Wat voer jij je hond?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:19

xxpetraxx schreef:
maralyn schreef:
Owgod... Ik ga vast een hele lading berichtjes krijgen :')

Wij voeren onze borders geperste brokken. Welk merk?
Waar ik maar zin in heb.

Momenteel hayes brothers. Maar ook wel eens inbalance en kenner, en kenner natuurlijk, cavom.
Zolang het maar geperst is.

Krokant gaat hier echt niet.
Bordercollies zijn van nature een beetje... Koekoek. Maar krokante brokken maken het erger. :')

En soms smuldier, voor extra smaak.

Dat is de reden waarom ik niet plaatste wat mijn honden krijgen, mijn labradormix is altijd al een lastige eter geweest dit resulteerde in braken omdat de maag leeg was.
Door bijna dagelijks af te wisselen ging dat super goed na 3 keer een merk super smakelijk gegeten te hebben stopte ze :+ .
Nadat ze in mei een nestje heeft gehad is ze veel minder kieskeurig geworden en maken we eerst alles op wat open staat (eukanuba, prins, hills, en nog wel wat merken)

vers vlees ga ik niet aan beginnen ivm niet gepasteuriseerd waardoor de ontlasting ziekteverwekkers kan bevatten wat schadelijk is voor mensen en kinderen met een zwakkere gezondheid.

Ik begin niet aan vers vlees, omdat ik daar gewoon te lui voor ben. :j
En mn man is vergeet achtig.
Dus... Nee..
Liever een bak (geperste) brok hebben staan en ze pakken wel wat ze nodig hebben.

8nnemiek

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:27

Ik voer Rocco natvoer, daar ben ik erg tevreden over en het is niet al te duur, en graanvrij verkrijgbaar. Ik heb een hele tijd de sensitive gevoerd omdat mijn hond wat snel last van de darmen had, en snel diarree. Nu heeft ze daar al heel lang geen last meer van, en voer ik ook wel de gewone en sinds een tijdje de adult. Er zit niks aan toegevoegd, alleen vlees en afhankelijk van de soort bijvoorbeeld aangevuld met aardappel of rijst of pasta of groente. Wordt hier graag gegeten door mijn kieskeurige dame.
En daarnaast heb ik heel lang Bosch gevoerd, en later overgestapt op Wolf of Wilderness omdat ze de Bosch niet zo lekker meer vond. Ik heb nu wat Wolf of Wilderness soft brokken om te proberen, want die andere vond ze ook alweer niet zo lekker :+ De soft gaat er redelijk in.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:24

Mijn hond (8 maanden) kreeg Pro Plan Sensitive Skin puppy, maar heeft wat darmproblemen. Hij krijgt nu sinds een aantal dagen Pro Plan Gastrointestinal op dierenarts advies. Even afwachten of zn darmen rustiger worden. Eventueel zou hij dat zijn hele leven mogen krijgen, maar liever doe ik dat niet.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:40

KVV. Voornamelijk Kivo en Kiezebrink. Een enkele keer ook weleens Smuldier. Voorheen altijd brokken, maar onze hond zit beter in de vacht op KVV.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:51

Wat eten jullie honden veel.
Hier is eten een drama.

Onze Parson Russel pup van 4 maanden eet amper 50 gram brokjes per dag, en vandaag nog helemaal niets.
Ze kreeg eerst puppy brok van Fokker, bij haar fokker vandaan en at dat rampzalig. 2 weken geleden bleek er schimmel in te zitten (zowel in de zak die netjes dicht gemaakt was als in de voerton waar we uit pakte). Over op Carnilove, waar ik een zak van gewonnen had, want waar haal je anders zondag middag voer vandaan.
Toen leek ze wel te gaan eten, ze is begonnen met wisselen en nu eet ze weer dramatisch, ondanks dat er haar brokjes een beetje weken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:03

Hier op Renske droogvoer totaal 90 gram en dat aangevuld met vers vlees, meestal Almo Nature, Schesir of Farmfood. Circa 100 gram per dag. En schapenvet/zalmolie.
Soms eens een rauw kwartel eitje erbij en wat rauwe groenten.
Ene keer gehydrateerd met (kokos)water of bone broth.

Als we eens een hele dag op stap zijn dan krijgt ie Renske vers gestoomd.
Uiteindelijk wil ik op Orijen brok overstappen vanwege de mooie ingrediënten en hoge vlees aandeel.

Hij krijgt tussendoor genoeg snackies met trainen en soms eens een gevulde Kong of iets anders te kauwen of lickimat met vlees, kefir, pompoen etc.

Gaat in dit geval om een Amerikaanse cocker spaniel van 4 maanden oud a 5,5 kg

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:39

Mijn pup kreeg vanuit de fokker blikvoer van Rocco, dat is relatief goedkoop en het bevat redelijk veel vlees. Wel alleen online te krijgen. Ik vond het best fijn maar door een keer een flinke buikgriep en wat twijfels over een allergie ben ik nu overgestapt op alleen brok van Acana. Misschien ga ik haar in de toekomst ook nog weer wat Rocco sensitive voeren.

Ik merk trouwens ook wel dat mijn pup nu ze alleen brok van Acana krijgt wat meer honger heeft dan toen ze nog blikvoer kreeg. Dat merk ik vooral omdat ze wat meer haar best doet voor eten bijvoorbeeld tijds het trainen maar ook als ik haar brokjes in een bal, puzzel of snuffelmat stop, het geeft haar dus ook wel iets meer mentale stimulatie dat ze nu wil en moet werken voor haar eten. Ik denk daarom niet dat het alleen maar vervelend is voor haar dat ze wat meer honger heeft. Waarom denk je dat je pup echt te veel honger heeft? Gaat ie bijvoorbeeld ook echt rare dingen doen zoals oneetbare dingen eten van de honger?
Sommige honden houden trouwens wel gewoon altijd honger ook al eten ze wel veel volume of vezels, voornamelijk retrievers maar beagles bijvoorbeeld ook kunnen echt wel dooreten als ze echt vol zitten, daarvan gaan spugen en dan vrolijk verder eten :=

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:13

Jennyj01 schreef:
Veel merken hebben kip of vis in de brok zitten en dat is voor de oudste een No Go. De pup is 5 maanden en onverzadigbaar. Die krijgt momenteel 3 pakjes Renske van 395gr per dag. Dit is dus best een dure kostganger op het moment. Vandaar dat ik toch eens aan het rondkijken ben. Met acana Junior blijft hij hongerig. Ondanks dat hij daar behoorlijk veel van krijgt.

Ons hondje heeft ook een kip ( en lam ) allergie
Wij geven Renske brok, en een paar dagen in de week Carnis worst ( houdbaar )
Deze hebben ook 1 dierlijk eiwit.
Misschien een optie om te bekijken, ik weet niet hoeveel jou honden nodig zouden hebben

De prijs van de worsten is wel behoorlijk omhoog gegaan de laatste paar maanden, dat is wel jammer -O-
De brokken van Carnis zijn helaas niet hypoallergeen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:30

Ik kook voor mijn hond. Rauw wil ze alleen op de bank opeten, en dat weiger ik. Brokken eet ze vaak zeer slecht tot niet, terwijl ze wel een zeer hoge energiebehoefte heeft. Typisch doodle/poedel.

Ze heeft regelmatig wat dunnere poep, ook al op enkel brok (dat heb ik echt ook een aantal weken geprobeerd om verbetering te krijgen door een stabiel dieet, ze had een redelijk goede periode qua eten toen). Maar recent ontdekte ik dat het iedere keer als ik een maaltijd op macaroni-basis voer de poep beter wordt en op rijst-basis de poep slechter, dus daar ben ik wat mee aan het experimenteren. Ik heb nog voor 12 dagen op rijstbasis in de vriezer liggen, dus die ga ik uiteindelijk wel opvoeren, maar daarna ga ik waarschijnlijk een andere tweede koolhydraatbron proberen, waarschijnlijk havermout.

Ter indicatie van veel eten: ze zou van het puppyvoer (nu 10 maanden) 135g brokken moeten krijgen met haar gewicht. Ze krijgt nog 50g brokken als topping (2x25g), maar het gekookte eten is omgerekend qua kcal nog eens 150g. Ze heeft dus 1.5x zoveel nodig als voor haar leeftijd en eindgewicht logisch is (800kcal per dag).

Disclaimer: als je zelf wilt koken voor je hond moet je weten wat je doet, een calciumsupplement gebruiken (ik gebruik cdVet Fit-BARF Mineraal), de juiste hoeveelheid lever toevoegen en eigenlijk is het advies sowieso niet voor 1 jaar (maar niet eten is ook niet gezond).

Mocht inderdaad het weglaten van de rijst een positief effect hebben, dan ga ik qua brok ook overstappen naar een rijstloze variant. Helaas, want verder doet ze het goed op RC mini puppy.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:46

Mijn grote poedel met gevoelige darmen krijgt RC hypoallergenic, ze vindt het erg lekker, is mooi op gewicht en heeft mooie stevige en weinig ontlasting.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 22:01

Mijn Duitse Dog krijg 3 bakken Smuldier per dag. Voorheen heeft ze Farm Foods brokken gehad en Kivo alleen liet ze de brokken en het vers vlees staan. Met Smuldier doet ze dat af en toe ook, maar minder dan met Kivo.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 22:03

Het lijkt mij vreselijk om elke dag hetzelfde (lekker makkelijke) hapje te moeten eten. Ik doe dat zelf niet en mijn hond is heel blij dat ik daar niet toe dwing. Mijn hond krijgt dus afwisselend KVV (wisselende merken en diersoorten) en BARF (rauw vlees (vleesbot, orgaan, spiervlees), wat groenten, ei, zalm en soms wat granen) en heel soms blikvoer. De laatste conclusie van de DA was dat ze zelden een hond van deze leeftijd (en (medicijn) geschiedenis -> de hond was ruim anderhalf voor het bij ons kwam) treft die zo gezond en fit is. De hond rent op ruim middelbare leeftijd de jonkies er bijna altijd uit en nee we doen geen sport met de hond behalve dat we spelen.

Maaaaarrrr, ga geen rauw vlees voeren, ook geen KVV, als je niet voldoende kennis hebt en niet bereidt/capabel bent de juiste kennis te vergaren.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 22:04

Dennis schreef:
Wat eten jullie honden veel.
Hier is eten een drama.

Onze Parson Russel pup van 4 maanden eet amper 50 gram brokjes per dag, en vandaag nog helemaal niets.
Ze kreeg eerst puppy brok van Fokker, bij haar fokker vandaan en at dat rampzalig. 2 weken geleden bleek er schimmel in te zitten (zowel in de zak die netjes dicht gemaakt was als in de voerton waar we uit pakte). Over op Carnilove, waar ik een zak van gewonnen had, want waar haal je anders zondag middag voer vandaan.
Toen leek ze wel te gaan eten, ze is begonnen met wisselen en nu eet ze weer dramatisch, ondanks dat er haar brokjes een beetje weken.

Wat leuk, nog een Parson Russel eigenaar! Die van mij is bij de fokker gevoerd met Belcando brokken en Farmfood vers vlees. Heb in het begin beide gegeven, maar vond brokken makkelijker, dus meteen een zak van 12 kg besteld… Dat had ik beter niet kunnen doen :') . Kort daarna wilde ze namelijk ook geen brokken meer, dus heb een tijdje Farm Food worsten gevoerd, dat ging er smakelijk in, daarna Enerique en momenteel Wolf’s Menu. De zak brokken heb ik nu een jaar later wel zo nu en dan kunnen verwerken in haar vers vlees maaltijden, dus die is gelukkig bijna op :D Maar ja, hier ook een kieskeurige Parson dus, die de afwisseling ook nodig heeft, want na een paar maanden eet ze het gewoon niet meer :Y) Ze is overigens nu net 1jaar oud.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 05:36

Hier met de pup vers vlees, van de fokker kreeg hij dat ook al maar van de een op de andere dag vrat hij dat niet meer.
Dus nu over op Orijen. Stiekem blij dat ik dat verse vlees niet meer hoef te geven. :r Wel jammer van de scheetjes af en toe en wat zachtere ontlasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 05:49

Hier voeren we de brokken van DARF. Dit eten zowel de pup (5 maanden) als onze andere hond zo weg. Hun vacht glimt je tegemoet en ook weinig en goede ontlasting.

Bij de pup kregen we brokken van Purina Proplan mee. Dit vonden we echt niks. Hele vette brokjes en de huid van de pup was net zo vet. Ook veel schilfers en vaak dunne ontlasting. Na overstappen op DARF is daar gelukkig niks meer van over.
De oudste is een moeilijke eter en die eet nu ook heel goed.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 05:58

Kvv afgewisseld met darf bites.

Darf bites krijgen ze aantal keren in de week en gebruik ik met training.

Kvv is ook niet mijn ding, maar sinds ik ze op deze manier voer. Zitten ze mooi in hun vacht en ontlasting is gewoon goed.

Afbeelding

Wanneer de jongste koeienbrok heeft lopen snoepen, zie je dat meteen :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 06:03

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 07:16

Wij voeren nu 8 jaar Orijen en Acana en zijn hier heel tevreden over. De ene hond krijgt Acana pacifica, want allergie voor kip kalkoen lam. De andere krijgt Orijen original omdat ze dat al kreeg en het er toch beter op doet dan op Acana. Met Orijen hadden wij ook eerst zachtere ontlasting. Sinds we ietsje minder gram voeren per dag gaat het perfect.
Renske pakjes zijn inderdaad kostbaar. Hier krijgen ze het wel eens voor de lekker erbij.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 07:46

Onze hond een kruising Bordeaux Dog x Bullmastiff kreeg als pup bij de fokker RC, thuis hebben we dat opgevoerd en zijn we op Cavom over gegaan,daar reageerde hij op een gegeven moment slecht op dat we terug zijn gegaan naar RC Giant.

Ook dat was het uiteindelijk niet helemaal, vaak dunne ontlasting en extreem vaak.

Overgestapt op Edgar&Cooper graanvrij, daar deed hij het super op.
Maar wegens cystine stenen en daardoor een operatie ( omleiding van de urinebuis) moest hij over op speciaal voer.
Sindsdien krijgt hij Dechra Specific heart and kidney support.
Dit eet hij graag en zit ook erg goed in zijn vacht en ook geen ontlasting problemen meer.

In het weekend krijgt hij er ook altijd een gekookte en uitgeplozen kippenbout bij als extra.

Afbeelding

leenleen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 07:58

Mijn honden krijgen Canagan brok (de lam variant). Met z’n tweeën (16 en 18 kilo) doen ze bijna een maand met een grote zak. Niet goedkoop, maar je gebruikt er relatief weinig van. Een groot voordeel vind ik dat ze alleen dieren gebruiken die vrije uitloop hebben gehad en geen antibiotica oid hebben gekregen. Wel hoog in eiwit en niet alle honden doen het daar goed op, die van mij gelukkig wel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:15

Voor nu de butternut omdat ik korting van 75% kreeg, maar ben wel rustig aan het rondkijken wat hierna. At bij de vorige eigenaar met de pot mee. Voor onderweg gebruiken we gewoon brokjes als beloning. Ik gok dat het voor de rest een redelijke wandelde kliko is.

Bot kijk die niet naar en de botten in de dierenwinkel zijn ook niet heel interessant.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:31

Mijn moeders hondje kreeg Impress Your dog en daarnaast vlees of worsten met sperziebonen. Het vlees en de sperziebonen eet hij goed, maar de brokjes niet.
Hebben toen krokante brokjes gekocht om te zien of hij dat lekkerder vindt, maar hij stopt na een paar dagen. Als het staat pakt hij soms wel een brokje, maar hij eet niet veel.

Hier eet hij wel goed en zijn er net zoals bij zijn eerste adres meerdere honden.

Laatst las ik ergens dat sperziebonen een hype is geworden, maar niet zo goed. Mn moeder geeft nu minder sperziebonen en meer vlees.
Was wel vanuit een merk of verkoop geschreven, dus snap dat ze niet blij zijn als mensen minder vlees en of brok geven en het aanvullen met sperziebonen. Maar toch maar iets minder gaan geven dus.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:11

liedje89 schreef:
Mijn pup kreeg vanuit de fokker blikvoer van Rocco, dat is relatief goedkoop en het bevat redelijk veel vlees. Wel alleen online te krijgen. Ik vond het best fijn maar door een keer een flinke buikgriep en wat twijfels over een allergie ben ik nu overgestapt op alleen brok van Acana. Misschien ga ik haar in de toekomst ook nog weer wat Rocco sensitive voeren.

Ik merk trouwens ook wel dat mijn pup nu ze alleen brok van Acana krijgt wat meer honger heeft dan toen ze nog blikvoer kreeg. Dat merk ik vooral omdat ze wat meer haar best doet voor eten bijvoorbeeld tijds het trainen maar ook als ik haar brokjes in een bal, puzzel of snuffelmat stop, het geeft haar dus ook wel iets meer mentale stimulatie dat ze nu wil en moet werken voor haar eten. Ik denk daarom niet dat het alleen maar vervelend is voor haar dat ze wat meer honger heeft. Waarom denk je dat je pup echt te veel honger heeft? Gaat ie bijvoorbeeld ook echt rare dingen doen zoals oneetbare dingen eten van de honger?
Sommige honden houden trouwens wel gewoon altijd honger ook al eten ze wel veel volume of vezels, voornamelijk retrievers maar beagles bijvoorbeeld ook kunnen echt wel dooreten als ze echt vol zitten, daarvan gaan spugen en dan vrolijk verder eten :=

Denk je niet dat er een kans is dat ze de acana brokjes gewoon heel lekker vindt?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:21

Mijn Cardigan krijgt de brokken van DARF, doet ze het erg goed op!
Ik wou een brok met hoog vlees aandeel en die ook enigszins wat meer betaalbaar was.

Zit er wel aan te denken om ook KVV of BARF erbij te gaan voeren, maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:31

Mijn honden krijgen gewoon Bonzo vanuit de Welkoop en daar doen ze het prima op.