met mijn hond te gaan fokken, vandaar dat ik (afgezonderd van 't feit dat ik 't ook leuk vond) shows met hem liep..

Ik gebruik de verleden tijd, omdat ik afgelopen vrijdag de officiële HD/ED foto's heb laten maken en gisteren de verpletterende uitslag kreeg.. Ed vrij, maar HD-D..

Zouden jullie, ondanks dat je niks meer aan titels ed hebt, toch nog showen? Elke show is natuurlijk best een klap geld, zonder dat 't eigenlijk nog wat gaat brengen..

Wat zouden jullie doen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:50

nine1987 schreef:
Mag ik jullie advies?

Ik had dus het voornemen om met mijn hond te gaan fokken, vandaar dat ik (afgezonderd van 't feit dat ik 't ook leuk vond) shows met hem liep..

Ik gebruik de verleden tijd, omdat ik afgelopen vrijdag de officiële HD/ED foto's heb laten maken en gisteren de verpletterende uitslag kreeg.. Ed vrij, maar HD-D..

Zouden jullie, ondanks dat je niks meer aan titels ed hebt, toch nog showen? Elke show is natuurlijk best een klap geld, zonder dat 't eigenlijk nog wat gaat brengen..

Wat zouden jullie doen?
wat zei de arts die de foto’s maakte, verwacht hij ook een D? En is die gebaseerd op 1 heup of beide heupen? Want de slechtste heup maakt bijv de uitkomst.
Wat je daar dan verder mee doet is de vraag. Maar evt is t nog een optie om evt nieuwe foto’s in te sturen of een herbeoordeling aan te vragen in mijn ras hebben we al een C gehad die maar een B bleek. En ED 2 die ED vrij was.

Ik loop eerlijk vooral shows omdat ik t leuk vind en als de hond t leuk vind maar ik ben voor t financiele wel gegaan naar enkel met de honden waar t een meerwaarde voor is, dus voor de fok. En waar ook wel wat mee te behalen is.
Een van mijn meiden vind t echt geweldig. Maar is zelfs met haar 3 jaar nog erg jeugdig(zit ook in de lijn) dus die in de openklasse uitbrengen is meestal zonde van mn geld. Want ik kom ook niet een beetje leuk uit.