Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
The_Cat schreef:zwerfkat in nood al geprobeerd?
Tigress schreef:Ik heb op social media een oproepje in een katten herplaatsing groep geplaatst, dus die stap is zojuist gezet.
Ik ga zo een nieuwe belronde doen met nog een paar opvangen, al vrees ik met grote vrezen.
Kat in nood is al gebeld, voicemail is ingesproken. Al vrees ik dat we daar zelf niet terecht kunnen, ivm die wachttijd en kosten.
Slechte foto, maar dit is Poes.
[ [url=m/vkut5d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tigress schreef:Ah, weten we dat ook alvast. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik weet niet hoe ze andere katten zal accepteren. Hier op de buurt ontwijkt ze alles wat vier poten en een staart heeft. Honden geen ervaring mee, katten lijkt ze te willen ontwijken. Dat is ook de reden waarom ze momenteel steeds graag binnen zit, ivm de vele loslopende katten hier die ook haar tuin overnemen.
Zit zwerfkat in Nood ook met opvanglocaties in Friesland/Groningen/Drenthe? Daar kan ik niks over vinde.
Geen idee hoe ze het als boerderijkat zou doen. Maar zit je dan niet met het x-aantal tijd binnenhouden wat lastig is?
Bravura schreef:Die dame is houder aangezien ze een aanlopende kat een tehuis biedt. Ze heeft hem kennelijk al langere tijd in huis en voert de kat. Ze is in februari naar de dierenarts geweest en daarna niet meer. Nu kan en wil ze er niet meer voor zorgen omdat dat haar nu zo uit komt (ziekte) en/of ze heeft de middelen niet. Dus de kat moet ingeslapen worden maar de DA geeft aan dat het dier eerst zorg nodig heeft en niet zonder meer zo maar inslaapt. De dame zegt dan om de kat maar zelf om zeep te helpen.
Als je naar de Wet Dieren kijkt lijkt deze dame strafbaar aangezien ze kennelijk noodzakelijke zorg heeft onthouden. Ze wil geen geld kwijt aan herplaatsing en als ze de kat zelf doodt is ze ook nog eens strafbaar.
Zaakje dierenpolitie of LID dus. Zij hebben evt de middelen om de kat te herplaatsen als dit noodzakelijk is.
Ik vind dat deze dame maar eens via die weg met de neus op de feiten moet worden gedrukt. Als ik je berichten zo lees is het een behoorlijke dwingeland die anderen voor het karretje spant en zelf vrij van kosten wilt blijven.
TS, je hebt je hart op de juiste plaats maar soms is het beter om eea uit handen te geven.