Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:09

Sterkte Moestuin

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:21

Boktnaam: Candalisa

Naam hond(en): Mila Emma en Raya

Ras(sen): Australian Shepherds

Leeftijd hon(en): 3 jaar en de meisjes zijn in december 1,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen

Top lijst voor mijn hond(en): Alles wat piept kraakt stuitert en op te eten is

Flop lijst voor mijn hond(en): Ze zullen het mij niet in dank afnemen maar niks waar harde oogjes en neusjes aanzitten die zijn namelijk volgens hun het lekkerst

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Mila is mijn eerste Australian shepherd na altijd rottweilers te hebben gehad. Wij sporten fanatiek samen oa flyball behendigheid en hoopers.
Emma en Raya zijn 2 zusjes uit een eigen gefokte nestje met Mila en wat zijn ze verschillend! Emma is nu bezig met haar opleiding tot psychologische hulphond ivm mijn ptss ze doet het zo ontzettend goed en helpt mij soms net de drempel over als ik iets spannend vind. Raya is ja hoe kan ik het zeggen haar stamboom naam is The evil Queen ( van de serie once upon a time) en ja ze doet die naam zeker eer aan! Een kleine kreng kan het zijn maar thuis een enorme knuffel beer. Wij doen samen aan detectie en mantrailen.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 14:26

Heel veel sterkte Moestuin, wat verschrikkelijk! :(:)

Wat betreft de nieuwere aanmeldingen, ik zal morgen een rondje PB's sturen met het linkje naar het formulier!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:56

Ik ga ook eens meedoen! Ik heb het vorig jaar voorbij zien komen maar was toen al te laat helaas. Ben heel benieuwd!

Boktnaam: ual_95

Naam hond(en): Whisky en James

Ras(sen): Whisky is een Bordercollie x Toller x Sheltie en James is een Bordercollie.

Leeftijd hond(en): Whisky is 3 en James is tegen die tijd 2 jaar.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Whisky heeft soms een seizoensgebonden atopische reactie. Ze lijkt erger te reageren op kip, dus dat vermijd ik liever.

Top lijst voor mijn hond(en):

- Stevig speelgoed (bijvoorbeeld van Kong)
- Ballen (mét piep van Kong heeft Whisky's voorkeur, of Chuck-it, James vindt alles best, maar liever geen standaard tennisbal).
- Knuffels met piep, liefst een beetje sloop-proof (voor zover mogelijk, bijvoorbeeld Zippy Paws).
- Gedroogde vleessnacks (voorkeuren smaak: eend, hert, lam)
- Kluiven van Farmfood
- Handige hondengadgets
- Zachte dekentjes

Flop lijst voor mijn hond(en):

- Speelgoed van (hard) plastic, zoals van de Action etc.
- Standaard tennisballen
- Touwspeeltjes (doen ze niks mee)
- Snacks met kip of veel granen
- Snacks uit de supermarkt/action i.v.m. toevoegingen.
- Hele harde snacks (kluiven is natuurlijk anders)
- Kluiven die heel erg stinken

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Whisky en James zijn twee ontzettend lieve grapjassen. Ze genieten het meest van eindeloze wandelingen door de bossen of bergen (of soms het strand). We nemen ze dan ook graag mee op avontuur. Beide honden zijn de loyaliteit zelve. Whisky is echt een moederskindje en James is meer een allemansvriend. Ze zijn allebei gek op zwemmen en leren ontzettend snel. <3

Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:08

Sterkte Moestuin!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:50

Kunnen Bobbie en ik nog meedoen?
Boktnaam: L_iek

Naam hond(en): Bobbie

Ras(sen): Boomer, kruising maltezer/shih tzu

Leeftijd hon(en): 6

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergie, hoeft nergens rekening mee te houden!

Top lijst voor mijn hond(en): Bobbie houdt van speeltjes met knisper of piep geluiden, balletjes en speeltjes voor in het water.

Flop lijst voor mijn hond(en): Speeltjes die snel kapot gaan, behendigheidsspelletjes , denkspellen , snacks van de Action

Leef je uit:

Bobbie is een actief maar ook onzeker hondje. Hij is vrij snel bang van grotere honden en gaat dan blaffen. Zo lang zijn baasjes er bij zijn gaat alles goed. Hij houdt van snacken en van spelen met balletjes. Maar zijn aller aller grootste hobby is zwemmen. Zodra hij water ziet plonst hij er al in. Verder gaat hij graag uren mee wandelen samen met ons paard. We wonen bij de Drunense duinen dus daar spenderen we veel tijd met Bobbie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 02:15

Super leuk idee, wij doen heel graag mee *D

Boktnaam: Risxx

Naam hond: Mito

Ras: Shih Tzu

Leeftijd hond: 11,5 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergieën!

Top lijst voor mijn hond: Mito spaart graag balletjes, extra leuk als ze piepen :j Qua snacks is alles met kaas favoriet. Denkspelletjes vindt ze ook erg leuk en lekkere zachte dingen om op te liggen zijn een must. Ze is ook een beetje gek, haar favo speeltje is eigenlijk een plastic bloempot, waarmee ze dan door de hele kamer gaat racen... :+

Flop lijst voor mijn hond: Harde kauwsnacks snapt ze niet, dus geen botten/varkensoren/dentastix etc. Vanwege haar grootte zijn grote speeltjes natuurlijk ook geen succes. Mito is geen fan van water(spelletjes). Van halsbanden wordt ze ook niet blij, wij gebruiken alleen tuigjes.

Leef je uit: Mito is een fluffy held op sokken (drama queen) met humor! Eeuwig trouw, maar wel met een eigen (zeer duidelijke) wil :Y)

<3
Afbeelding
Als je maar zacht kan liggen..
Afbeelding
Je kan nooit genoeg balletjes hebben.
Afbeelding
Maar bloempotten zijn dan toch leuker :j
Afbeelding
Nog 1 om het af te leren, superdog! :D
Afbeelding

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:55

Wat een leuk idee!

Boktnaam: Daydream21

Naam hond(en): Gibby

Ras(sen): St. Bernard x New Foundlander

Leeftijd hond(en): 3 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Gibby is allergisch voor dierlijke eiwitten, wat hem een veganistische hond maakt. Daarnaast heeft hij ook een graanallergie.

Gibby houdt van speeltjes. Balletjes zijn z'n favoriet, al helemaal als ze stuiteren en piepen. Daarnaast sloopt hij graag dozen en lege verpakkingen, gelukkig laat hij de meeste speeltjes wel heel :=
Hij houdt van eten, maar door zijn allergie mag hij veel dingen niet hebben. Gelukkig kan je hem ook blij maken met een appel of een komkommer :') En veganistische hondensnacks bestaan inmiddels gelukkig ook. Calciumbotten krijgt hij nog wel, omdat hij daar zo blij van wordt. Verder is zijn grootste hobby toch wel slapen. Het liefst tussen zoveel mogelijk zachte dekens en kussentjes.

Flop lijst voor mijn hond(en): Hondensnacks met vlees of graan en piepknuffels (want die sloopt hij wel)

Leef je uit:

Gibby is een echte goedzak. Hij houdt ontzettend veel van mensen en geniet veel van aandacht. Met zijn 'schofthoogte' van 75 cm en zijn 55 kilo valt hij wel op en trekt hij op straat veel bekijks. Gelukkig vindt hij het alleen maar leuk als mensen hem even willen knuffelen.
Honden vindt hij ook leuk, alleen heeft Gibby niet altijd door dat hij door zijn voormaat best een beetje lomp kan zijn :') Volgens mij denkt hij dat hij een schoothondje is, want als hij bang is (vuurwerk bijvoorbeeld) dan kruipt hij letterlijk bij ons op schoot.
Wandelen met zo een groot lijf kost natuurlijk veel energie, dus vaak sloft hij op zijn gemakje achter ons aan. Dat kost ook veel energie, dus er wordt veeeeeel geslapen :Z Het liefst in de gekste houdingen op de meest comfortabele plaatsen (bank en bed zijn geliefd, helaas :P ) En als hij niet slaapt, dan staart hij graag uit het raam naar de knappe dames die voorbij lopen <<)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 08:32

-Verwijderd op verzoek KimD-
Laatst bijgewerkt door Muiz op 06-09-22 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:36

Mooi lijstje alweer so far, 32 deelnemers *\o/*

Ik heb het formulier net ingevuld.
Ik tel de dagen af naar het moment dat er lootjes getrokken worden, ben benieuwd!
Heb zin erin om aan de slag te kunnen gaan qua shoppen.
Heb al ideetjes, maar zal eerst even moeten afwachten wie ons lootje wordt hihi.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:47

Ik heb er weer zin in en Leslie ook
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 11:52

Ik moet mezelf nog aanmelden! _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:40

KimD schreef:
Ik moet mezelf nog aanmelden! _O-

Tsjoe, je vergeet het beste paard van stal gewoon _O- :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 13:12

Door oplettende Bokkers kwam ik erachter dat ik op de verkeerde lijst verder aan het gaan was. 8)7 Als het goed is klopt hij nu wel weer! Mocht dat niet het geval zijn wijs me er vooral op. :')

:list: Graag dit lijstje niet(!) zelf bijwerken, dan kan ik mijn administratie schoon en overzichtelijk houden. :+ Mocht je jezelf niet ertussen spotten maar wel hebben aangemeld in het topic, schop me per PB maar even onder mijn reet! :Y)

Bokkers die zijn aangemeld en PB hebben gehad van mij: schreef:
1. NorwayFjord
2. EmptyWords
3. StonedRomy
4. Kiimm_
5. Roosjenat
6. Fientj
7. SuusW
8. MarlindeRooz
9. Leo
10. Moestuin
11. 8nnemiek
12. AfricanLady
13. Seven
14. x_Jeanine_x
15. Bonna
16. Nicky91
17. Banjer
18. Anna_98
19. Flux
20. WendyShet
21. CupCakes_
22. Tigress
23. Lugea
24. Eowyn3003
25. Cursebreaker
26. Kaus
27. CaptainJS
28. kanjerroos
29. MarijeR
30. Jess_Ashlinn
31. VillaNeusjes
32. Candalisa
33. ual_95
34. L_iek
35. Risxx
36. Daydream21

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:24

Wat een lange lijst al! Mega leuk.
Ik heb van het weekend het topic van vorig jaar doorgelezen om al wat inspiratie op te doen.
het aftellen tot lootje trekken kan langzaam beginnen!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:13

Citaat:
Boktnaam: mvdende

Naam hond(en): Skip

Ras(sen): Duitse staande Draadhaar

Leeftijd hon(en): 3,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen, liever niet teveelgranen

Top lijst voor mijn hond(en): ballen! Liefst met piepje en drijvend. Skip duikt nogwel eens een sloot in met bal, en zinkende ballen belanden dan op de bodem van de sloot -O- liefst geen tennisballen. Stevig kluifwerk, alle soorten kophuid, achillespees, runderlippen en Neuzen enz Zolang het maar goed stinkt. Kluifwerk met vacht vind ie ook lekker, het is een stevige kluiver, een kiploopvoet/ pensreepje/ runderlong enz is hap slik weg, vind ie wel erg lekker, maar dan staat ie binnen 30 seconden weer voor mijn neus, wij doen regelmatig aan voedselverrijking, leuke dingetjes hiervan zijn zeker welkom.

Flop lijst voor mijn hond(en): dingen waar bot in zit, hij probeert het gehele bot op te eten ipv het vlees eraf te kluiven. (Achillespees is een uitzondering, omdat dat voornamelijk uit niet bot bestaat) Snuffelmat, deze hebben we maar Skip pakt hem doodleuk beet en schud de brokjes er zo uit, sjaaltjes enz. Doen wij niet aan. Halsbanden van paracord, Skip is een echt moddermonster dus dat soort Halsbanden / riemen blijven absoluut niet mooi en zijn een nachtmerrie om schoon te krijgen.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Skip is mijn 3 jaar oude Duitse Staande. Een echte jachthond, daarom loopt hij niet veel meer los. Het is een gigantische knuffelkont, maar niet voor vreemden. Een echte lolbroek, die graag mee gaat voor een wandeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:58

Bij deze onze aangepaste aanmelding.

Citaat:
Boktnaam: Moestuin

Naam hond(en): Lilly

Ras(sen): Wolkees x middenslagkees

Leeftijd hon(en): 5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen

Gedroogde vleesreepjes, diverse soorten vleessnack, een flos (een touw met 2 knopen in :D) Een touw met een bal er aan, koekjes. Een bot met nog vlees eraan gaat ook altijd binnen. (Die gerookte botten)

Lilly houd niet echt van zaken waar ze lang op moet kauwen. Een kauwstaaf wordt vaak na 1/3de reeds begraven. Gedroogde pezen, kippenpoten etc gaat vaak rechtstreeks de grond in.

Leef je uit:

Lilly is een erg kieskeurige hond. Toen we Nox nog hadden was dit minder ivm concurrentiestrijd, maar sinds Nox is overleden is het weer een echte dame. Ze is vooral zot van kippen en eendenreepjes, of vleessnacks zoals vleesballetjes od. Ze ligt erg graag op dekens of kussens. Het is een dame die weet wat ze wil. Vroeger heeft ze altijd in bed geslapen. Toen ons dochtertje was geboren was ze flink jaloers en ze ging constant haar bedje claimen. Hierdoor is ze beneden gaan slapen toen ze anderhalf was. Sinds Nox is overleden slaapt ze weer bij ons (of tussen, of op of…) en is het weer de eerste die bij ons staat voor een knuffel als ze denkt dat we wakker worden.

Lilly vindt dat ze nooit genoeg kussens en dekens heeft. Als ze een beetje kan gaat ze handdoeken en badmatten uit de badkamer halen om daar een hoopje van te maken om op te slapen. Als mijn schoonouders op haar letten komen ze gek. Ga je naar buiten, is daar Lilly, ga je slapen: Lilly. Eten: Lilly. Douchen: Lilly. Naar het toilet gaan? Sowieso staat ze aan de deur van het toilet te wachten. Precies een schaduw. Toen ons dochter werd geboren was ze ongelofelijk jaloers en ging ze onze dochter zelfs bijten als ze de kans kreeg. Hier hebben wij aan gewerkt en nu onze dochter ouder is en het geen alle aandacht vretende baby meer is, maar een kleuter van 4, zijn het dikke vriendjes. Onze dochter zegt: Lilly is mijn beste vriend! En vaak zitten ze knuffelend bij elkaar. Lilly is dus een echt karaktertje dat weet wat ze wil.

Ze doet erg graag agility en boscrossen. Even alles geven om dan weer languit te gaan slapen. Ook zit ze vaak op het dak van de stal alles in de gaten te houden wat er gebeurt op de weide.
Haar favoriete uitkijk is 4 meter hoog. Dan ziet ze echt alles :D Ze gaat zowat overal mee naar toe.

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt letterlijk nergens gaan zonder bekeken te worden :D

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:54

Boktnaam: Luna2006

Naam hond(en): Billy & Cody

Ras(sen): Kangal & Chihuahua

Leeftijd hon(en): 1,5 & 3 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: niet direct iets

[b]Top lijst voor mijn hond(en):[/b] Kauwspullen! --> kippenpootjes, runderlongen, pees, ... Als je er maar op kan knabbelen!

Flop lijst voor mijn hond(en): Tennisballen, hertengewei (of alles wat erop lijkt), yak kauwbotten.

Leef je uit:

Billy & Cody, Mini & Maxi. Mijn geweldige duo <3
Billy is bij ons gekomen als pup van 8 weekjes nadat hij een huisje zocht omdat hij een oogafwijking had. Het eerste half jaartje heeft hij wat gesukkeld met zijn gezondheid maar nu is het een hele stoere heer!
Sportief is hij zeker! wandelen draait hij zijn kleine pootjes niet voor om, 10Km is een opwarmertje :D
Omdat hij zo klein is (2kg200) draagt hij geen halsbandjes, enkel tuigjes en deze zijn dan xxs formaat, anders zijn ze te groot :')
Spelen doet Billy het liefst met hele kleine piepspeeltjes. Of met zijn broertje Peppy, welke bij hem in woont. Neef chucky (ook een chihuahua) vind hij minder interessant.

Cody is de jongste van de bende, maar wel de grootste. Al heel lang droomde ik van een echte grote stoere hond met wat karakter. Wij kregen het tegenovergestelde :') Groot is hij wel! maar liefst 80cm schoft! Maar dat sterke karakter en zelfstandigheid is ver te zoeken...
Cody is een sok van een hond, denkt dat hij een chihuahua is en kruipt het liefst op je schoot. Binnen wonen wilt hij echter niet. Lekker tussen de paarden zijn zin doen, slapen waar hij wilt, wanneer hij wilt. Snoepjes zijn zijn grote liefde, Is zijn uur voorbij dat vrouwtje en baasje normaal gaan slapen meld hij zich voor een lekkere knabbelstok of snoep!
Cody is super lief met zijn grote kleine broertje.

Misschien hebben jullie het al gelezen, maar Billy & Cody hebben nog 2 huisgenootjes. Peppy en Chucky zijn 2 chihuahua's van mijn grootouders welke hier ook leven maar zij doen niet officieel mee aan secret santa :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:33

mvdende schreef:
Citaat:
Boktnaam: mvdende

Naam hond(en): Skip

Ras(sen): Duitse staande Draadhaar

Leeftijd hon(en): 3,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen, liever niet teveelgranen

Top lijst voor mijn hond(en): ballen! Liefst met piepje en drijvend. Skip duikt nogwel eens een sloot in met bal, en zinkende ballen belanden dan op de bodem van de sloot -O- liefst geen tennisballen. Stevig kluifwerk, alle soorten kophuid, achillespees, runderlippen en Neuzen enz Zolang het maar goed stinkt. Kluifwerk met vacht vind ie ook lekker, het is een stevige kluiver, een kiploopvoet/ pensreepje/ runderlong enz is hap slik weg, vind ie wel erg lekker, maar dan staat ie binnen 30 seconden weer voor mijn neus, wij doen regelmatig aan voedselverrijking, leuke dingetjes hiervan zijn zeker welkom.

Flop lijst voor mijn hond(en): dingen waar bot in zit, hij probeert het gehele bot op te eten ipv het vlees eraf te kluiven. (Achillespees is een uitzondering, omdat dat voornamelijk uit niet bot bestaat) hetengewei lust ie niet en van yak kaasstaven gaat ie spugen. Snuffelmat, deze hebben we maar Skip pakt hem doodleuk beet en schud de brokjes er zo uit, sjaaltjes enz. Doen wij niet aan. Halsbanden van paracord, Skip is een echt moddermonster dus dat soort Halsbanden / riemen blijven absoluut niet mooi en zijn een nachtmerrie om schoon te krijgen.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Skip is mijn 3 jaar oude Duitse Staande. Een echte jachthond, daarom loopt hij niet veel meer los. Het is een gigantische knuffelkont, maar niet voor vreemden. Een echte lolbroek, die graag mee gaat voor een wandeling.

[ [url=m/5oa4s2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/By9USp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/az9WHC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w32O7n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CEqDeA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iets vergeten, dus aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:21

Super leuk idee!

Boktnaam: Nala

Naam hond(en): Ax (vom Haus Guya)

Ras(sen): Oudduitse herder

Leeftijd hon(en): op dit moment 6 maanden oud.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen.

Top lijst voor mijn hond(en): Alles dat niet kapot te krijgen is. Alles dat hem lang bezig kan houden.

Flop lijst voor mijn hond(en): fragiele dingen (zachte balletjes, knuffels, etc.) We hebben al een voerbal, kong, en voer/snuffeldeken. Liever geen heel harde speeltjes ivm op de tweede verdieping wonen van een vrij gehorig appartementencomplex. Liever geen traktaties die stinken.

Leef je uit:
Ax is mijn eerste echte eigen hond. Hij rent veel en graag. Ik ben altijd wel op zoek naar speeltjes waar hij zich lang zoet mee kan houden, vooral als het dingen zijn waarmee hij enigszins alleen gelaten kan worden.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 21:23

Hahaha wat leuk! Een pup van Math & Danielle! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:02

KimD schreef:
Hahaha wat leuk! Een pup van Math & Danielle! :D

Ja klopt inderdaad! Mijn ouders hebben zijn broertje
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:26

Wat een knappies <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:30

Boktnaam: Nynkster (Nynke)

Naam hond(en): Guinness, Lyn & Sigi

Ras(sen): Border Collies

Leeftijd hon(en): Guinness 3.5, Lyn bijna 2 & Sigi 1

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Niet echt, alleen geen graan.

Goede natuurlijke snacks. Ze houden zowel van flink kauwen als niet heel flink kauwen. Speelgoed van sodapup is leuk, likmatten of spul wat op de likmat kan. Dingen die te maken hebben met border collies en schapen zijn altijd goed.

Supermarkt snacks of andere gevaarlijke snacks of met graan. Speelgoed wat snel kapot gaat, tennisballe
Leef je uit:
Alles zelf gemaakt is ook super leuk! Maak er wat leuks van :D

Guinness was mijn eerste border collie, Een heus kerst kind. Geboren kerst 2018. Met hem ben ik eerst gaan trainen en werken bij de schapen. Toen ik de smaak te pakken had heb ik mezelf op een wachtlijst gezet bij een schaapherder die ook werkhonden fokt. En daaruit heb ik Lyn gekozen. Lyn heeft het schapendrijven naar een ander level getild. Ze is super getalenteerd en prettig om mee te werken. Ook wel een beetje m’n lieve kleine meisje met haar 13 kilo tussen de 22&18.5 van de andere twee.
Nu ik een fulltime baan als schaapherder heb wilde ik wel graag een derde hond erbij. Om het werk te verdelen en risico te spreiden wat betreft blessures. Toen heb ik Sigi gekocht, zijn fokker/eigenaar heeft hem vanuit Oostenrijk meegenomen naar Nederland. Sigi moet nog veel leren in het “normale” leven, maar schapendrijven gaat hem heel best af! Precies de eigenschappen die ik graag wilde in een hond.

Ons leven staat ook een beetje in het teken van schaap. Alles met schapen doet het goed hier. Verder besteed ik veel aandacht en tijd in de gezondheid van de honden, omdat ze natuurlijk mijn werk makkelijker maken. Dus fietsen we graag en gaan regelmatig een leuke wandeling doen in het bos. Maar over het algemeen zijn ze na een werkdag (12/20km per dag lopen per hond) wel redelijk uitgeteld. Dus is het savonds vooral rust houden en bijkomen :)

Kan me geen leven voorstellen zonder de hondjes, alle drie zo verschillend. Guinness is echt m’n beste vriendje, enorm aanhankelijk en lief. Wil altijd op de voorgrond staan. Terwijl lyn en sigi wat meer afwachtend zijn en de kat uit de boom kijken. Lyn heeft niet zoveel met andere mensen, tenzij ze speelgoed gooien ;)

Guinness, Sigi, Lyn
Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:55

We mogen alweer bijna lootjes gaan trekken geloof ik.