Inslapen, herplaatsen, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Re: Inslapen, herplaatsen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:56

Wat een rot situatie!

Ik zou idd een oproepje op social media plaatsen. Zat mensen die zo’n kat best willen opvangen. Ik geef toe, dan weet je niet helemaaal waar kat terecht komt, maar wie weet vind je een fijn iemand?

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:01

Misschien kun je kattenopvang bastet bellen en het verhaal voorleggen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 14:04

Nathalie__ schreef:
Misschien kun je kattenopvang bastet bellen en het verhaal voorleggen?

Al gedaan, ook geen plek helaas.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:05

zwerfkat in nood al geprobeerd?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:07

Foto van haar hier plaatsen? Wellicht dat een bokker haar kan en wil adopteren?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:09

The_Cat schreef:
zwerfkat in nood al geprobeerd?

Daar dacht ik ook net aan :D Die mensen gaan zeker iets kunnen betekenen voor Poes.

Maar die zijn opgesplitst volgens mij en op hun website is niet veel meer te vinden.
Er is nu ( of binnenkort ) een soort kattencafé in Tongeren en je hebt nog Villa Vagebond. Het asiel dus. En dan ook nog de groep voor de fiv-katjes.
Denk dat je ze best kan contacteren via deze weg :
https://nl-be.facebook.com/villavagebond

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 14:10

Ik heb op social media een oproepje in een katten herplaatsing groep geplaatst, dus die stap is zojuist gezet.

Ik ga zo een nieuwe belronde doen met nog een paar opvangen, al vrees ik met grote vrezen.
Kat in nood is al gebeld, voicemail is ingesproken. Al vrees ik dat we daar zelf niet terecht kunnen, ivm die wachttijd en kosten.

Slechte foto, maar dit is Poes.
Afbeelding

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:15

Kat in nood heeft ook een opname stop.

Afgelopen week net aan de lijn gehad :Y)

We hebben hier een aanloper die gesteriliseerd moet worden....

Hoe is die kat? Zou die een andere kat van circa 6maand oud accepteren?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:16

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:18

Zou ze het als boerderij kat denk je goed doen? Anders kan ze echt wel hier komen (desnoods tot je een opbang hebt), ze kan alleen niet in ons woonhuis ivm honden maar wel in de schuren slapen of het achterhuis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:19

Kat in Nood is niet dezelfde stichting als Zwerfkat in Nood.
Ik meld het maar even :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:19

Pandora2 schreef:
Kat in Nood is niet dezelfde stichting als Zwerfkat in Nood.
Ik meld het maar even :o

Ahja, goeie opmerking! Zwerfkat in nood is van Maasmechelen, België. Maar ik heb ze in nood/spoedgevallen nog katten van Nederland weten halen

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:21

Tigress schreef:
Ik heb op social media een oproepje in een katten herplaatsing groep geplaatst, dus die stap is zojuist gezet.

Ik ga zo een nieuwe belronde doen met nog een paar opvangen, al vrees ik met grote vrezen.
Kat in nood is al gebeld, voicemail is ingesproken. Al vrees ik dat we daar zelf niet terecht kunnen, ivm die wachttijd en kosten.

Slechte foto, maar dit is Poes.
[ [url=m/vkut5d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb je pb gedaan, kijk die even aub ik denk dat ik een oplossing heb..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik zou Dierenopvangcentrum De Dierenstee eens proberen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 14:21

Ah, weten we dat ook alvast. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik weet niet hoe ze andere katten zal accepteren. Hier op de buurt ontwijkt ze alles wat vier poten en een staart heeft. Honden geen ervaring mee, katten lijkt ze te willen ontwijken. Dat is ook de reden waarom ze momenteel steeds graag binnen zit, ivm de vele loslopende katten hier die ook haar tuin overnemen.

Zit zwerfkat in Nood ook met opvanglocaties in Friesland/Groningen/Drenthe? Daar kan ik niks over vinde.

Geen idee hoe ze het als boerderijkat zou doen. Maar zit je dan niet met het x-aantal tijd binnenhouden wat lastig is?

Pandora2

Ja inderdaad. En als ze zelf niet meteen kunnen helpen, hebben ze wel wat lijntjes openstaan over heel NL en België.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:24

Tigress schreef:
Ah, weten we dat ook alvast. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik weet niet hoe ze andere katten zal accepteren. Hier op de buurt ontwijkt ze alles wat vier poten en een staart heeft. Honden geen ervaring mee, katten lijkt ze te willen ontwijken. Dat is ook de reden waarom ze momenteel steeds graag binnen zit, ivm de vele loslopende katten hier die ook haar tuin overnemen.

Zit zwerfkat in Nood ook met opvanglocaties in Friesland/Groningen/Drenthe? Daar kan ik niks over vinde.

Geen idee hoe ze het als boerderijkat zou doen. Maar zit je dan niet met het x-aantal tijd binnenhouden wat lastig is?

Ze zou wel in ons achterhuis kunnen binnenblijven tot ze gewend is, daar komen wij wel maar de honden niet. Mocht je niets kunnen vinden dan kan je het overwegen, ze zou alleen in de avond niet gezellig bij ons op de bank kunnen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:38

Is asiel Zuidwolde bellen nog een optie? Zuidwolde naast Groningen zeg maar.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:41

Die dame is houder aangezien ze een aanlopende kat een tehuis biedt. Ze heeft hem kennelijk al langere tijd in huis en voert de kat. Ze is in februari naar de dierenarts geweest en daarna niet meer. Nu kan en wil ze er niet meer voor zorgen omdat dat haar nu zo uit komt (ziekte) en/of ze heeft de middelen niet. Dus de kat moet ingeslapen worden maar de DA geeft aan dat het dier eerst zorg nodig heeft en niet zonder meer zo maar inslaapt. De dame zegt dan om de kat maar zelf om zeep te helpen.

Als je naar de Wet Dieren kijkt lijkt deze dame strafbaar aangezien ze kennelijk noodzakelijke zorg heeft onthouden. Ze wil geen geld kwijt aan herplaatsing en als ze de kat zelf doodt is ze ook nog eens strafbaar.
Zaakje dierenpolitie of LID dus. Zij hebben evt de middelen om de kat te herplaatsen als dit noodzakelijk is.

Ik vind dat deze dame maar eens via die weg met de neus op de feiten moet worden gedrukt. Als ik je berichten zo lees is het een behoorlijke dwingeland die anderen voor het karretje spant en zelf vrij van kosten wilt blijven.

TS, je hebt je hart op de juiste plaats maar soms is het beter om eea uit handen te geven.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:45

Bravura schreef:
Die dame is houder aangezien ze een aanlopende kat een tehuis biedt. Ze heeft hem kennelijk al langere tijd in huis en voert de kat. Ze is in februari naar de dierenarts geweest en daarna niet meer. Nu kan en wil ze er niet meer voor zorgen omdat dat haar nu zo uit komt (ziekte) en/of ze heeft de middelen niet. Dus de kat moet ingeslapen worden maar de DA geeft aan dat het dier eerst zorg nodig heeft en niet zonder meer zo maar inslaapt. De dame zegt dan om de kat maar zelf om zeep te helpen.

Als je naar de Wet Dieren kijkt lijkt deze dame strafbaar aangezien ze kennelijk noodzakelijke zorg heeft onthouden. Ze wil geen geld kwijt aan herplaatsing en als ze de kat zelf doodt is ze ook nog eens strafbaar.
Zaakje dierenpolitie of LID dus. Zij hebben evt de middelen om de kat te herplaatsen als dit noodzakelijk is.

Ik vind dat deze dame maar eens via die weg met de neus op de feiten moet worden gedrukt. Als ik je berichten zo lees is het een behoorlijke dwingeland die anderen voor het karretje spant en zelf vrij van kosten wilt blijven.

TS, je hebt je hart op de juiste plaats maar soms is het beter om eea uit handen te geven.

Ik gok dat die het er te druk voor hebben. Belangrijkste is poes er weg. Ik zit ook in het noorden, redelijk dichtbij als je het over Beilen hebt, dus ik ga ook even rondvragen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:48

Mijn ervaring is dat ze liever 1x te veel komen dan 1x te laat.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 15:18

POES GAAT VERHUIZEN *\o/*

Ik ga haar later vandaag inladen, en dan zorg ik ervoor dat ze vanavond nog op haar nieuwe plek terecht komt <3
Duimen draaien dat ze eenmaal uit de huidige stresssituatie een nieuw leven kan opbouwen waar ze volop geniet <3

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:19

Och wat fijn zeg!!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:23

Wat super fijn! Gaat ze naar een asiel of heeft ze al een nieuw baasje

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:24

Ah wat leuk ! Super dat jij je voor haar ingezet hebt +:)+
Is het via Bokt ? nee, ik ben niet nieuwsgierig :')