Hoeveel dierenoppas betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:37

Hoe goed ken je je buurmeisje? Komt ze normaal ook weleens langs bij de dieren? Heeft ze zelf dieren thuis?

Ze heeft een oproepje gedaan om wat te doen en te verdienen, weet je waar ze eventueel voor spaart?

Als ze pal naast je woont en ze hoeft alleen de poort door, zou je evt kunnen vragen of ze 's ochtends en 's avonds even een rondje doet.
Of je vraagt die oude buren het 's avonds te doen en het buurmeisje overdag te komen. Dubbele controle en je stoot de oude buren niet voor het hoofd.

Wat gaf je normaal die andere buren?

Als het buurmeisje geen aanloop buurmeisje is, zou je het een beetje zakelijk kunnen houden en een bedrag geven wat je past.
Is het echt een meisje die je veel ziet en spreekt en ze spaart ergens voor, kan je kijken of je daar iets mee kan.

Het is juist goed dat ze iets wil doen voor het geld en naar mijn ervaring nemen veel kids op die leeftijd hun taak juist heel serieus. Als onze zoon vroeger het voer van de paarden wilde klaarzetten ging dat echt heel precies juist en hij had het ook zeker wel gezien als er eentje niet oke was.

Je kan altijd uitleggen waar ze op moet letten en bij twijfel trekt ze aan de bel bij ouders, de andere buren of kan ze in nood (beeld) bellen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:42

linda_arnold schreef:
Totaal iets anders, maar wij hebben de zomer over meiden in de gewassen/teelt vanaf 12 jaar die graag wat willen bijverdienen. Meisjes verdienen zwart, want ze werken maar 2-3 uurtjes ( plukken) en krijgen €2,75 per uur. Dus ik vind €20,00 heel schappelijk en ook wel goedbetaald voor het werk wat ze er mee heeft.

Sorry vind dit uitbuiten van kinderen…

Vind het sowieso altijd zo krenterig als het op de dieren aan komt, wel duur op vakantie gaan, maar de oppas voor de dieren mag dan weer niks kosten.
En vind persoonlijk dat leeftijd niets uit moet maken wat betreft het salaris, of nou iemand van 12 of 38 het doet, men maakt er tijd voor vrij, betaal liever wat meer dat het goed gebeurt en betrouwbaar is en ook daadwerkelijk gebeurt, dan dat het goedkoop is en niet gebeurt, omdat het zo gezellig was bij de bbq bijvoorbeeld of een dagje weg waren en het al zo laat was geworden dat we het morgen maar gaan doen.
Bekijk wat je normaal voor 2 konijnen kwijt zou gaan om naar pension te brengen, denk iets van rond de 10 a 15 euro per dag.
Dus geef dat kind dan de helft of zo rond de 60 a 70 euro over die 2 weken.
Je kan ze beter goed belonen dat ze vaker wat voor je willen doen, bovendien blijft de prijs vaak jaren hetzelfde ipv dat het meer wordt.
Zo past mijn dochter af en toe op kindjes van niet bekenden hier in het dorp , ze krijgt nog steeds het zelfde bedrag als 4 jaar geleden, ze is nu 20. Het is 5 euro per uur.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:43

Noppes schreef:
Een 12 jarig buurmeisje wil deze zomer graag op onze dieren passen als wij op vakantie zijn. Nu heb ik geen flauw idee wat een redelijk bedrag is om per dag aan haar te betalen. Het gaat concreet om:
-1x per dag verzorging van onze 3 kippen en 2 konijnen
- dat gaat om: eten en drinken geven
- hok schoonmaken hoeft niet
- daarnaast 1 keer in de 3 dagen even de post uit de brievenbus halen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik deed dit op die leeftijd voor een reep chocola. Vond het leuk om te doen en hielp mijn buren ermee.

Vanaf 14 vroeg ik er een klein bedragje voor.

liberia

Re: Hoeveel dierenoppas betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:51

Ik zou € 50 betalen voor twee weken en hopen dat ze daar blij mee is, zodat ze volgende vakantie weer wil oppassen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:24

Gooiske schreef:
linda_arnold schreef:
Totaal iets anders, maar wij hebben de zomer over meiden in de gewassen/teelt vanaf 12 jaar die graag wat willen bijverdienen. Meisjes verdienen zwart, want ze werken maar 2-3 uurtjes ( plukken) en krijgen €2,75 per uur. Dus ik vind €20,00 heel schappelijk en ook wel goedbetaald voor het werk wat ze er mee heeft.

Vind het sowieso altijd zo krenterig als het op de dieren aan komt, wel duur op vakantie gaan, maar de oppas voor de dieren mag dan weer niks kosten.
En vind persoonlijk dat leeftijd niets uit moet maken wat betreft het salaris, of nou iemand van 12 of 38 het doet, men maakt er tijd voor vrij, betaal liever wat meer dat het goed gebeurt en betrouwbaar is en ook daadwerkelijk gebeurt, dan dat het goedkoop is en niet gebeurt, omdat het zo gezellig was bij de bbq bijvoorbeeld of een dagje weg waren en het al zo laat was geworden dat we het morgen maar gaan doen.
Bekijk wat je normaal voor 2 konijnen kwijt zou gaan om naar pension te brengen, denk iets van rond de 10 a 15 euro per dag.
Je kan ze beter goed belonen dat ze vaker wat voor je willen doen, bovendien blijft de prijs vaak jaren hetzelfde ipv dat het meer wordt.
Zo past mijn dochter af en toe op kindjes van niet bekenden hier in het dorp , ze krijgt nog steeds het zelfde bedrag als 4 jaar geleden, ze is nu 20. Het is 5 euro per uur.

Man man!!! 10 a 15 euro voor 10 minuten werk je bent niet wijs. Een uurloon van 75 euro voor een 12 jarig buurmeisje. Ik zou 10 tot 15 euro per week geven. Ik heb vorig jaar na een operatie hulp gehad voor het verzorgen van de dieren. Dit was een knul van 14 en die kreeg gewoon het jeugdloop wat ze ook met bijv leliekoppen verdienen. 2,50 per uur en daar was die jongen heel blij mee. Ik rekende de tijd die hij nodig had om naar mij toe te fietsen ook mee.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:34

pillow schreef:
Man man!!! 10 a 15 euro voor 10 minuten werk je bent niet wijs. Een uurloon van 75 euro voor een 12 jarig buurmeisje. Ik zou 10 tot 15 euro per week geven. Ik heb vorig jaar na een operatie hulp gehad voor het verzorgen van de dieren. Dit was een knul van 14 en die kreeg gewoon het jeugdloop wat ze ook met bijv leliekoppen verdienen. 2,50 per uur en daar was die jongen heel blij mee. Ik rekende de tijd die hij nodig had om naar mij toe te fietsen ook mee.

Doe jij effe lekker normaal joh, je hoeft mij niet te zeggen dat ik niet wijs ben, omdat ik anders denk dan jij!

Bovendien het is geen uur werk, als je kwartiertje per dag rekent, is dat wel voor 14 dagen 14x een kwartier. Is 3,5 uur, en ja dat is goed betaald voor een 12 jarige, maar ze moet er ook 14 dagen lang rekening mee houden met haar tijd en overige activiteiten.
En ik kan me voorstellen dat ze wel de hokken schoonmaakt, als je terug komt van vakantie, ondanks dat dat niet hoeft, maar ik zou wel zo zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:47

Gooiske schreef:
linda_arnold schreef:

Maar TS heeft er niet echt om gevraagd. Normaal heeft ze oppas aan de andere buren. Dit meisje wil zelf wat bijverdienen en ze gunt dat meisje dus wat om te verdienen. Dan vraagt ze hier wat normaal is. Niet om te bezuinigen, maar om wat passend is.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:57

Gooiske schreef:
linda_arnold schreef:

Dit zou ik ook doen, vind twee weken iedere dag best lang om dan dat meisje 30 euro te geven. Je moet er toch twee weken elke dag rekening mee houden, heen en terug rijden, plus het werk wat je er aan hebt.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:26

Amber_anne schreef:
snuffie123 schreef:
Wat een gemiep. Konijnjtes kunnen net zo goed buiten zitten waardoor hok niet vaak verschoont hoeft te worden. En volwassene kan net zo goed dingen/ziekte niet herkennen.

Kindje van 12 kan dat prima. Ik past al op andere kindern op die leeftijd, dan kunnen een paar konijntjes ook wel. Elk kind en elke situatie is anders he. TS wil het zo en vroeg niet om advies over wrl of niet door 12jarige laten verzorgen.

Wij deden het ook vaak gratis voor de buren en andersom. Maar situatie is nu wel anders aangezien meisje zelf had aangegeven klusjes te willen doen voor wat extra centjes. Dan lijkt mij 30 tot 40 euro vopr 2 weken prima. Maar in gesprek met ouders over bedrag is ook nooit verkeerd.

Succes en veel plezier op vakantie Ts!

Ben je zelf in het bezit van konijnen?

24 uur niet eten betekent dat ze dood zijn. Konijnen zijn veel complexer dan bijvoorbeeld katten of honden. Of zelfs kinderen als je het mij vraagt.

Dat een volwassenen het ook kan missen is natuurlijk een kul reden om een kind dan maar op te laten passen. Je kunt van een 12 jarige gewoon niet verwachten dat ze alle symptomen herkennen en daar op kunnen handelen.

Nu niet, wel gehad. Feit blijft dat wij onze mening niet delen. Dat is prima toch. Ik kan me er aan irriteren dat dit soort ongevraagde en eigenlijk ook veroordelende adviezen dan 10 keer in het topic benoemd moeten worden. Waarom mag niet gewoon aangenomen worden dat ts de situatie beter kent en in kan schatten of het wel of niet kan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:35

alice0cullen schreef:
Dit zou ik ook doen, vind twee weken iedere dag best lang om dan dat meisje 30 euro te geven. Je moet er toch twee weken elke dag rekening mee houden, heen en terug rijden, plus het werk wat je er aan hebt.

30 euro is echt wel netjes en is niet krenterigs aan. Heen en weer rijden, ik neem aan dat ze nog geen auto heeft...plus het zal in de buurt zijn.
Het werk zoals benoemt in de OP is niks meer dan 1x per dag eten en water geven. 5 min werk en om de 3 dagen even de brievenbus leegmaken en de post op tafel leggen, ook geen 5 min werk
Meisje is 12 jaar en wilt wat bijverdienen. Heeft ze meerdere adresjes loopt t spaarpotje lekker op met het beetje werk dat ze doet.
Ze is geen opvanghuis

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:38

Zo, wat een reacties. Hier is het ook gebruikelijk dat buren onderling elkaar helpen tijdens de vakantie. Het oudere echtpaar geven wij normaal gesproken wat lekkers en tijdens de langere vakanties nog een bon erbij (bioscoop/high tea). In deze situatie zie ik het zo dat wij het betreffende meisje helpen door wat te verdienen en zij ons helpt zodat wij de belasting op de vaste buren oppas wat kunnen verminderen. Denk dat ze met een bedrag van 50 euro voor 2 weken zeker blij kan zijn. Zoals aangegeven wil ik zeker niet krenterig zijn. Ik was gewoon op zoek naar een redelijk bedrag. Voor het oppassen op kinderen zijn toch ook gewoon richtlijnen wat redelijk is om te betalen?

Verder hebben de dieren een hele grote buitenruimte en doen ze hun behoeften ook buiten. Dit spitten wij eens in de zoveel tijd om. Dat hoeft in die weken niet perse schoongemaakt te worden. Verder is er een ouder die zo nu en dan eens mee kijkt en bij twijfel over de dieren ook wordt ingeschakeld. Zoals hier genoemd worden kinderen van die leeftijd ook ingeschakeld als oppas voor kleine kinderen dus ik ben van mening dat oppassen op konijnen ook moet kunnen. Onze vaste oppas buren hebben overigens ook niet perse verstand van konijnen. Als er nu net een acute situatie is als wij wegzijn is dat heel vervelend. Maar we moeten natuurlijk wel gewoon op vakantie kunnen.

In alle jaren dat wij konijnen hebben, heb ik welgeteld 1 keer (los van de inentingen) bij de dierenarts gezeten voor een ziek konijntje. Dus ik ga er in eerste instantie vanuit dat het goed zal blijven gaan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:46

Netjes toch :j fijne vakantie!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:50

Ik vind de meeste reacties behoorlijk overtrokken ook. Dat je haar betaald tuurlijk, het kost haar tijd.

Maar elke dag tijd voor vrij maken? Het meisje woont vlakbij, is verdorie 12 en heeft vakantie :') ze maakt geen 40 uur werkweek. Ik neem aan dat ze tijd genoeg heeft in baar vakantie voor een klein klusje en dat het huis op een paar minuten loopafstand is. Kan ze mooi doen ipv spelletjes op de ipad, niet dan?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:53

Nou idd. :=

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:02

Jester_ schreef:
Ik vind de meeste reacties behoorlijk overtrokken ook. Dat je haar betaald tuurlijk, het kost haar tijd.

Maar elke dag tijd voor vrij maken? Het meisje woont vlakbij, is verdorie 12 en heeft vakantie :') ze maakt geen 40 uur werkweek. Ik neem aan dat ze tijd genoeg heeft in baar vakantie voor een klein klusje en dat het huis op een paar minuten loopafstand is. Kan ze mooi doen ipv spelletjes op de ipad, niet dan?

Ze kan dan wel dichtbij wonen, maar ze zal er toch om moeten denken, stel een nichtje vraagt haar te komen logeren of vriendin uit ander dorp of stad, is bij ons heel gewoon tijdens vakanties, dan moet er toch om denken dat ze daar wel heen moet nog, of een dagje uit met vriendin.
Vakantie is immers ook leuke dingen doen.

Denk dat 50 euro idd een mooi bedrag voor haar is TS.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:07

Ze wil zelf toch wat geld verdienen met klusjes? Dat betekent dat ze een verantwoording heeft dan.
Als ze weg wil met r vriendinnetjes zal ze het zo moeten regelen dat ze nog tijd heeft voor haar "werk".
Daar leert ze alleen maar van. En het gaat om 2 weken a 5 minuten per dag. Niet 6 weken de hele dag.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:07

Ik vind je gul Ts! Fijn dat je er uit bent gekomen en een prettige vakantie! Komt helemaal goed met die konijntjes

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:13

Sommige reacties...echt verbaasd. :=

Vroeger dit, vroeger dat... Die tijd is voorbij. Tegenwoordig is alles duurder, óók voor kinderen. Ergens een IJsje halen is duurder, iets van speelgoed kopen: ook duurder. De meeste kinderen van die leeftijd beginnen ook gewoon met sparen voor toffe dingen, hier in de buurt althans wel.

Mijn zusje is ook rond die leeftijd en helpt geregeld mensen en krijgt hier altijd netjes betaald voor. Dit zijn ook gewoon buren en vrienden die hier bijna wekelijks over de vloer komen. Als je iemand kent betekend dat toch niet direct dat hun kinderen maar gratis op moeten komen draven omdat jij op vakantie wil zonder je dieren... :') Inmiddels komen ze hier zelfs aan de deur met de vraag of ze op wil passen, enorm leuk voor haar want ze vind dieren geweldig en kan zo sparen voor haar andere hobby's.

Dat iemand jonger is betekend niet direct dat hun inzet minder gewaardeerd hoeft te worden.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:18

Ons buurmeisje van 11 liet twee keer per week onze hond uit, ze kreeg in overleg met haar ouders 2 euro per keer. Wij wilden best meer betalen, een vertrouwd iemand met je hond is dat best waard, maar haar ouders vonden dit een mooi bedrag. Helaas is ze nu ivm school gestopt en hebben we haar nog een afscheidscadeautje gegeven.

Ik denk dat een meisje van 12 ook prima kan zien of een konijn iets mankeert en dan hulp in kan roepen iom haar ouders bijvoorbeeld of met videobellen met eigenaar.

50 euro is echt prima. 30 zou ik ook prima vinden en dan bijvoorbeeld zo'n ijsjesbon erbij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:23

Iemand van 12 mag officieel niet eens werken! ;) Dat zij klusjes doet en er wat geld voor krijgt is mooi meegenomen voor haar.
Ik vind een vergoeding ook dikke prima verder.
Maar we hoeven niet te doen alsof een kind van 12 hetzelfde zou moeten verdienen als een volwassene.
Als je al gaat rekenen met geld zit je op zo'n 2,50 per uur.
14 dagen 10 minuten werk zou haar dus 6 euro opleveren. Dat ze meer krijgt is dus helemaal super voor haar. Maar 5 euro per dag is echt overdreven!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:31

Maar je hoeft het toch niet om te rekenen naar loon?

Meisje wil wat doen voor geld en TS geeft wat zij het waard vindt dat het meisje dit wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:35

Ik zat vroeger op de akkers bonen te plukken als 12 jarige voor 3 gulden per krat, nou eer je die vol had. Ik kreeg 15 gulden aan het einde van de werkdag.
Geef haar 3 euro per dag, is meer dan genoeg lijkt me?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:42

quote="snuffie123"]
Amber_anne schreef:
snuffie123 schreef:
Wat een gemiep. Konijnjtes kunnen net zo goed buiten zitten waardoor hok niet vaak verschoont hoeft te worden. En volwassene kan net zo goed dingen/ziekte niet herkennen.

Kindje van 12 kan dat prima. Ik past al op andere kindern op die leeftijd, dan kunnen een paar konijntjes ook wel. Elk kind en elke situatie is anders he. TS wil het zo en vroeg niet om advies over wrl of niet door 12jarige laten verzorgen.

Wij deden het ook vaak gratis voor de buren en andersom. Maar situatie is nu wel anders aangezien meisje zelf had aangegeven klusjes te willen doen voor wat extra centjes. Dan lijkt mij 30 tot 40 euro vopr 2 weken prima. Maar in gesprek met ouders over bedrag is ook nooit verkeerd.

24 uur niet eten betekent dat ze dood zijn. Konijnen zijn veel complexer dan bijvoorbeeld katten of honden. Of zelfs kinderen als je het mij vraagt.

Dat een volwassenen het ook kan missen is natuurlijk een kul reden om een kind dan maar op te laten passen. Je kunt van een 12 jarige gewoon niet verwachten dat ze alle symptomen herkennen en daar op kunnen handelen.

Nu niet, wel gehad. Feit blijft dat wij onze mening niet delen. Dat is prima toch. Ik kan me er aan irriteren dat dit soort ongevraagde en eigenlijk ook veroordelende adviezen dan 10 keer in het topic benoemd moeten worden. Waarom mag niet gewoon aangenomen worden dat ts de situatie beter kent en in kan schatten of het wel of niet kan.[/quote]

Vervelend dat je je er aan irriteert, het is een openbaar forum dus iedereen mag antwoorden.

Konijnen worden ontzettend slecht verzorgd in Nederland en met grote getale gedumpt. Omdat het hele nieuwe huisdieren zijn verandert de kennis ook en is het niet meer te vergelijken met jaren terug.
Ik vind het juist een mooie ontwikkeling dat mensen steeds meer bewust worden en anderen daar op attenderen.

Mijn bericht (en die van andere zover ik las) was ook geen commentaar op ts maar oprechte bezorgdheid en het delen van mijn ervaring.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:47

Misschien als tip voor je konijnenoppas.. ik zeg degene die op mijn konijnen past altijd 'als ze niet eten, wil ik het meteen weten'. Op basis daarvan kan ik dan contact opnemen en bespreken hoe of wat een vervolgstap is. Hoewel je daarmee niet de volledige (kennis) lading dekt, is dit wel een makkelijke instructie voor elke konijnenleek.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:55

Amber_anne schreef:
snuffie123 schreef:

Ik vind wel dat het kind dieren leuk moet vinden en dit niet alleen voor het geld doet maar verder kan je een kind van 12 prima uitleggen waar op te letten bij konijnen. Een beschrijving van de verzorging en controle en hoe belangrijk dat is klaarleggen erbij. En ouders die wellicht ook even in kunnen springen als een dier naar de DA moet. Dit zou ik wel overleggen ook met de ouders.

Ik zou ook gaan voor 15 euro per week + kadootje en mocht er meer tijd in komen te zitten door DA bezoek het bedrag wat verhogen.