Lukasje schreef:CupCakes_ schreef:Ik ga hier toch even op inhaken. Als ik daardoor half hond houden bokt over mij heen. So be it.
Er wordt gedaan alsof de onzichtbare omheining + halsband pure dierenmishandeling is. Maar eerlijk? Dat is het niet. De hond krijg 2 a 3 keer een schok op het niveau dat jij zelf in kan stellen. Je kan het dus op het laagste niveau zetten. Deze schok heb ik zelf ervaren uit lompigheid en het is vervelend maar echt niet pijnlijk.
Daarnaast als je goed traint, draait de hond bij de trilling al om. Er gaat namelijk altijd een trilling vooraf de schok. De hond kan dan de keus maken om tòch door te lopen en een schok krijgen of omdraaien. Ze zijn slim genoeg om dat snel genoeg door te hebben.
Daarnaast vind ik het niet hond vriendelijk als je een groot terrein hebt, maar de hond de hele dag in de kennel zit en niet vrij rond mag lopen. Dan kan je het stukje opvoeding erin gooien, maar dat wil niet zeggen dat ze achter die grens blijven.
Ik heb een overgevoelige Aussie en daarmee hebben we flink getraind met deze halsband. Kleine stapjes en het heeft even geduurd. Maar ik weet nu dat hij niet de weg op zal schieten en onder een auto, fietser of trekker terecht zal komen. De hond weer dat hij bij de lijn vandaan moet blijven en als hij koppig is en het toch probeert, dan merkt hij dat snel genoeg.
Maar deze omheining/band dierenmishandeling? Nee. Dat is het zèker niet.
Mij krijg je niet over je heen hoor. Het zou niet mijn eerste optie zijn maar liever dat op een verantwoorde manier inzetten dan mijn hond of anderen in gevaar brengen.
Maar indien dit niet mag, dan moeten paarden en koeien ook maar achter een gewoon draadje zonder stroom in de weide blijven?
Hahaha precies dit dus!
En wat is het verschil tussen de hond die op een draadje met stroom stapt of een zacht schokje krijgt?
Ze krijgen in beide gevallen stroom en bij de halsband krijgt die zelfs eerst nog een waarschuwing d.m.v trilling of geluidje.
Uiteraard moet je jezelf wel inlezen hoe je zo'n halsband gebruikt en je hond moet trainen, maar vind het toch wel een groot woord dat dit gelijk dierenmishandeling is