Animal event’22

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Animal event’22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:40

Wij zijn dus gisteren geweest. Door de file waren we er pas om half 2, maar dat was tijd genoeg om de kraampjes af te struinen. De setting is geweldig en icm het weer hebben we een leuke namiddag gehad. Maar idd, het had gerust dog event mogen noemen, daar lag toch overduidelijk de focus op.
Mijn pup van 5 maanden had ik thuis gelaten en daar was ik blij om. Ik vind het toch te druk voor zo’n jonkie. De hond van 2 jaar oud die we wel bij hadden, was na afloop stikop.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:00

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de honden mee vindt wel een beetje zielig vindt. Het regent nu maar hiervoor in de zon was het echt flink warm voor ze. Ik zag honden met enorm lang en dik haar vindt dat eigenlijk niet echt kunnen...

Verder leuk evenement we vermaken ons prima! Helaas onweert en regent het nu enorm erg

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:02

Zebrastreep schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de honden mee vindt wel een beetje zielig vindt. Het regent nu maar hiervoor in de zon was het echt flink warm voor ze. Ik zag honden met enorm lang en dik haar vindt dat eigenlijk niet echt kunnen...

Verder leuk evenement we vermaken ons prima! Helaas onweert en regent het nu enorm erg

O dat is jammer! Stiekem hoop ik dat het zo'n 10km naar het oosten schuift, hier is het nog droog en mijn tuin lust wel wat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:17

Het is voor de grond echt wel even goed al die regen het is hier ook kurkdroog.

In het noorden mag het ook wel vallen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:20

Vanmorgen meegedaan aan de Dogsurvival. Daarna direct gekanoënd en eenmaal weer op het droge richting de douches om op te frissen. En opfrissen was het, er was uitsluitend koud water, dus dat was eronder en direct klaar. Straks lekker warm douchen op de camping.

Eenmaal bij de auto terug even pauze gehouden. Skip was in de kofferbak gaan liggen en had totaal geen zin meer om mee te komen, dus maar besloten het voor vandaag voor gezien te houden.

Ik zag de onweersbui al aankomen, is losgebarsten toen ik in de AH liep. Nog even wat laatste boodschappen en dan terug richting camping en hopen maar dat het zonnetje snel weer gaat schijnen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:43

Wat heerlijk Mvdende! Een heel weekend animal event!

Als het in Hilvarenbeek net zo hard heeft geregend als nu hier, dan is het voor vandaag wel klaar op het evenement denk ik?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:45

PSvanLot schreef:
Wat heerlijk Mvdende! Een heel weekend animal event!

Als het in Hilvarenbeek net zo hard heeft geregend als nu hier, dan is het voor vandaag wel klaar op het evenement denk ik?

Het liep wel leeg maar nog best wat te doen. Wij zijn rond 4 uur naar het hotel gereden

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:47

XxDiandraxX schreef:
Ik hoop dat het weer heel leuk word. Laatste keer vond ik de kraampjes wat tegen vallen. Maar ik kan me niet herinneren dat de toegangsprijs eerder zo hoog was.

Ik 2020 toen het afgelast werd had ik met valentijnsdag kaarten gekocht 2 personen, 2 honden en parkeergeld. Ik kreeg toen 30 euro terug. (servicekosten heb ik niet terug gekregen)
Dit jaar zou ik over de 60 euro moeten betalen. (gelukkig niet gedaan, het zou te warm zijn geweest vandaag en de regen is ook niet fijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:00

Fijn dat het daar geregend heeft! Ik ben daar regelmatig geweest met warmte en honden en dan hele dag. Geen centje pijn. Hooguit dat ik minder workshops volgde. We namen dan steeds een route vanuit losloopgebied voor maximaal een 1,5 uur en dan mochten ze weer zwemmen. Ook regelmatig gewoon in de schaduw mensen bekijken en bij demo's de honden in schaduw leggen.
Nu zijn mijn honden wel vanalles gewend dat zal ook verschil maken.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 18:10

Wat een leuk evenement. Ik vond het super leuk. We waren er om 10 uur en zijn rond half 5 terug naar huis gegaan. Wij hadden vip kaartjes dus het was super fijn dat we konden schuilen ( en eten en drinken :') ) in de tent.

We hadden onze hond bij, hij vond het fantastisch. Ligt nu knock out in zijn mandje. Hebben ook suuuper veel goodie bags gekregen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:46

Goodiebags hebben wij ook veel gekregen. Mijn russeltje zal wel blij zijn morgen <3

En voor de cavia's maar wat kruiden meegenomen was niet veel bijzonder voor cavia's

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 23:26

Hier 2 hele drukke maar wel leuke dagen gehad. Zat in de organisatie van de frisbee wedstrijd en deed ook mee dus verder nog weinig tijd gehad om rond te kijken. Morgen hoeven we niks meer te doen dus ga nog even een rondje lopen en smiddags op tijd naar huis :)
Het liep wel snel leeg inderdaad toen het ging regenen, maar vond het op zich meevallen hoe hard het ging. We konden gewoon doorgaan met de wedstrijd, alleen al t publiek was opeens weg haha. Het was voor de honden wel fijn dat het afkoelde, was sochtends wel erg warm en stoffig.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:59

Waar kun je leuke goodiebags kopen/krijgen voor honden en konijnen? Wij zijn met ons buurmeisje vandaag :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:11

fjordwijk schreef:
Waar kun je leuke goodiebags kopen/krijgen voor honden en konijnen? Wij zijn met ons buurmeisje vandaag :D

Er is een kleindierenplein voor konijnen wel leuke dingen te krijgen. Met name kruiden. Ik heb ze voor de caafjes meegenomen die zijn er ook gek op!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 09:17

fjordwijk schreef:

Voor honden is er een hele leuke vrijwel aan het begin! Zit een geel speelgoedbot in.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:53

Dank je wel! Wij zijn er bijna *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 18:19

Afbeelding

Na 3 dagen Animal Event is dit de winst. (Tuig en lijn had ik al)

Véél proefzakjes voer, maar óók behoorlijk wat snackjes/ trainers.

Vanmiddag ging al voor 14 het kaarsje uit bij Skip. Hij was het compleet zat, dus zijn we lekker terug gegaan naar de camping. Lekker slapen in de schaduw en ik lekker boekje lezen in het zonnetje.

Ik heb niet veel gekocht, helaas kon ik niets van wat er op het boodschappenlijstje stond vinden: vetbedden en canicross materiaal.

Dus de bankrekening blijft wat gevulder.

3 mooie dagen gehad en vanavond nog even genieten van het mooie weer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:20

Fantastische dag gehad. Prachtige honden gezien en ontzettend veel goodie bags mogen ontvangen. Zeer geslaagde dag. Was wel duidelijk te merken dat men van de goodie bags af moest haha. Zeker aan het einde kregen we ze van alle kanten. Had tussendoor zelfs keer naar de auto gebracht

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:15

Hier hetzelfde, heel veel goodiebags en een blij buurmeisje *\o/* ( en wij ook) De honden hebben al heerlijk gesnoept van de worst en snacks die we gekocht hadden. Ik vond iedereen erg vriendelijk op het event.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:55

De hond bij ons thuis was ook heel enthousiast over vooral de lekkernijen :') Ze heeft alles uitgebreid onderzocht. ( en natuurlijk wat geproefd)

Ik had vandaag een dagje Beekse Bergen , maar het terrein voor Animal Event zag er weer mooi vol en druk uit. Het weer was overigens vandaag echt top! Beter had het niet gekund :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:40

Wij hebben heerlijke dagen gehad! De dogsurvival was echt super leuk en smaakt naar meer! Maze was ook super enthousiast en die ging goed op de adrenaline kick. *\o/*

Afbeelding

Op zaterdag al vanalles gekregen en geshopt en op zondag ook. Zondag vooral de promenade gehad want die stond zaterdag hartstikke vol. Ook een hoop dingen geweigerd anders had ik de buggy nog een keer kunnen vullen. :') Ik word overigens wel nog steeds chagrijnig als ik mensen bij de 'gratis' producten hun tassen zie vullen. := Prima als je een of twee dingetjes pakt maar sommige waren echt complete dozen felix aan het inladen bijvoorbeeld, vind ik echt zo asociaal. Of hun hond die alle bakken met brokken leeg aan het vreten was of van die sticks op het strand. Het is maar goed dat ik geen standhouder ben! _O-

Wij zijn, aan gekochte producten naar huis gegaan met:
- 3 ZippyPaws Burrow, voor de mensen die me kennen duh... :') _O-
- 1 PLAY Flamingo float speeltje
- 1 Bony's Puppaloni
- 1 Wooly Wolf snacktasje
- 2 grote Happydog porseleinen bakken
- 2 Happy Dog tonnen, die wilde ik kopen maar toch gekregen.
- 1 Happy Dog pre-start, ik kwam aan de praat met Arian en we hadden het over de PowerPlus, dus besloten om de pre-start ook eens te proberen.
- Een tas vol met snacks van D-tails, die zagen er echt goed uit! En bij aankoop kreeg je ook nog een kortingsbon voor €7,50.
- Een doosje van Darf, die viel bij thuiskomst wel wat tegen, veel kleinere stukjes die rechtstreeks de prullenbak in zijn gegaan.
- 1 trui en 1 vest van DCD, hun steun ik echt ieder jaar dat ze er zijn, ik vind dat een van de betere goede doelen en daar geef ik dan ook graag geld aan uit! Dit jaar een extra goede reden, met 50kg minder aan mijn reet moest ik nieuwe kopen! <3

Zondag was voor ons ook een productief dagje! Toen stond voor ons de agilitywedstrijd op de planning, ik met Puk & Dana en Kay met Harvey. Die mooie rozetten waar ik het over had? Die waren er niet dit jaar! _O- Dus Dana heeft beide parcoursen gewonnen (met professioneel stunt & vliegwerk) voor Jan Joker, en Harvey won het VP voor de show! :+ Nee flauwekul, het is alsnog een mooie prijs!

Ik mistte de gear voor Canicross en wat meer variatie in de stands maar ik begrijp ook dat AE op zo'n kort termijn een evenement in elkaar heeft moeten steken dat dit een stuk lastiger was. Ook wel wat leuke nieuwe merken ontdekt en wat informatieboekjes meegenomen van standhouders waar ik wat meer onderzoek over wil doen. De korte tijd zag je ook terug in de lay-out, voor mijn gevoel zat daar geen logica in.

Ik ga AE wel een mailtje sturen over de bevindingen, ik kan het wel alleen online gooien maar daar hebben ze niks aan. Hoe meer daadwerkelijk bruikbare feedback ze direct ontvangen hoe beter natuurlijk, dan kunnen ze er wellicht iets mee doen! :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:33

Echt heel tof die sup foto Kim!
Jammer wel dat er geen mooie rozetten waren hoor!
Was toch een leuke tastbare herinnering geweest.

En ben het met je eens wat stands betreft, afgaand op hetgeen wat ik heb gezien. Ik heb dan veel niet gezien van AE zelf, maar het viel wel op dat het vooral veel voer gerelateerd was en ik vond het jammer dat er weinig kleinere shops te vinden waren - maar als ik hoor wat het huren van de stands kost snap ik het wel; dat kan geen enkele kleinere shop toch betalen zeg pfft. Maar ook canicross gear e.d. had ik graag wel wat van gezien ja, zeker bij het plein waar de survival startte en eindigde. Hopelijk maken ze dit wat toegankelijker/financieel haalbaarder voor meer shops in de toekomst.

--

Afbeelding

Van mij helaas geen sup foto's (wel een mooie oncharmante moment opname hierboven, van toen we net uit een donkere modder tunnel kwamen :') ), want ik ben met hond en al omgekieperd, kopje onder :'). Zowel ik als Arya hadden nog nooit gesupt dus ik had zoiets: ALS ze al op het board erbij komt, ben ik blij en dan zal 't vast goedkomen? Mevrouw vond het even spannend, maar we konden haar toch vrij snel en makkelijk erop krijgen dus ik was helemaal trots. Ze duwen ons af het water in, peddel peddel... Melissa verliest evenwicht (en dan is een 36kg hond tussen je benen weer wat minder handig ook) en we kiepen zo linksom het water in. Kon ik zwemmend het wegdrijvende supboard gaan halen en dat was ons sup avontuur dan _O- Was wel heerlijke afkoeling, lol.

Maar we hebben echt genoten moet ik zeggen. De survival was ook voor ons de eerste keer, dus ik wilde er met zo min mogelijk verwachtingen in gaan en wat Arya bv te spannend vind of ik, gewoon skippen en dan zien we wel waar het schip strand. Maar op een paar oefeningen na alles gedaan en Arya ging er echt helemaal voor toen ze een beetje door had wat de bedoeling was. Zo tof om te zien *\o/*

Het event zelf er omheen dus niet heel veel bewust meer van mee gekregen, want na de survival en het douchen heb ik een beetje met oogklep visie rondgelopen, zo afgeladen druk was het. Dus niet te lang meer blijven hangen want dat vond ik niet eerlijk naar Arya toe - ze negeerde alles echt heel erg goed heel de dag, maar na de survival merkte je wel dat d'r prikkel emmertje wat vol aan't lopen was dus genoeg is genoeg geweest - en ik moet zeggen dat ik ook wel echt helemaal gaar was haha. Zat in de auto ook al gelijk met barstende hoofdpijn te worstelen. Uiteindelijk gingen we ook vooral voor de survival en was de rest wat we konden doen meer bonus. We hebben het in ieder geval heel positief mogen afsluiten en het is voor herhaling vatbaar, dus volgend jaar gaan we zeker weten weer inschrijven! En misschien dat ik zonder hond nog een dagje terug ga om op m'n gemakje rond te lopen en te shoppen hihi.

Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:05

Wij zijn op zondag geweest,
Odin vond het helemaal geweldig!
Veel gesnuffeld, gesnoept en van het water genoten.

Hij was daarna meteen in slaap gevallen.
We hebben super veel gekregen en verbazingwekkend genoeg was de rekening maar €10 lichter aan het einde van de dag :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:13

Ik zag dat ze vanuit AE een enquête hebben gestuurd, deze dus uitgebreid ingevuld. Benieuwd of ze een iets mee doen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:17

Ik ben zondag geweest, leuke dag gehad!
Ben het wel eens wat betreft de kraampjes; sowieso inderdaad veel voeding, en als ze dan speeltjes hadden, was het voor honden. Toch jammer als je alleen 2 katten hebt, haha :D. En het kraam waar ik dan graag voeding van had meegenomen, was Farmina, maar die hadden ook weer enkel proefzakjes voor honden en verder niets te koop :=

Desondanks vermaakt en leuke dingetjes gescoord! Veel gratis goodies, en verder nog kattenbakgrit gekocht, 2 leuke boeken gekocht en leuke lezingen gevolgd :)