Zucht.....kraaien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:04

__Toverbal schreef:
Degene die zei, ga terug naar de stad.. kijk dan maar uit met platte daken, want stel je hebt een nest schooleksters boven je hoofd hangen, dat gaat HARD :+
Enorm veel slapeloze nachten van gehad vorige zomer.
Ze hebben nu een dak aan de overkant gekozen (gelukkig := )
Ik lig nog altijd liever wakker van het geluid van vogels (of vossen) dan van het geluid van auto's. :)) Mijn eigen vogels kwetteren 's morgens ook behoorlijk, maar echt 100x liever dat dan van die malloten die rondscheuren in opgevoerde Polootjes of van die pauperscooters. :+

Maaike_Indy

Re: Zucht.....kraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:20

We schieten geen kraaien/roeken maar die neiging krijg je (als boer zijnde) af en toe toch echt wel. Al zou ik voor wat paardenmest op de oprit waarschijnlijk gewoon even dagelijks een bezem pakken.
In het voorjaar kunnen ze hectares aan pas gezaaide mais systematisch plunderen. Mais is het wintervoer voor onze koeien dus een enorme financiële strop wanneer dat gebeurt. Vroeg zaaien helpt maar dat is niet altijd mogelijk.
Als wij een dode kraai vinden (we vinden ze nog wel eens onder de elektriciteit draden) dan hangen we die op en dat helpt absoluut.

Hoe het in Nederland is weet ik niet, maar in Roemenie, waar ontzettend veel zwerfafval is zijn enorm veel kraaiachtigen. Rond de schemering groeperen ze zich en dan komen er soms onafgebroken zwermen aan vogels over vliegen.