oude hond gromt steeds meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 22:32

betadine schreef:
Ik denk dat een osteo niets meer kan doen voor je hond en zou deze ook niet blootstellen aan een eventuele beet.

Je zei zelf in je beginpost dat je hond lomer is en weinig of geen levensvreugde laat zien. Nu kan er eigenlijk geen hond of mens nog iets mee. Volgens mij heeft je hond pijn en zorgt dit voor de gedragsveranderingen. Ik zou daar echt niet meer aan verder sleutelen tenzij je echt naar een hondenkliniek alles wilt uitsluiten. Stel dat het een tumor is dan kun je er nog niets meer aan doen.

Zoals ik uit je berichten opmaak heeft ze echt een heel fijn baasje aan je gehad en heb je je al deze jaren met je gezin al heel veel aangepast aan haar. Ik vind dat je op dit moment niet in het belang van je dier of je gezin denkt. Iedereen leeft rond haar en maakt kans om gegrepen te worden. Dat is toch niet meer te doen. Hoe ver wil je nog gaan, hoe moet ze nog duidelijker aangeven dat het genoeg is geweest ? Moet ze eerst je kind of je andere hond beschadigen eer je je erbij kan neerleggen ?

Ik klink misschien cru, maar ik vind eerlijk gezegd dat je jezelf en je gezin te veel in gevaar brengt door hiermee door te gaan.

Ik vind jou helemaal niet cru hoor. Ik heb er hetzelfde idee over. Wij hebben ons altijd aan haar aangepast. Moest ze er niet meer zijn, zou dit voor mijn zoon een opluchting zijn want hij kan dan ongestoord van huis naar de tuin zonder gegrom en kans op uithalen.

Maar dat neemt niet weg dat het een vreselijke beslissing is. We zien haar graag. Als ik dan twijfel berichten krijg dan begin ik ook te twijfelen.

Firefly289

Re: oude hond gromt steeds meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 01:31

Wat een rot situatie :(:)

Hier ook een oudere hond. We hebben de regel dat zodra ze laat zien pijn te hebben door te grommen/bijten en niet meer haar vrolijke zelf is het klaar is. 11 is een mooie leeftijd en in je berichten kan ik merken dat ze al die jaren veel liefde heeft gehad. Helaas is het zo als je dieren hebt dat je ook verantwoordelijk bent om dit soort keuzes voor ze te maken. Hoe dan ook blijft dat ontzettend moeilijk. Ik denk dat vooral in een situatie als dit het beter eerder dan later gedaan kan worden, voordat er nog meer gewonden vallen. Dit zou ik naar haar toe ook sneu vinden en voor jullie is het gevaarlijk.

lastig

Re: oude hond gromt steeds meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 07:32

Een dier weet niet wanneer het te vroeg is, wel wanneer het te laat is.
Ik had bij je eerste berichten, misschien al wel eerder, al een keuze gemaakt. Natuurlijk is het na al je jaren een verdrietige keuze, maar het gaat om de hond en niet om jullie gevoel. Houden van is ook loslaten