Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 20:24

Nee als ik alles eens wist. Ik zit nu ook te zoeken overal naar evt andere opties omdat ik echt niet geloof in een ontsteking want dan had er toch iets gebeurd moeten zijn bijv een beet van een ander dier.

En als we al inzetten op Tumor dan zou volgens mij een biopt Iig kunnen laten zien om wat voor tumor het gaat en een bloedonderzoek kan laten zien of er elders afwijkingen zitten. Omdat de scan toch enkel de 2 voorpootjes en deel van de buik laat zien en verder dan nog niks weten en mijn gevoel nu zegt in dat pootje zit Iig iets en ik wil eigenlijk dat als er iets zit dat er zo snel mogelijk iets kan gebeuren. Als een bloedonderzoek verder niks raars laat zien zou het misschien een optie zijn om gewoon als weten dat het kanker is door biopt die poot geamputeerd kunnen worden en als het weg is kan het dan Iig geen kwaad meer. Morgen eens kijken wat de da daarvan zegt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:53

BeFunny schreef:
Nee als ik alles eens wist. Ik zit nu ook te zoeken overal naar evt andere opties omdat ik echt niet geloof in een ontsteking want dan had er toch iets gebeurd moeten zijn bijv een beet van een ander dier.

En als we al inzetten op Tumor dan zou volgens mij een biopt Iig kunnen laten zien om wat voor tumor het gaat en een bloedonderzoek kan laten zien of er elders afwijkingen zitten. Omdat de scan toch enkel de 2 voorpootjes en deel van de buik laat zien en verder dan nog niks weten en mijn gevoel nu zegt in dat pootje zit Iig iets en ik wil eigenlijk dat als er iets zit dat er zo snel mogelijk iets kan gebeuren. Als een bloedonderzoek verder niks raars laat zien zou het misschien een optie zijn om gewoon als weten dat het kanker is door biopt die poot geamputeerd kunnen worden en als het weg is kan het dan Iig geen kwaad meer. Morgen eens kijken wat de da daarvan zegt.

Om zeker te weten dat er verder geen uitzaaiingen zijn is goed onderzoek wel handig. Met drie pootjes gaat prima maar dan wel wanneer de tumor niet is uitgezaaid mocht dit de primaire tumor zijn. En bot tumor is meestal geen fijne diagnose.
Helaas ervaring mee.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 21:22

Daarom denk ik dat de eerste stap is om uit te vinden of dat biopt mogelijk is. Om uit te vinden of het kwaadaardig is. Er ontbreken in de opties een aantal dingen. Wij hadden eigenlijk een leerling dierenarts die wel heel netjes de foto doorstuurde en dat de orthopeed een scan wil maken dat snap ik maar omdat dat slechts een deel duidelijk maakt en wel enkel voor de scan even 1000 euro aftikken is denk ik wacht even wat gaat hier nou weer mis. Een tumor hoeft niet kwaadaardig te zijn en bij goedaardig is van uitzaaiing geen sprake. Helaas kost het hem dan wel zijn pootje maar kan hij snel geopereerd worden en daarna pijnvrij verder.

Bij wel kwaadaardig kan er eerst eens een bloedonderzoek tegenaan bij afwijkende waardes daar weet je ook heel veel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:31

Wat is er afgesproken van te voren met de opvang, en heb je ook wat in gevuld zo dat hun wisten wie je dierenarts was.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 12:58

marleen_usar schreef:
Wat is er afgesproken van te voren met de opvang, en heb je ook wat in gevuld zo dat hun wisten wie je dierenarts was.

Wat was afgesproken staat allang in de tekst. Dat ze als er wat was gewoon naar hun eigen dierenarts mochten die bij hun om de hoek zit.
Wat was afgesproken dat de medische kosten voor onze rekening zijn en dat is terecht. Wat was afgesproken was dat ze een tikkie konden sturen en niet lang hoefde te wachten op geld. Wat was afgesproken dat Binky ivm zijn dieet 3 x per dag eten kreeg en dat hij zijn medicatie en op dat doosje staat ook onze dierenarts vermeld maar wij wonen niet in hun omgeving dus dat kan je niet van mensen verwachten. toegedient zou krijgen. Dat Binky binnen moest blijven en verder gewoon lekker met Binky tutten en doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 13:11

Na nog wat gesprekken met de da en een kennis die paravetairinair is is eigenlijk voor dit moment pijnbestrijding/symptoom bestrijding over gebleven voor ons.

Wat er ontdekt is is 95 van de 100 procent foute boel. En ook nog eens dus al waarschijnlijk een uitzaaiing omdat botkanker vanuit het bot zelf niet veel voor schijnt te komen. Door de scan te doen komen we er niet achter wat voor tumor het is alleen of er uitzaaiingen zijn in een bepaald gebied niet overal. Gister had ik kennelijk begrepen dat we daar ook uit konden opmaken wat voor tumor het zou zijn.

Mogelijk kan een schraapseltje gemaakt worden onder een roesje maar dit is op de plek waar het zit waarschijnlijk niet mogelijk en kan al heel ingrijpend zijn.

Een biopt kan soms afgenomen worden maar in Binky zijn geval betekend dat dat zijn poot al geamputeerd moet worden en omdat hij zoveel is afgevallen etc is dat voor hem mogelijk op dit moment een hele zware ingreep. En als er een ontsteking blijkt (wat eigenlijk uitgesloten is dat heb ik bevestigd gekregen door een orthopeed, onze Dat en een externe paravetairinair) dan is dat een ingreep die voorkomen had kunnen worden. Dus op dit moment niet de juiste keuze.

Met pijn/symptoom bestrijding en daarbij ontstekingsremmers kunnen we 3 weken aanzien hoe het gaat. Als er toch een ontsteking zit moet het beter gaan. Ik verwacht het niet. Als het goedaardig is moet hij op die pijnstilling Iig geen pijn hebben en moet hij ook niet achteruit gaan bij uitzaaiingen in de organen wordt het anders maar daar is natuurlijk dan ook gelijk niks aan te doen.

Over 3 weken zouden we dan opnieuw kunnen kijken of amputatie een optie is. Bij uitzaaiingen wordt niet meer gedokterd dan pijn bestrijding en gaan we op het moment dat het niet meer uhm dierwaardig is afscheid nemen van Binky. Er is nog hoop zo lang er geen absolute duidelijkheid is. Wel is mij nu echt duidelijk dat het scenario echt niet rooskleurig is.

Mungbean

Re: Kat mankt al ruim 2 weken (is bij vakantie opvang iets gebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:17

Arme Binky, sterkte Y;(
Misschien was het wel beter dat je dit 2 weken terug nog niet wist, dan zat je daar zwaar in de stress.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 13:30

Sizzle schreef:
Arme Binky, sterkte Y;(
Misschien was het wel beter dat je dit 2 weken terug nog niet wist, dan zat je daar zwaar in de stress.

Dan was ik terug gekomen maar idd dat had er niet leuker op geworden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:10

BigOne schreef:
Wanneer jij zegt dat het dier fiks is afgevallen in de opvang zijn ze geen knip voor de neus waard. Je aait en geeft zo’n dier toch aandacht ? De katten van onze zoon zijn nu vier weken bij ons en ik zit er dagelijks een uurtje bij, mijn man ook en dan valt je echt op wanneer ze er slechter uit zien. En dan 500 euro , gaat slaapkamer ombouwen voor katten opvang. Twee is genoeg.

500 euro is echt niet duur. Opvang kost gewoon veel geld. Heb je het er niet voor over zijn er natuurlijk ook andere opties of je neemt ze mee op vakantie. In mijn omgeving is 15 euro zelfs erg goedkoop per dag.

Wat een rot uitslag van Binky. Hopelijk heeft hij nog even een mooie tijd samen met jou Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:19

BigOne schreef:
Wanneer jij zegt dat het dier fiks is afgevallen in de opvang zijn ze geen knip voor de neus waard. Je aait en geeft zo’n dier toch aandacht ? De katten van onze zoon zijn nu vier weken bij ons en ik zit er dagelijks een uurtje bij, mijn man ook en dan valt je echt op wanneer ze er slechter uit zien. En dan 500 euro , gaat slaapkamer ombouwen voor katten opvang. Twee is genoeg.

Het is natuurlijk wel andere koek als je 2 katten op visite hebt thuis of een heleboel katten in een opvang. Dan kan je niet bij alle katten dagelijks een uurtje gaan zitten kroelen. Dus om te zeggen dat ze geen knip voor de neus waard zijn, is imo een stapje te ver. Misschien afgevallen door ongemak, pijn of heimwee en aandacht van vreemden helpt dan ook niet altijd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 14:33

Mindim schreef:
BigOne schreef:

Het is natuurlijk wel andere koek als je 2 katten op visite hebt thuis of een heleboel katten in een opvang. Dan kan je niet bij alle katten dagelijks een uurtje gaan zitten kroelen. Dus om te zeggen dat ze geen knip voor de neus waard zijn, is imo een stapje te ver. Misschien afgevallen door ongemak, pijn of heimwee en aandacht van vreemden helpt dan ook niet altijd.

Binky was de enige kat en enigst opvang dier van dat moment. In een dergelijke opvang zoals jij noemt zou ik hem al nooit achterlaten ;) Als dagelijks een uurtje kroelen)spelen of gewoon bij hem zitten er al niet in zou zitten ben je het niet waardig om op wat voor dier dan ook te mogen passen.

De rede van het afvallen daar hoeven we inmiddels niet meer naar te speculeren aangezien Binky dus naar alle waarschijnlijkheid botkanker heeft.

Speculeren hoe of wat heeft geen zin. Het enige wat ik erg jammer vind is de manier hoe alles is gegaan. Wat ik de mensen kwalijk neem is dat ze niet na 10 dagen terug zijn gegaan naar de da. Niet omdat dat had geholpen maar omdat een kat dat zichtbaar mankt pijn heeft en dat zo zwaar vermagerd er ook iets is. In plaats daarvan zeiden ze dat het goed ging. Daar mag je als eigenaar best over vallen.

Wat er met Binky aan de hand blijkt daar kunnen de mensen echt helemaal niks aan doen en staat er dus volledig los van. Dat dit eruit zou komen had ik zelf ook niet voor ogen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:31

En hier heb je 500 euro voor betaald?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 16:05

Kabayo schreef:
BigOne schreef:

500 euro is echt niet duur. Opvang kost gewoon veel geld. Heb je het er niet voor over zijn er natuurlijk ook andere opties of je neemt ze mee op vakantie. In mijn omgeving is 15 euro zelfs erg goedkoop per dag.

Wat een rot uitslag van Binky. Hopelijk heeft hij nog even een mooie tijd samen met jou Y;(

Hier ook.
De fretten hebben bij een andere opvang gezeten en die zijn dan met zijn 4en maar daarvoor was het ook dat bedrag. Die zijn overgens met hun neus daar in de boter gevallen echt top verzorgt. Die hebben het luxer gehad dan thuis ;)

Als je toevallig kennissen of familie hebt die het kunnen doen is het mooi mee genomen en dat was zo met de kat maar die oppas die kan het niet meer doen. En de fretjes dat is al helemaal lastig.

Onze hondjes kunnen mee die vinden het fantastisch de fretten en de kat die doen we geen plezier om mee te nemen dus is het fijn dat opvang mogelijk is.

Helaas hebben we voor Binky ergens toch niet de juiste keuze gemaakt maar dat zit niet in het bedrag. Bij een andere opvang zou dat ook de prijs zijn. Soms zie ik ze ook voor 10 euro pd maar ik had juist bij deze vooraf een goed gevoel. En dat is belangrijker dan wat het kost. Al kan ik me heel goed voorstellen zeker in deze tijd dat het niet voor iedereen is weggelegd. Ook op vakantie gaan al niet. Dus ik begrijp wel dat er mensen zijn die het veel geld vinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:34

marleen_usar schreef:
En hier heb je 500 euro voor betaald?

Je weet toch van te voren niet dat iets zo gaat lopen zoals het nu deed?

Deze opvang stond enorm goed aangeschreven met heeeeel wat jaartjes ervaring erbij ook en logisch dat je probeert je dier in vertrouwen achter te laten bij een professioneel bedrijf eigenlijk dat je het wel mag noemen.

En dan betaal je inderdaad dat bedrag wel wat er gevraagd word toch ook gewoon. €15 per dag is geen gek bedrag wat dat betreft, maar het totaal bedrag tikt wel aan als je 4 weken weg bent natuurlijk. Dat moet wel een beetje in verhouding gezien worden hier; de kat is er een maand ongeveer geweest he.

Dat je er achteraf dan idd dingen hebt als dit... dat maakt verder niks uit met het feit dat je gewoon ervoor moet betalen als je kat er is geweest, of je het dat nu waard vind of niet. Je weet vooraf wat ze vragen en dat is dan ook geen verrassing meer.

@TS,
Wat een wending heeft het verhaal gekregen zo medisch gezien. Succes met alles!
En snap wel dat je baalt van de manier van handelen hier en daar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 00:05

Helaas hebben wij vanavond Binky moeten laten inslapen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:15

Dat is verdrietig. Sterkte Y;(

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:57

Ach wat een rot update .. heel veel sterkte met het verlies van Binky Y;(

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 02:25

Ochjee, wat een naar bericht. Ging hij zo snel achteruit :(

Wens jullie veel sterkte met het verlies

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 06:31

Ach… heel veel sterkte.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:20

Wat verdrietig, sterkte Y;(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:28

Heel veel sterkte

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:41

Heel veel sterkte ;(

sasja0705Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:36

Heel veel sterkte

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 10:56

KletsKoekje schreef:
Ochjee, wat een naar bericht. Ging hij zo snel achteruit :(

Wens jullie veel sterkte met het verlies

Dankjewel.
Ja ging helaas heel snel en pijn medicatie deed opzich niet veel hij kreeg er klachten bij. Eerst begon hij woensdag geloof ik al in huis te plassen hij was dan al wel opweg naar de bak maar redde dat niet. Daarna moeilijker eten dat ik hem al ander voer dan zijn dieet gaf omdat ik zo iets had van maakt niks uit nu als hij maar eet. Sinds vrijdag avond at hij niet meer (dat werd op zaterdag echt duidelijk omdat hij al moeilijker at en niet meer meteen als het klaar gezet werd) en had hij aan één boog een groene waas en dat heeft zaterdag avond mij doen besluiten naar de spoed te gaan en afscheid te nemen. Het kon zo niet meer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 11:07

Ah sterkte!