Kat gedumpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Kat gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:06

Jeetje wat een ellende als je 2 katten kwijt bent.... ik ben ook wel benieuwd wat er dan aan de hand is daar :(:) Hopelijk heeft Maria iets onthouden van de auto, al is het maar de kleur, het type....zodat de eigenaren misschien een herkenningspunt hebben of het 1 van de buren is geweest ofzo :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:16

Wat laf om zo met dieren om te gaan; ze uit de auto gooien, bah. Zou de dader soms de andere kat (of andere katten) ook hebben gehad/gedumpt? Ik neem aan dat Maria zo op de kat gefocust was dat ze geen kenteken etc heeft gezien, anders zou er misschien eens gekeken kunnen worden door de politie.

Fantastische afloop trouwens voor Molly en zijn eigenaren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:50

Een bloemetje voor Maria!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:41

anjali schreef:
Een bloemetje voor Maria!

En voor Lovelance ! Omdat ze Maria een fijn en veilig onderkomen geeft en absoluut het juiste gedaan heeft voor Molly +:)+

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:47

Gelukkig was Maria op de juiste plek op de juiste tijd. Je moet er niet aan denken wat er anders gebeurd was.

Waarom doen mensen zoiets met een dier? Op het asfalt uit een auto smijten. Waarom?

Gelukkig bestaan er ook heel veel goede mensen zijn zoals jullie. Zonder jullie had het zomaar helemaal verkeerd af kunnen lopen met Molly.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:22

Oh wat verschrikkelijk sneu. Ik kan daar echt niet bij, hoe je zo je dier wegsmijt en achterlaat. Geweldig dat Maria het zag en alarm heeft geslagen.

Lijkt me in ieder geval goed als de kat niet teruggaat naar die mensen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:34

Soepblik schreef:
Oh wat verschrikkelijk sneu. Ik kan daar echt niet bij, hoe je zo je dier wegsmijt en achterlaat. Geweldig dat Maria het zag en alarm heeft geslagen.

Lijkt me in ieder geval goed als de kat niet teruggaat naar die mensen.

Waarschijnlijk zijn het niet de eigenaren die dit gedaan hebben,zie vorige posts.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:40

Alles snel even gelezen, wat een dag! Fijn dat de kat weer bij zijn baasje is.

Het gebeurd indd wel eens dat bozen buren zo kat denken te kunnen dumpen.
Hopelijk vinden ze hun andere kat ook terug en beschermen ze hem nu tegen deze rare lui.

Goed dat jullie zo gehandeld hebben, eind goed al goed :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:44

Ik snap het niet goed, iemand zei dat de Molly op amivedi witte voetjes had, de gevonden kat had dit niet.
Is dit dan wel de juiste of hebben de mensen bewijs kunnen aantonen dmv foto's? Voor zelfde geld nemen ze gewoon de kat aan omdat ze zo graag een kat willen weer.

Idd wel vreemd dat er 2 katten vermist zijn. Zou dan idd aan boze buren denken.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:03

Bewijzen kun je toch doen doormiddel van chipnummer? Molly is gechipt en als je een kat vermist opgeeft op amivedi dan moet je het chipnummer erbij vermelden.

Enorm fijn dat hij weer terug is bij zn eigenaar <3 Ik heb er echt geen woorden voor om te beschrijven hoe boos ik kan worden om mensen die zo met dieren omgaan. Vind het wel gek inderdaad dat de kat een paar dagen later pas uit de auto gegooid is nadat hij als vermist is opgegeven.. Als diegene die kat zo haat, waarom dan zo lang bij zich houden? Ben benieuwd wat het verhaal achter Molly en de andere vermiste kat is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:04

De kat uit een rijdende auto gooien is echt niet ok. Maar ik kan me best voorstellen dat je de katten van de buren grondig beu bent hoor. Als ze voor die 10de keer de loungeset hebben ondergepiest of je weer in de katrenstront graait in je moestuin. Of als je hond steeds aangevallen wordt in zijn eigen tuin.

Als mensen hun kat binnen hun eigen terrein zouden houden zou dat al een stuk schelen.

Voor de selectieve lezers: een kat, of eender welk dier, stelen en dumpen vind ik NIET ok. Heel kwalijk zelfs.