Jester_ schreef:Je kunt ook de gemeente bellen. Die zijn verplicht je te helpen bij rattenoverlast, dat kost je niks
Dat was vroeger bij ons ook, maar ondertussen niet meer.
Kostte ze denk ik teveel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Gezien de enoooooorme plaag die we hebben / nog gaan krijgen, mogen ze dit wel weer gaan opzetten
Padoertje schreef:Jester_ schreef:Je kunt ook de gemeente bellen. Die zijn verplicht je te helpen bij rattenoverlast, dat kost je niks
Bij overlast in de openbare ruimte, maar niet op privé gebied.
Spaansepony schreef:Door al jullie tips ben ik even op de website van de gemeente wezen snuffelen en ze willen je best helpen staat er.
Maar nu komt het, ze zetten alleen lokdozen neer en klem vallen, ze werken niet meer met gif.
Maar in ons geval zal dit geen nut hebben want ze eten nu al niet van het gif (al heb ik afgelopen 3 dagen geen nieuwe gat meer ontdekt ) dan lopen ze ook wel langs de lokdozen![]()
Daarnaast komen ze eenmalig langs en dat kost je 69,- euro plus nog de kosten van de lokdozen á 59,- euro.![]()
Ik moet zeggen dat ik al 3 dagen geen gat meer ontdekt heb, zullen ze dan toch stiekem eten van het gif? Ik durf niet zo goed onder de vloer te kijken op dit momentIk zal manlief morgen eens laten kijken
![]()
Wat ik trouwens wel apart vind is dat ik verder in de hele kantine nergens keutels vind van ratten of ongedierte, niet op de bank waar de hokken tegen aanstaan of bij de spullen. Mochten ze morgen nog niet dood liggen onder de vloer dan moet ik even wat meer hokken lenen van vrienden en alles in hokken stoppen en de katten maar paar nachten opsluiten in de kantine met een vloerplaat eruit dat die zich gaan vermaken. Ze hadden van de week zo vieze grote bruine sloot rat te pakken en waren ze mee aan het spelen
peach2001 schreef:Overigens vroeger in de hondenren hadden we een vuilnisbak met een rol erop met pindakaas ingesmeerd, vuilnisbak gevuld met water en een plankje er tegenaan zodat ze naar boven konden lopen. Dan liepen ze de rol op die dan begon te draaien, plons! Na een paar dagen hebben we een stapel verdronken ratten en muizen eruit gevist. Is wat meer werk om op te zetten en te verversen maar je hoeft er dagen niet naar om te kijken als ie eenmaal staat.
nine1987 schreef:peach2001 schreef:Overigens vroeger in de hondenren hadden we een vuilnisbak met een rol erop met pindakaas ingesmeerd, vuilnisbak gevuld met water en een plankje er tegenaan zodat ze naar boven konden lopen. Dan liepen ze de rol op die dan begon te draaien, plons! Na een paar dagen hebben we een stapel verdronken ratten en muizen eruit gevist. Is wat meer werk om op te zetten en te verversen maar je hoeft er dagen niet naar om te kijken als ie eenmaal staat.
Ik begrijp dat 't effectief is en ik snap je beweegredenen ook echt wel, maar ik vind dit wel behoorlijk wreed om eerlijk te zijn..
peach2001 schreef:nine1987 schreef:
Ik begrijp dat 't effectief is en ik snap je beweegredenen ook echt wel, maar ik vind dit wel behoorlijk wreed om eerlijk te zijn..
Lijmvallen vind ik wreder. Klem als ie verkeerd valt ook. Gif lijkt me ook pijnlijk en langzaam. Dus op zich is het van alle manieren om dood te gaan misschien de minst pijnlijke.
Rocamor schreef:Ratten zijn territoriaal, handig om ze dan in een ander territorium uit te zetten. ze gaan dan wel weer op zoek naar een locatie die nog vrij in te nemen is en daarmee zadel je een ander dan weer met jouw probleem op. Vind ik ook niet echt netjes.
Rocamor schreef:De klapval werkt bij ons enkel met rittens. Die zijn er vaak, daar niet van, maar heb er in 2 jaar tijd maar 2-3 ratten mee gevangen. De grote ratten komen er niet in. In de vangkooien heb ik nog het meest succes (ratten, egel, eksters, roodborstjes).