Kat krabt 's nachts aan deur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:24

Memories schreef:
kiwiwitje schreef:
t bed barricaderen word toch wel lastig als je er zelf op wil kunnen.. t zelfde geld voor de bank. Ze verzinnen wel iets. Zet ik aan de zijkant het dicht beginnen ze gewoonweg boven op de leuning. Of je er bij zit of niet. ;)
Maar nagels knippen gaat mij wat te ver.
Ik corrigeer ze als ik t ze zie doen. En daar houd t een beetje op. Hier komen qua meubels toch zelden nieuwe meubels gezien we ook nog honden hebben die de bank op mogen.
T gaat mij er vooral om dat een alternatief bieden gewoon niet de oplossing is. Tenzij je al je meubels en je bed inpakt met sisaltouw.

Hoezo gaat nagels knippen wat te ver? Hier lijken ze er echt totaal geen last van te hebben, klimmen nog overal in maar ze ratsen niet alles compleet meer open bij elke gekke actie :=

Omdat ze hier sowieso niet “openratsen” in gekke buien. En ze hun nagels prima bijhouden met de krabpalen. We hebben geen last van hun “scherpe” nagels..
we hebben nou eenmaal katten en dan is wat schade te verwachten aan meubels. Is t niet van haren, dan van nagels of eens een haarbal als ze die dumpen wanneer je weg bent.
Daarnaast zijn ze hier niet allemaal even hanteerbaar. Zeker niet voor dat soort dingen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:55

Hier worden de nageltjes ook geknipt. Vind ze helemaal niet erg (na afloop lekker snoepjes) en ik vind het best leuk dat ik een kat heb èn een bank die er nog wat fatsoenlijk uit ziet. Tuurlijk zit er schade op, maar lang zo erg niet. En ik knip alleen het uiterste puntje, dus ze kan zich wel optrekken aan de stof van de bank en stoelen, maar het gaat gewoon minder stuk zo.
Moet wel zeggen dat minty niet zonder toezicht buiten komt, want door nagels te knippen kan je wel de mogelijkheid om in gladde bomen te klimmen flink beperken.
En het is een terugkerend proces. Zowat elke week moet ik ze knippen, want mevrouw doet natuurlijk braaf haar best om de nageltjes weer te scherpen, haha!
Moet alleen nog iets verzinnen op die tandjes, want ze bijt niet, maar daarmee maakt ze wel flinke krassen in mijn handen bij het spelen. En ze heeft als levens-missie om mijne iPhone oplaadkabel door te knagen…. Toch daar ook af en toe een vijltje langs halen? (Tuurlijk is dit een grapje, het hoort bij het ruwe spel wat we soms spelen tijdens de zoomies. En er heeft nog nooit bloed gevloeid sinds ze haar kitten tandjes kwijt is, dus dat gaat geheel volgens plan ;-) ).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:02

LoveGlove schreef:
[ [url=m/GlS6Y1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf zo! :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:19

Shenavallie schreef:
LoveGlove schreef:
[ [url=m/GlS6Y1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf zo! :j

Dankje. Het koste me ook wel wat tijd om het in elkaar te zetten moet ik zeggen. Het is niet zo moeilijk maar wel tijdrovend :D

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:51

rien10 schreef:
In een grote bench met een krabpaaltje/krablat van karton. Smorgens er weer uit.

Meen je niet serieus, of ??

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:01

Maeve schreef:
Nee dat kan helaas niet, het is een klein appartement met woonkamer/keuken in een ruimte en een slaapkamer. En opsluiten in de badkamer vind ik ook niet echt een optie -O-

En toch verbaasd het mij niets... juist niet van een jonkie

Hoe ziet de verdere situatie uit?
Zijn jullie vaak thuis of fulltime werkend?
Avonds uitgaan ?

Wat doen jullie met katje als jullie thuis zijn ? Echt tijd voor haar of is het "ernaast" want huishouden moet nog gebeuren, enz enz.

De ruimte op zich is niet zo het probleem, ik ken een kat die heeft n kast van een huis - voor zich zelf - maar liep erbij voor spek en bonen. Was leuk als kitten en omdat men de hele dag thuis was maar dan...
Die verveelde zich zo dat ze begonnen is met plassen en te vernielen. Medisch alles uitgesloten.
Hier is dat arme ding dus echt n Corona- slachtoffer geweest.
Nu hebben de eigenaren eindelijk het licht gezien en een maatje erbij gehaald - nooit meer geplast of vernield...