En dan zie je opeens 5 gedumpte konijnen lopen... wat doe je dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:34

tamary schreef:
DuoPenotti schreef:
Je niet schuldig voelen.
Jij hebt ze gered van de dood.
En nu kunnen ze verder.
Jij doet wat de oorspronkelijke eigenaren hadden moeten doen ipv wel echt dumpen.

Idd. Oude eigenaar had of netjes moeten betalen om ze af te staan, ze houden of als beide niet kon de ballen moeten hebben om ze te euthanaseren al dan niet voor de vriezer. Dieren dumpen is niet alleen verboden ivm faunavervalsing, het is ook absoluut niet diervriendelijk en dan vallen deze zo te zien nog mee qua aparte vacht, al zijn ze enkel door de kleur al heel makkelijk te pakken voor een roofdier.

Dit dus.. ik snap écht niet wat mensen bezielt die dumpen. In het allerergste geval zet je de kooi voor het asiel in het donker (met eten en drinken uiteraard en lettende op evt roofdieren) en bel je de volgende ochtend anoniem de opvang dat je het echt niet meer red (financieel of weet ik veel.) Er zijn zat manieren waarop je het wél wat diervriendelijker kan oplossen zonder dat je direct gezichtsverlies lijdt/je schaamt/veel geld kwijt bent. Alles beter dan dumpen.

caro29

Re: En dan zie je opeens 5 gedumpte konijnen lopen... wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:58

Ik denk dat de konijntjes als oud genoeg zijn om de balletjes te zien. Zijn wel leuke!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 16:06

Nou, ze zijn bij de opvang, die ze naar bikers for animals groningen brengt. Het zijn waarschijnlijk 5 mannetjes, en ze was verbaasd dat ze nog zo goed met elkaar gingen.
Voelt heel dubbel, maar heb er wel echt vrede mee en het is goed zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:43

Mariska_28 schreef:
Nou, ze zijn bij de opvang, die ze naar bikers for animals groningen brengt. Het zijn waarschijnlijk 5 mannetjes, en ze was verbaasd dat ze nog zo goed met elkaar gingen.
Voelt heel dubbel, maar heb er wel echt vrede mee en het is goed zo.

Je hebt er goed aan gedaan! Bikers for animals Groningen is een goede organisatie. Ik heb een aantal weken geleden spullen verzameld voor de dieren in Oekraïne en naar hun organisatie gebracht ze doen heel goed werk momenteel! In ieder geval mensen met een hart voor dieren dus ik denk echt dat je voor nu een mooi plekje voor je hebt gevonden.

Bijzonder dat 5 mannetjes zo in harmonie samen leven! Ik vindt het al bijzonder dat mijn twee mannelijke cavia's zo goed samen gaan. Maar 5 tegelijk nee dat hoor je niet zo snel! Maar waarschijnlijk omdat ze nog lekker jong zijn kan dat nog.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:47

Die man volg ik op Twitter. Daar gaan ze naar een goede plek en die zoeken een goed baasje voor ze. Realistische keus heb je gemaakt en je hoeft je zeker niet schuldig te voelen. Juist super dat je de tijd hebt genomen om ze te vangen en ze naar de opvang te brengen. De meeste mensen rijden door

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:11

Als er geen vrouwtje in de buurt is en ze hebben de ruimte gaat dit prima. Ik heb nog nooit problemen ondervinden met rammen bij elkaar.

Maar ruimte is vaak een dingetje

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:00

In stress situaties zoals dumpen en slechte omstandigheden zie je vaker dat mannen goed gaan omdat ze dan echt de steun van elkaar nodig hebben

Maar meerdere mannen samen houden is zeker niet optimaal. Dan moet je echt geluk hebben dat een zich wilt schikken en niet dominant is. Zelfs met genoeg ruimte en zonder ooit vrouwtjes erbij te hebben gehad kan het mis gaan zeg ik uit ervaring

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:13

Ik zeg het ook juist uit ervaring

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:16

StalNollie schreef:
Ik zeg het ook juist uit ervaring

Zeggen dat meerdere rammen bij elkaar kunnen met maar genoeg ruimte is een heel gevaarlijk advies. Het is niet voor niks dat het overal afgeraden wordt, en ja ook met genoeg ruimte.

Dat het goed gaat is eerder geluk dan wijsheid.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:56

Ik zie nu net bij de Facebookpagina van Dierenasiel Ter Marse dezelfde soort witte konijnen staan, 5 gevonden, vindplaats Dikbroeken in Valthermond. Zelfde dumper???

Wat betreft die rammetjes die goed samengaan nu, dat zal echt de jonge leeftijd zijn. De beste combinatie is nog altijd een gecastreerde ram met een (gecastreerde) voedster. Twee voedsters kán ook goed gaan met voldoende ruimte etc. Maar een ram met (meerdere) voedster is de beste combinatie.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 15:14

Dagmar80 schreef:
Ik zie nu net bij de Facebookpagina van Dierenasiel Ter Marse dezelfde soort witte konijnen staan, 5 gevonden, vindplaats Dikbroeken in Valthermond. Zelfde dumper???

Wat betreft die rammetjes die goed samengaan nu, dat zal echt de jonge leeftijd zijn. De beste combinatie is nog altijd een gecastreerde ram met een (gecastreerde) voedster. Twee voedsters kán ook goed gaan met voldoende ruimte etc. Maar een ram met (meerdere) voedster is de beste combinatie.

Nee dat zijn ze, daar heb ik ze uiteindelijk toch naartoe gebracht.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:57

Je hebt juist heel goed en verantwoordelijk gehandeld ts! Als je zelf de dieren geen goede plek kan bieden of de ervaring niet hebt, is het onverstandig om ze toch aan te houden. En zo te lezen zijn het vijf rammen. Dat was nooit goed gegaan.
Hopelijk vinden ze alsnog een fijn plekje.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:31

O, ok. Vandaar. Via Ter Marse zullen ze uiteindelijk wel een plekje vinden. Dacht even dat Ter Marse deze ergens anders gevonden had dus dacht o nog meer gedumpt.

Dan gaan ze vanaf Ter Marse nog naar een plek waar ze konijnen opvangen (Bikers for Animals?) Ter Marse vangt konijnen nooit lang op. Wel honden en katten. Ik heb zelf katten via hun en veel gepleegd en ook geholpen daar. Komt vast goed met de flappies.