lnvdh schreef:artis is een dierentuin waar je mij niet meer zult vinden. Bij ons in de buurt heb je hoenderdeal. ook een soort dierentuin. dat is al zoveel beter. oke nog steeds zitten de dieren in een omheinde ruimte maar de ruimte is groot en deze dieren zijn gered uit vreselijke omstandigheden. Zo zitten er beren die gered zijn uit het circus of als huisdier werden gehouden en in een grote bench. Die hebben nu ruim 1 hectare grond waar ze kunnen rondlopen en scharrelen. Er zijn Tijgers gered uit oostbloklanden waarvan ze hopen (met oa jaagtraining en alleen een paar kijkgaatjes waar het publiek doorheen kan kijken en verder helemaal afgeschermd,) dat ze ooit uitgezet kunnen worden in een wildreservaat in Afrika.( al met een paar dieren gedaan). De kangaro s lopen los rond en daar loop je tussen. en er is een groot apeneiland waar de aapjes vrij door de bomen kunnen springen en klimmen. Naar deze dierentuin ga ik wel.
Dus ik snap dat je bedankt hebt voor Artis, maar of ik alle dierentuinen dieronvriendelijk vind?? nee zeker niet.
Ze hebben leeuwen uitgezet in Afrika