Vaarwel liefste Milo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Vaarwel liefste Milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 17:22

Dankjewel voor alle lieve woorden <3

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:37

Ah nee, heel veel sterkte :knuffel:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 13:27

Milo is weer thuis

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 01:09

Oh man, kan iemand mij vanuit ervaring vertellen hoelang dat verscheurende gevoel nog aanhoud?

De afgelopen maanden gemerkt dat hij echt mijn steun en toeverlaat was op de momenten dat ik door een diep dal ging. Net weer hyperventilerend op de badkamervloer blijkt dat dal nu toch wel heel eenzaam te zijn :(

Afgelopen weken voorzichtig wat op websites van asiels zitten kijken, maar ik zie nergens die blik die Milo in zijn ogen had -O-

Berichtje van een verdrietige bokker |( Wat kunnen we toch van beestjes houden

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:05

DideH schreef:
Oh man, kan iemand mij vanuit ervaring vertellen hoelang dat verscheurende gevoel nog aanhoud?

De afgelopen maanden gemerkt dat hij echt mijn steun en toeverlaat was op de momenten dat ik door een diep dal ging. Net weer hyperventilerend op de badkamervloer blijkt dat dal nu toch wel heel eenzaam te zijn :(

Afgelopen weken voorzichtig wat op websites van asiels zitten kijken, maar ik zie nergens die blik die Milo in zijn ogen had -O-

Berichtje van een verdrietige bokker |( Wat kunnen we toch van beestjes houden

Ik had eerder je topic nog niet gelezen, wat een geweldige kat was Milo en wat fantastisch dat hij jou heeft uitgezocht om oud te mogen worden.

De pijn wordt echt minder. Of eigenlijk wordt het niet minder, maar het leven groeit eromheen waardoor je het beter kan dragen en kan koesteren.

Afgelopen zomer is de hond heengegaan, ik had haar voor mijn 11e verjaardag gekregen, al 14 jaar was ze intensief in mijn leven. Wat mij heel erg hielp was om te bedenken dat rouw uit liefde bestaat, het is alle liefde die je voor het dier had en van het dier kreeg, maar het nu moet missen. Ik kan nog heel goed voelen hoe het was om de hond te kroelen, hoe elk plekje op haar lichaam voelde. Van het hele zachte stukje tussen haar ogen, haar borst met heel veel dik pluizig haar tot haar buikje die juist een beetje kaal en vaak zanderig was. Ik probeer dat voor de geest te halen als ik haar mis, dan is ze er toch nog een beetje.
Daarnaast besefte ik dat de rouw om een dier zoveel simpeler is. Niet minder pijnlijk! Maar de rouw om mijn vader is veel complexer, gelaagder, schud heel mijn zijn en wereldbeeld door elkaar. Toen Skoupa doodging voelde ik zo sterk, het is echt alleen maar liefde. Zo hoort rouw te zijn. Daar vond ik toch ook een troost in. Rouwen doen we omdat we iemand tot in ons hart toelaten, dat is zo prachtig en sterk!
Misschien dat mijn ervaring je helpt.

En een ander dier toelaten kan ook helpen. Is wel altijd dubbel, want het maakt sommige aspecten juist pijnlijker, maar het geeft ook liefde, afleiding, troost. Ik zou niet op zoek gaan naar Milo in een andere kat, maar juist een heel ander zieltje kiezen. Die duidelijk een ander pad en karakter heeft dan Milo. :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:31

Wat rot dat je je zo voelt. Ik kan me goed voorstellen dat je hem op de moeilijke momenten nog meer mist dan anders.

Suliko verwoordt het mooi. Misschien kun je een afspraak maken bij een asiel in de buurt om te kijken of er een kat is waar je - op een andere manier - een klik mee hebt? Van een foto is het toch altijd lastig inschatten. Ik begreep uit je verhaal over Milo dat je eigenlijk ook voor een andere kat ging kijken, maar met hem een spontane klik had. Helaas is er geen garantie dat je zo'n directe klik meteen weer vindt - veel katten zijn nou eenmaal een beetje terughoudend in het begin - maar in het echt is in het echt wel makkelijker inschatten of het een potentiële match is.

En als je nog niet toe bent aan het maken van een permanente keuze maar wel graag een kat om je heen wil, zou je ook eens kunnen kijken naar pleegzorg of jezelf aanbieden als oppasser.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:36

Dat verdriet is echt zo naar.
Wat voor mij werkt is een nieuw huisdier nemen. Niet om die plek in mijn hart meteen te vervangen, maar wel de fysieke leegte in huis.
Ieder dier is anders, ik probeer ze niet te vergelijken met elkaar. Het feit dat ik een volgende kat of hond ook leuk vind zegt niet dat ik de vorige aan het vergeten ben. De liefde voor je dieren kan allemaal naast elkaar bestaan (gelukkig).

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 14:42

MonaLieske schreef:
Wat rot dat je je zo voelt. Ik kan me goed voorstellen dat je hem op de moeilijke momenten nog meer mist dan anders.

Suliko verwoordt het mooi. Misschien kun je een afspraak maken bij een asiel in de buurt om te kijken of er een kat is waar je - op een andere manier - een klik mee hebt? Van een foto is het toch altijd lastig inschatten. Ik begreep uit je verhaal over Milo dat je eigenlijk ook voor een andere kat ging kijken, maar met hem een spontane klik had. Helaas is er geen garantie dat je zo'n directe klik meteen weer vindt - veel katten zijn nou eenmaal een beetje terughoudend in het begin - maar in het echt is in het echt wel makkelijker inschatten of het een potentiële match is.

En als je nog niet toe bent aan het maken van een permanente keuze maar wel graag een kat om je heen wil, zou je ook eens kunnen kijken naar pleegzorg of jezelf aanbieden als oppasser.

Dank voor de lieve berichtjes en fijn dat het zo herkenbaar is en dat ik daar dus niet alleen in sta.

Misschien is het dat ook wel gewoon, dat ik gewoon een keer moet gaan kijken. Kijken wanneer ik die stap een keer aandurf

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:03

Ik wilde eigenlijk schrijven dat de juiste kat voor je op het juiste moment in je leven komt. Ineens zul je er eentje tegenkomen waarbij je meteen een goed gevoel hebt.

Maar ik las de andere posts en ook die van Goof en daar zijn al goede tips gegeven.

Ik kan me het gemis zo goed voorstellen. :knuffel:

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:45

Heel veel sterkte, het is een intens verdriet, maar probeer toch nu ook nu een andere kant te zien.
Milo is niet te vervangen, punt maaaaar :
Ergens in een asiel zit een katje dat precies jouw en jouw liefde nodig heeft.
Vanaf plaatjes zie je alleen snuitjes maar als je open staat en live gaat kijken is er ergens in een hoekje jouw match.
En misschien zelfs 2.
Dikke knuffel

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:30

Hey Meis,

Ten eerste, wat heb je het mooi verwoord, de liefde voor je kleine vriendje is in ieder woord voelbaar.
Heel veel sterkte in het verlies van hem, hij is misschien wel verdwenen in deze wereld, maar hij is zeker nog bij je alleen dan op een andere manier.

Ik heb vorig jaar mijn zielsmaatje moeten laten gaan, dat was mijn vriendje en maatje voor het leven, Daantje was en is zijn naam.
Ik ben letterlijk en figuurlijk er kapot aan gegaan. Na 1,5 jaar aankloten heb ik besloten er hulp voor in te gaan schakelen, want het ging echt niet goed met mij.

Nu er met een professioneel persoon over kunnen praten en dat is zo een uitklep voor mij geweest, eindelijk weer handvaten voor verder te kunnen komen in het leven.

verder heb ik altijd voor mijzelf gezegd, Daantje komt terug, misschien nu niet, maar ooit is hij er weer, na 1,5 jaar `zoeken`is hij spontaan zelf op mijn pad gekomen.

intens gelukkig en opgelucht, maar dit kleine beestje is in mijn leven gekomen en zal ook nooit meer weggaan.

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:50

Sterkte zeg!

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:10

Een dier verliezen blijft altijd een gemis.
Ik hoop dat er op een dag weer een nieuw maatje in je leven komt.
Niet om het gat te vullen, dat gat blijft voor altijd Milo.
Ik gun je wel een nieuw maatje die weer je steun en toeverlaat kan zijn.
Die zal nooit het plekje van Milo in je hart innemen, een nieuw maatje zal een nieuw plekje in je hart krijgen naast Milo's plekje.
Heel veel sterkte.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 23:31

Wat een lieve berichtjes :oo <3

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 09:23

Ik heb gisteravond een beetje websites van asiels af zitten struinen en uiteindelijk toch een kat gezien waarvan de blik mij ving, dat moment waar ik op zat te wachten. Ik heb ze gisteravond een berichtje gestuurd of ze nog beschikbaar is. Nu even wachten!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:11

Vier weken geleden hebben we onze hond laten inslapen. Precies het gevoel wat je beschrijft :(
De leegte, stilte, het getrippel in huis. ZOOO stil! Zij was onze derde hond.

Iedere hond heeft zijn eigen plekje en een nieuwe hond was geen vervanging. Meer een aanvulling. Natuurlijk vergeleken we wel eens, maar dat was dan niet erg. Van elke hond hebben we geleerd en deze ervaringen hebben we mee kunnen nemen in de nieuwe hond.

Wij willen toch ook opnieuw een hond. De liefde van zo'n dier die je krijgt en kunt geven, het plezier wat je krijgt, weegt voor ons niet op tegen het verdriet van afscheid nemen.

Ik hoop dat je een fijne match vindt en een nieuw maatje mag krijgen. (een hart heeft heel veel kamertjes)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:39

DideH schreef:
Ik heb gisteravond een beetje websites van asiels af zitten struinen en uiteindelijk toch een kat gezien waarvan de blik mij ving, dat moment waar ik op zat te wachten. Ik heb ze gisteravond een berichtje gestuurd of ze nog beschikbaar is. Nu even wachten!

Ik duim heel hard voor jouw en uiteraard ook voor het katje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:45

Ik duim voor je.