het leed dat brokken voeren heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: het leed dat broken voeren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:15

Nou ja, een kindje van 9 maanden oud zal niet zo heel laat naar bed gaan toch? Kindje naar bed, daarna de hond eten geven en bak kan blijven staan tot je zelf naar bed gaat, dan pak je de bak op was hem schoon en klaar is kees, dat is toch niet zo héél veel moeite?

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:21

kimmie261 schreef:
Nou ja, een kindje van 9 maanden oud zal niet zo heel laat naar bed gaan toch? Kindje naar bed, daarna de hond eten geven en bak kan blijven staan tot je zelf naar bed gaat, dan pak je de bak op was hem schoon en klaar is kees, dat is toch niet zo héél veel moeite?

Nee opzich is dat niet zo heel veel moeite, maar als je al 2 kinderen hebt is dat nog eens een taak bovenop alle anderen taken die wellicht ook niet zoveel moeite kosten, maar wanneer je alles bij elkaar op gaat zitten tellen ben je wel ff bezig hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:22

Dat heb je nu eenmaal als je dieren hebt...
Snap ook niet wat dat als extra tijd scheelt. Op een ander tijdstip hetzelfde doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:24

Je voert hem toch? Of je dat nou doet als de kleine naar bed is of niet.

Daarnaast, je hebt een dier. De verzorging dat hoort er nou eenmaal bij, of je nou 2 of 10 kinderen hebt, dat verandert niet.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 21:30

Roosch schreef:
Ja? Even terug zetten in koelkast en nog eens later aanbieden?

Man is te laks om het op te bergen.

sorry maar dit vind ik echt heel vies. lekker zo bak in je koelkast waar je groente en al je etenswaren in staan.

maar ik heb mijn antwoordt gehad en het werkt ik kijk echt wel of hij het er goed op doet. doet hij dit niet zijn er gelukkig genoeg andere manieren.

daarbij zal hij het ook wel goed gaan doen op ander voer dit ik onze keuze dat we wisselen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:44

Wat een reacties van de meeste hier zeg. TS heeft het beste voor haar kinderen voor (100% logisch want kinderen komen ten alle tijden boven je huisdieren). En ze zoekt een oplossing dat haar hond gewoon zijn brokken in rust kan opeten. Het is niet dat TS haar hond niet gaat voeren ofzo. Er zullen wel meer mensen van voer switchen voor hun dier om welke reden dan ook.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 21:47

dames ik zeg toch helemaal niet dat ik hem verwaarloos??? man dan had hij er wel slechter uit gezien...

alle dieren hier krijgen alle liefde doe ze verdienen, maar blijven wel reëel en nuchter in het houden er van.

ik wil alleen van vers vlees naar brok, zal inderdaad niet de enigste hier in zijn daarnaast hoeveel honden leven goed op goedkopen brok.

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:59

Hekje plaatsen tussen keuken en woonkamer zodat de kleine er niet bij kan?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:01

Van Darf hebben ze brok op basis van gedroogde kvv, veel mensen die geen vlees willen voeren geven deze brok. Misschien is dat nog een optie.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 22:23

Esther schreef:
Van Darf hebben ze brok op basis van gedroogde kvv, veel mensen die geen vlees willen voeren geven deze brok. Misschien is dat nog een optie.

wat ik nu heb is ook vers geperst:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 06:13

pinkie87 schreef:
Roosch schreef:
Ja? Even terug zetten in koelkast en nog eens later aanbieden?

Man is te laks om het op te bergen.

sorry maar dit vind ik echt heel vies. lekker zo bak in je koelkast waar je groente en al je etenswaren in staan.

maar ik heb mijn antwoordt gehad en het werkt ik kijk echt wel of hij het er goed op doet. doet hij dit niet zijn er gelukkig genoeg andere manieren.

daarbij zal hij het ook wel goed gaan doen op ander voer dit ik onze keuze dat we wisselen.

eh... het is gewoon vlees he?! :') Bij mij gaan de voerbakjes gewoon de koelkast in als ze het laten staan. Echt nog nooit problemen mee gehad. Zou niet weten waarom dat vies zou moeten zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 06:35

Wat een geweldig topic om de dag mee te beginnen. Eerst dacht ik dat het een geintje was, maar nee bloed serieus.
De gedachte voeren als de kleine in bed ligt kwam bij mij ook op. En als de bak niet leeg is de volgende ochtend gewoon weghalen.
Maar goed, ik kan er weer tegen vandaag, geweldig zo'n topic.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 07:22

CharleyT schreef:
Wat een geweldig topic om de dag mee te beginnen. Eerst dacht ik dat het een geintje was, maar nee bloed serieus.
De gedachte voeren als de kleine in bed ligt kwam bij mij ook op. En als de bak niet leeg is de volgende ochtend gewoon weghalen.
Maar goed, ik kan er weer tegen vandaag, geweldig zo'n topic.

Want het is een geintje om op zoek te gaan naar ander kwalitatief goed voer waar TS haar hond het goed op doet? Of mis ik nu de grote grap?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 07:42

Ik vind het zoeken naar een brok een non-oplossing voor het probleem. Even kort gesteld: kind kan bij hondenvoer. Ik wil ander voer. Ik snap die oplossing niet.
Wat ik wel zou snappen: kind kan bij hondenvoer. Zorg dat het kind niet bij hondenvoer kan.
En daar zijn al meerdere bruikbare tips over gegeven. TS heeft ook aangegeven dat sommige tips, ivm klein wonen niet werken. Dan blijven er nog genoeg tips over die wel zouden kunnen werken.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 08:16

ach ik heb oplossing hoe onze hond brokken kan eten :)

dit werkt en hierdoor gan ik zelf ook weer mijn hond eten geven.

nog 1 x heel duidelijk maar melden
dat onze kinderen niet bij het voer komen als de hond eet!!!!

en dat ik geen behoefte heb om ook nog als je net wakker bent moet bedenken of alles weg gezet is.

en mijn vlees in de koelkast ligt verpakt. vlees van de hond stinkt enorm

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:42

Om wat voor hond gaat het eigenlijk. Oud of jong groot of klein. Maakt qua voedings advies wel wat uit.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:38

Oh echt joh? Mijn verse vlees voor de katten (DARF) ruik je echt niet.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:46

Ik zie het probleem van overgaan op brok niet echt en helemaal niet als de hond zo of zo niet alles op eet.

Het is maar WAT hij eet, hoeveel en HOE die op het gekozen voer doet.
En of dat nu brok, barf,darf, kvk,gekookt if vers is moet TS lekker zelf bepalen.

Als TS haar man niet kan opvoeden zodat ie minder laks is, dan even gewoon zelf doen.

En dat zou voor mij betekenen: meer kleine porties verdeeld over de dag.

Het verhaal van 1 x per dag voeren is ook al lang achterhaald en er is niets mis mee om meerdere keren te voeren.

Dus simpel : de hoeveelheid die de hond nodig heeft, verdelen over zoveel porties dat ze ook echt binnen 5-10 minuten opgegeten worden.
Dan hoeft de koelkast ook niet vies, haha

Hoe moeilijk kan het zijn?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 12:57

pillow schreef:
Om wat voor hond gaat het eigenlijk. Oud of jong groot of klein. Maakt qua voedings advies wel wat uit.

kruizing rottweiler x denk iets van hazenwind. 7 jaar komt van Aruba.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:15

pinkie87 schreef:

en dat ik geen behoefte heb om ook nog als je net wakker bent moet bedenken of alles weg gezet is.

Dat is echt NIET goed. Kvv/vers vlees hoor je niet te ruiken. Hoogstens vis of pens. Maar beide zijn niet geschikt om alleen te voeren.
Als het vlees voor jouw hond stinkt klopt er echt iets niet..

Amber_anne

Re: het leed dat brokken voeren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:22

Brokken lijken me net een klein kind ook niet handig, verdwijnen die niet veel sneller in een mond?

Verder ligt het hele probleem natuurlijk niet bij het kind en de hond maar bij de man die het niet gewoon opruimt.

Als je toch op brok overgaat is een voerbak op timer misschien iets. Dan komen er steeds kleine porties uit en hoef je niet bang te zijn dat het blijft staan

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:51

Vers vlees en kleine kinderen gaat niet eens persee om de bacterieen die achterblijven in de voerbak, maar vers vlees geeft ook een verhoogde kans op andere parasieten/wormen, welke je natuurlijk echt niet wilt als er kleine kinderen in huis lopen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:54

ImkeTarek schreef:
Vers vlees en kleine kinderen gaat niet eens persee om de bacterieen die achterblijven in de voerbak, maar vers vlees geeft ook een verhoogde kans op andere parasieten/wormen, welke je natuurlijk echt niet wilt als er kleine kinderen in huis lopen.

Dat klopt niet, een vlees gevoerde hond heeft net zoveel kans op wormen/parasieten als een brok gevoerde hond.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 22:53

kiwiwitje schreef:
pinkie87 schreef:

Dat is echt NIET goed. Kvv/vers vlees hoor je niet te ruiken. Hoogstens vis of pens. Maar beide zijn niet geschikt om alleen te voeren.
Als het vlees voor jouw hond stinkt klopt er echt iets niet..

na mijn bevalling van mijn dochter vind ik het giga stinken. normaal geen last van gehad. maar zo kon ik vroeger geen pindakaas verdragen en na mijn bevalling wel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:08

Nou als er iets stinkt is het wel pindakaas. hahahaha (voor mij dan)