Dat vond ik toch een beetje te gortig voor een hond, dus uiteindelijk toch gewoon weer voor een mechelaar gegaan. Een herplaatser van 3 maanden waar we 450 voor hebben betaalt. Overigens is ze niet helemaal 100% mechelaar; er zit ook Duitse herder in, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Hoef niet perse een raszuivere hond en bovendien haalt het Duitse bloed wat van de Mechelse adhd weg. 450 voor een kruising vind ik nog te doen.

1500 voor een kruising, labradoodle is in mijn ogen gewoon een kruising en geen ras, is gewoonweg krankzinnig. Lopen hier in het dorp een paar labradoodles rond en allemaal zien ze er anders uit; de een is vrij klein ( iets kleiner dan een labrador) de ander is zo groot als een koningspoedel ( die is trouwens wel de mooiste van de 3 die ik wel eens tegenkom) en de derde zit daar tussen in. Met hun vacht hetzelfde verhaal; geen 1 heeft dezelfde soort vacht; bij de een is het meer rastapoedel, de ander langharige labrador ( als een langharige lab zou bestaan) en de derde heeft ook meer lab vacht dan poedel, maar dan wat voller dan bij een echte lab.
De enige reden dat ik ze als labradoodle herken is omdat ze van beide dan net genoeg kenmerken hebben dat je denkt; wedden dat dit zo'n poedel/lab kruising is, die ze dan labradoodle noemen.
En tot nu toe hebben de baasjes me nooit teleurgesteld als ik vraag wat voor soort hond het is.