Kitten (4 maanden) is onrustig - wil naar buiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Kitten (4 maanden) is onrustig - wil naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:06

Wij hebben ook een jonge kat van nu 6,5 maand .. die gaat al 2 maanden naar buiten.
Wij hebben een tuin die rondom aan andere tuinen grenst, is 2 weken geleden gecastreerd.. bij ons raden ze 6 mnd aan. Verder heeft hij buiten poezenburen waar hij achteraan zit :') En thuis heeft hij onze hond als vriendje. Ik heb niet het idee dat hij eenzaam is en we er een 2e kat bij zouden moeten nemen.
Onze Kees en Ben <3

Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:11

moniek21 schreef:
Wij hebben ook een jonge kat van nu 6,5 maand .. die gaat al 2 maanden naar buiten.
Wij hebben een tuin die rondom aan andere tuinen grenst, is 2 weken geleden gecastreerd.. bij ons raden ze 6 mnd aan. Verder heeft hij buiten poezenburen waar hij achteraan zit :') En thuis heeft hij onze hond als vriendje. Ik heb niet het idee dat hij eenzaam is en we er een 2e kat bij zouden moeten nemen.
Onze Kees en Ben <3

[ [url=m/CZeQlb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3DTXJO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zucht nog iemand die vruchtbare katers gewoon buiten laat lopen…
Ze mogen wat mij betreft in nederland toch eens werk maken om dezelfde wetgeving in te voeren als in belgie.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:33

Poekkie schreef:
moniek21 schreef:
Onze Kees en Ben <3

[ [url=m/CZeQlb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3DTXJO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zucht nog iemand die vruchtbare katers gewoon buiten laat lopen…
Ze mogen wat mij betreft in nederland toch eens werk maken om dezelfde wetgeving in te voeren als in belgie.

Is inmiddels gecastreerd staat er

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:37

Ja maar loopt al 2 maanden buiten, is 2 weken geleden gecastreerd en dus ook nog een maand vruchtbaar… Wat is er zo leuk aan extra zwerfkatten bijmaken?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:40

Mocht de dierenarts castreren nog geen optie vinden, misschien is chemische castratie een oplossing voor de eerste periode?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 11:24

De afspraak voor de castratie staat al, dus het is even aftellen en dan kan hij lekker buiten muizen gaan vangen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:37

Toch iemand die verantwoord met zijn kat omgaat :). Hou er rekening mee dat ze daarna nog tot 7 weken vruchtbaar kunnen zijn he :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:55

Lijkt mij ook een grote(re) verantwoording van de poes eigenaar. Buiten dat ik vind dat je je kat gewoon op eigen erf moet houden.
Hier 2 katten, beide gesteriliseerd. Ook al wat ouder, 2 en 6. (Net een jaar geadopteerd) Maar die blijven op ons erf of in ons/buur land. Buurman blij , wij blij. Muisjes weg. We hebben geen buren. Buurman zit 2 straten verderop maar zijn land grenst aan onze

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:59

Van de poes eigenaar ook zeker, maar veel katten hebben gewoon geen eigenaar. Dat is juist het principe van ‘zwerfkatten’. In dat opzicht vond ik ongecastreerde katers veel erger, bij een poes is het vooral je eigen probleem als het misloopt.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:18

Ik snap echt niet eens hoe mensen vruchtbare katers in een huis houden? Zo'n jonge snap ik nog wel, maar echt een oudere? Hier in de straat loopt er ook een. Stinken (dekkende) katers niet ook heel erg?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:24

Sommigen beginnen te sproeien en dat kan je idd niet uit houden, stinkt verschrikkelijk dan. Sommigen sproeien dan weer helemaal niet. Nu is 6 maand wel redelijk jong voor sproeien, bij de katers van mama (binnenkatten voor de fok) ging er eentje sproeien na ongeveer 10 maanden, de andere sproeit niet.