Welke kleine hond verhaart niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 01:11

Suzanne F. schreef:
superpony schreef:
Wij hebben een dwergpoedel gehad en was een ideale hond, maar niet voor iedereen.

We hebben een zwarte oliebol*York*Malthezer gehad en dat was echt ideaal. Geen korte snuit en verhaarde niet. Maar vachtje moet je wel bijhouden. Zeer makkelijk hondje.

Wij hebben 2 mops*JR, kortharig, De zwarte laat amper haren los en de fawn wel en die zie je ook, maar zijn korte periodes. Voer heeft ook invloed.
Maar korte snuit en nu 7,5 maar topfit en niet benauwd. In de ergste hitte laten we ze niet bewegen, maar de border collie ook niet.
Leuke hondjes, maar niet de makkelijkste.

Mijn moeder heeft een pekinees*lhaso apso*oliebol en ook korte snuit, maar geen last. Ideaal vachtje, maar gaat wel erg snel klitten, dus wordt kort gehouden. Erg makkelijk en aanhankelijk hondje ook.

Is het geen mogelijkheid om je kleding te wisselen voor je naar huis gaat of als je net thuis komt?

Hoort op de plek van oliebol een ras te staan? :')

Ik moest even zoeken.............Had S H I T Z U aan elkaar vast, dus dat mag dan niet S H I T :)

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 01:51

MissJG schreef:
Chinese naakthond. Moet uiteraard wel je ding zijn :))

Wij hebben een kruising van een Chinese naakthond met een Chihuahua. Klinkt heel gek, ik weet het….

Maar het lijkt dus op geen beide en mensen denken altijd, ook al is ze 11, of een het een Boomer pup is. Hond heeft haar, maar verhaard amper! Moet wel naar de kapper.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:49

xYaartje schreef:
Spaanse Waterhond een optie? Ontzettend leuk en lief ras. Verharen niet. Moeten hooguit 1 a 2x in het jaar geschoren worden.

WAT!?? nou ik mag hopen voor de hond dat het wel wat vaker is dan 1 a 2 keer per jaar! Voor elke willekeurige trimmer trouwens ook.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:55

In mijn directe omgeving heb ik ervaring met een Yorkshire terriër welke echt niet verhaart. Moet eens in de zoveel tijd wel echt naar de kapper.
Het ras moet wel bij je passen, het blijft een terriër

Lienboon

Re: Welke kleine hond verhaart niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:17

Een shih tzu heb ik, die verhaart niet.
Afbeelding

Afbeelding

Ze worden tegenwoordig ook wel eens met een toypoedel gekruisd, dan krijg je een shih poo.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:16

Een puli! Verhaart niet, want dreads. En is vrij klein, tot 40cm. Vrolijke hondjes, wel herderstype.
De vacht heeft wel neiging om grasjes en takjes te vangen, dus elke avond op de bank wat graven in de vacht is wel een must :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:56

Hier een kruising maltezer/teckel x lhasa apso.
Verhaart niet.
Moet wel zéér regelmatig gekortwiekt worden (elke 2 á 3 maanden om het echt kort te houden).

Hiervoor een maltezer gehad, verhaarde ook niet, en moest ook om de zoveel tijd geknipt worden.
In ieder geval iets om rekening mee te houden dat dit type hondjes eigenlijk altijd wel veel vachtverzorging vragen (als in trimmerbezoek).

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 11:57

Een draadharige foxterriër.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:21

mvermeulen1 schreef:
xYaartje schreef:
Spaanse Waterhond een optie? Ontzettend leuk en lief ras. Verharen niet. Moeten hooguit 1 a 2x in het jaar geschoren worden.

WAT!?? nou ik mag hopen voor de hond dat het wel wat vaker is dan 1 a 2 keer per jaar! Voor elke willekeurige trimmer trouwens ook.

De Spaanse Waterhond (inmiddels al aantal jaar terug overleden) die ik kende werd voor zover ik mij nog kan herinneren gewoon netjes met regelmaat en op tijd ook geschoren. Hoe vaak per jaar precies weet ik niet meer, maar wel altijd op tijd. Zie nu inderdaad dat ik het verkeerd geformuleerd/geschreven heb.
Achteraf gezien had ik mijn zin beter moeten formuleren. Mijn fout. Excuses. Was wat vluchtig geschreven en had de post niet meer gecorrigeerd voor ik het postte.

Echter is het ras natuurlijk wel aan te bevelen. Weet uit ervaring dat het een super lief, leuk en geweldig ras is.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:22

Voor de meeste honden die weinig verharen geldt over het algemeen dat ze elke 8 tot 10 weken naar een trimsalon moeten, tenzij men het langer wilt houden enof het zelf heel goed onderhoud, maar mijn ervaring van bijna 15 jaar hondentrimster is dat praktisch niet haalbaar zonder de juiste spullen en men heeft er vaak geen tijd en geduld en kunde voor. Trimmen leer je niet via youtube :+

Dus dat is wel iets om rekening mee te houden qua kosten.

Nu is het ook zo dat elke hond verhaart, de een wat minder dan de ander, maar verharen doet elke hond. Mijn JR verharen mega veel maar zijn vaak wel schoner dan de poedel die toch soms halve bos en zandbak mee naar binnen neemt ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:29

Hier een grote Yorkshire Terrier gehad, echt 0 haren en hoefde niet naar de trimsalon.

Ideaal! Was qua karakter een dapper ding, grote hond in een klein jasje, fel, eigenwijs en voor de duvel niet bang.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 13:48

Niet alles gelezen maar zag paar x havanazer staan.

Wij hadden er 2 en ze laten wel haren los zeker als je ze niet kort trimt, wij houden ze traditioneel met lange haren. Zijn losse haren en niet hele broek vol, hebben ook een teckel en daar hebben we wel meer last van.

Wij doen ze elke 3 maand naar de trimmer voor kammen
En ik borstel wekelijks en elke 2/3 weken wassen fohnen kammen. Dus het is wel werk wat je eraan hebt :=

Wel een wereldkarakter. Wilt graag leren, graag bij je zijn, luisteren als duitse herders.

Even een oude foto toen ze net gewassen waren.

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 14:40

Enorm bedankt aan iedereen die meegedacht heeft! Wat een hoop keuze is er toch nog.

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de Havanezer van al de rassen die voorbij komen. Die hebben geen korte snuit, een zachte en lange vacht, verhaart minimaal en is dusdanig klein dat hij lekker op schoot kan en makkelijk ergens mee naartoe kan. En ik denk dat dat al mijn wensen wel zijn.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:52

idylle schreef:
Enorm bedankt aan iedereen die meegedacht heeft! Wat een hoop keuze is er toch nog.

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de Havanezer van al de rassen die voorbij komen. Die hebben geen korte snuit, een zachte en lange vacht, verhaart minimaal en is dusdanig klein dat hij lekker op schoot kan en makkelijk ergens mee naartoe kan. En ik denk dat dat al mijn wensen wel zijn.

Aah leuk!! Dat van de korte snuit vonden wij ook erg prettig, heerlijk zacht en gaat makkelijk overal naartoe.

Onze zijn alleen toevallig beide geen schoothonden. Liggen heeeel erg graag tegen je aan maar op schoot te warm of met kop van je af. Ik scheer de buiken ook kaal zodat ze warmte goed kwijt kunnen!

Wij gaan in september een nieuw teefje halen nadat onze andere in februari is ingeslapen. Dus wie weet kan ik je wat puppyspam sturen haha. En anders heb ik nog een goeie fokker! Wel in duitsland maar we zijn erg blij met haar. Verwacht in okt nieuwe dekking te doen. Halen nu teefje bij haar zus.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 14:54

Keizerinnnn schreef:
idylle schreef:

Aah leuk!! Dat van de korte snuit vonden wij ook erg prettig, heerlijk zacht en gaat makkelijk overal naartoe.

Onze zijn alleen toevallig beide geen schoothonden. Liggen heeeel erg graag tegen je aan maar op schoot te warm of met kop van je af. Ik scheer de buiken ook kaal zodat ze warmte goed kwijt kunnen!

Wij gaan in september een nieuw teefje halen nadat onze andere in februari is ingeslapen. Dus wie weet kan ik je wat puppyspam sturen haha. En anders heb ik nog een goeie fokker! Wel in duitsland maar we zijn erg blij met haar. Verwacht in okt nieuwe dekking te doen. Halen nu teefje bij haar zus.

Ik denk dat ik een nieuw topic ga openen;alle havanezers verzamelen! Lijkt me leuk om verschillende verhalen te zien.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:06

Dat had ik al eens geprobeerd maar liep niet helaas. Maar anders kom ik mij zeker melden!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 15:12

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:43

Wij hebben een West Highland White terriër en een kruising gladhaar Teckel met ruwhaar Teckel (dwerg).

Beide verharen niet, maar moeten wel naar de trimmer. De Westie gaat drie tot vier keer per jaar en de Teckel twee keer. Qua formaat ideaal, kunnen makkelijk overal mee naar toe, zelfs op de fiets. Qua karakter wel echt pittig, jachtinstinct zit er ook goed in. :+
Maar goed ik vind dat zelf alleen maar leuk juist! :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:46

Wij hebben 4 honden .
2 ervan verharen , de ene erger als de ander . De 2 kleintjes niet tot nauwelijks en dan zijn een Duitste dwerg pincher en een whippet.
Als je echt geen haren wilt dan kom je uit bij honden met een knipvacht inderdaad .
Daarbij vindt ik dan persoonlijk qua karakter de norfolk cairn terriër of de toy poedel het leukste .
Poedels zijn nl helemaal niet truttig.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:27

Oh, ik vind de whippet van kennissen vreselijk verharen? Daar komen altijd haren vanaf die overal insteken.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:58

De cocker spaniel van mijn ouders die verhaart niet veel. Je ziet het losse haar vooral op de grond, niet echt op je kleding als ze op schoot zit. Ze heeft een pluk vacht en moet regelmatig naar de trimmer. Super leuk ras, niet groot. Ze is 12 kg.Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:07

Suzanne F. schreef:
superpony schreef:
Wij hebben een dwergpoedel gehad en was een ideale hond, maar niet voor iedereen.

We hebben een zwarte oliebol*York*Malthezer gehad en dat was echt ideaal. Geen korte snuit en verhaarde niet. Maar vachtje moet je wel bijhouden. Zeer makkelijk hondje.

Wij hebben 2 mops*JR, kortharig, De zwarte laat amper haren los en de fawn wel en die zie je ook, maar zijn korte periodes. Voer heeft ook invloed.
Maar korte snuit en nu 7,5 maar topfit en niet benauwd. In de ergste hitte laten we ze niet bewegen, maar de border collie ook niet.
Leuke hondjes, maar niet de makkelijkste.

Mijn moeder heeft een pekinees*lhaso apso*oliebol en ook korte snuit, maar geen last. Ideaal vachtje, maar gaat wel erg snel klitten, dus wordt kort gehouden. Erg makkelijk en aanhankelijk hondje ook.

Is het geen mogelijkheid om je kleding te wisselen voor je naar huis gaat of als je net thuis komt?

Hoort op de plek van oliebol een ras te staan? :')

Ja haha S.h.i.t.z.u Zal wel om de s.h.i. t gaan

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:44

Handig om te onthouden dat het shih tzu is, als ezelsbrug: als het shi*t is, is het fout.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:20

Mizora schreef:
Handig om te onthouden dat het shih tzu is, als ezelsbrug: als het shi*t is, is het fout.

:D
Ja dan wordt het oliebol.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 00:08

Nooit geweten dat die wollige hondjes niet verharen!
Wij hebben zelf een dwerg pincher, die verhaart wel maar ze heeft geen ondervacht en enkel korte haartjes waardoor het aantal haren wel meevalt in vergelijking met onze kruising Schotse collie x labrador.