Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Alle pups werden wel geregistreerd en opgegeven bij raad van beheer. Dus niets verkapte broodfok. Alleen je betaald wel extra kosten voor de uitgifte van een stamboom. En zoals gezegd niet iedereen hecht daar waarde aan dus vandaar dat ze een keuze hadden.meggiemeg schreef:Je kunt je er wel mee onderscheiden tussen alle andere hobby fokkers en de mensen met de eenmalige nestjes. Mijn zus heeft vroeger ook honden gefokt, bassets en franse bullen. Ook zij had een kennelnaam. Zij liet de keuze aan de nieuwe baasjes of ze wel of geen stamboompapier bij de pup wilde. Niet iedereen hecht daar waarde aan.
Dat kan dus niet. Je mag als stamboom fokker dit niet doen en is fraude dan…. Dit is gewoon verkapte broodfok
Indi_Vito schreef:Lieve mensen die kennelnaam heeft niks te maken met een stamboom. daarbij dat mijn pups gewoon een afstammingsbewijs hebben en ik het fijn vind dat er wordt gezien waar de pups vandaan komen. en mensen die later een pup willen fokken ook kunnen zien waar de voorouders vandaan komen. en dat mijn kennelnaam is om mij in te schrijven als bedrijf/fokker en kennelhouder bij de gemeente.
Discussies over wel of geen ras heb ik niks aan. Een goed gefokte labradoodle is gewoon een geweldig "ras" Mijn labradoodle is niet de standaard poedel x labrador maar een Multigen F4 met een super makkelijk te onderhouden vacht.
Kloesje schreef:Even meedenken...
Krullen zijn golfjes... waves
Vito is levendig/het leven
Naam van een bijzondere honde May_Li
Kennelnaam: Of wavy life
Hierin zitten de krullen, je paardje, letters van je favoriete hond en de 'y' welke in de naam van je kinderen voorkomt.
Succes met je eerste nestjes
speurneusc schreef:xLaraaj schreef:En van waar komt het afstammingsbewijs dan van?
ws van een canon st500 of een epson 7500
Boras schreef:Maar wat betekent hier "niet toegestaan" vraag ik me dan af? Wat kunnen de consequenties zijn als je dat wel doet?
Is het een regel van een of andere club of is er een wet voor?
Edit: ik lees het nogmaals en lees dat het gaat over regels binnen rasverenigingen.
Als je je daar niet aan wenst te onderwerpen, dan doe je dat toch gewoon niet. Of zie ik het te gemakkelijk?
speurneusc schreef:Boras schreef:Maar wat betekent hier "niet toegestaan" vraag ik me dan af? Wat kunnen de consequenties zijn als je dat wel doet?
Is het een regel van een of andere club of is er een wet voor?
Edit: ik lees het nogmaals en lees dat het gaat over regels binnen rasverenigingen.
Als je je daar niet aan wenst te onderwerpen, dan doe je dat toch gewoon niet. Of zie ik het te gemakkelijk?
- rasvereniging
- en diensten van het overkoepelend honden orgaan, raad van beheer
word je geroyeerd als lid van de rasvereniging, je kennelnaam wordt ingetrokken door de raad v beheer, dus daar kun je geen gebruik meer van maken (tentoonstellingen registraties pups/stambomen chippen pups) registratie gezondheidsverklaringen uitslagen