Vlooien anticonceptie uit de handel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Vlooien anticonceptie uit de handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:59

Fijn dat jullie de vraag correct zien. Bedacht me dat het misschien wat aanvallend kan overkomen terwijl het puur uit interesse is.

Als ik het zo lees jullie dus pech met buren..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 09:15

Wij hadden nooit last van vlooien, tot vorig jaar. Een toen kwamen we er ook echt niet van af. 3 Honden, 4 katten thuis, 1 hond die onder zat, de rest was na 1 behandeling met Advantix ervanaf. De mechelaar echter... zij is ook de hond die iedere dag mee naar stal gaat, en mee op vakantie gaat. Ze leek immuun geworden voor Advantix. Heb echt alles geprobeerd wat in het tipstopic stond, maar iedere keer weer vlooien. Ook toen het winter werdt. Overal waar ze kwam nam ze gewoon huisdieren mee, ze had er ook totaal geen last van, krabbelde niet, jeukte niet. Ik denk zelfs dat ze ze stiekem een naam gaf.

De Bravecto pil was het laatste redmiddel, en nu is ze al maanden schoon. Maar mijn collie bijvoorbeeld zou ik deze nooit geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:52

Ik heb deze honden 12 jaar kunnen houden zonder 1 vlo.

Je moet gewoon de pech hebben in contact te komen met een andere hond/kat/egel/... met vlooien. Dan ben je vertrokken, gaat ontzettend hard.

Eigenlijk is je huis grondig behandelen net zo belangrijk als je hond ontvlooien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 11:00

Ik stofzuig goed iedere dag en spray regelmatig de bank en de mandjes in. Eindelijk zijn de vlooien al een maand weg, ik hoop dat ze van de zomer ook weg blijven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 11:46

Hier ook nooit vlooien. Ook niet in de jaren dat ze dagelijks mee gingen naar mijn werk en tussen asiel, dagopvang en pension honden liepen.

Teken is echter een heel ander verhaal. In deze week al meer dan 30 verwijderd op 2 honden. Door hun vachten zeer lastig te vinden. Daardoor ook regelmatig volle teken op de vloer in huis brrrr. Gelukkig is dat dadelijk weer voorbij. Met bravecto zijn de teken binnen 2 dagen dood en gemakkelijk te verwijderen. Ook heb ik dan altijd stukken minder teken. Ze lijken ook minder aantrekkelijk te zijn als ze bravecto op hebben. Heel erg fijn!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 15:52

Wij hadden ze door de katten, of iets specifieker: 1 hele angstige kat die niet te behandelen was. Toen die kat er niet meer was nooit meer vlooien gehad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 16:23

absque_dubio schreef:
Fijn dat jullie de vraag correct zien. Bedacht me dat het misschien wat aanvallend kan overkomen terwijl het puur uit interesse is.

Als ik het zo lees jullie dus pech met buren..

Ik heb ook nooit vlooien gehad de afgelopen 12? Jaar oid. Teken ook zo goed als niet, terwijl we wel in gebieden kwamen waar ze zaten. Honden van vrienden onder de teken zaten, maar 2 van mij helemaal niks. De 3e 1 of 2 dus die behandeld, maar de anderen niet. Ook geen vlooien toen honden waarmee ze in contact kwamen ze wel hadden.

Geen idee waarom. Blijkbaar zijn ze niet lekker?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 18:26

marleen_usar schreef:
[ [url=m/o39NQg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas hebben ze hem niet meer.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:50

AMCM schreef:
Ik heb deze honden 12 jaar kunnen houden zonder 1 vlo.

Je moet gewoon de pech hebben in contact te komen met een andere hond/kat/egel/... met vlooien. Dan ben je vertrokken, gaat ontzettend hard.

Eigenlijk is je huis grondig behandelen net zo belangrijk als je hond ontvlooien.

We hoefden ons huis eigenlijk nooit te behandelen, maar wel onze hond en katten (En daardoor hoefden we ons huis dus niet meer te behandelen). Verder woonden we bij een hoofdroute voor hondenuitlaters, en hadden we een paar kattenverzamelaars vlakbij ons wonen... dan kan het hard gaan, en moesten we eigenlijk altijd doorgaan met vlooienbestrijding op onze dieren. :')