Wat moet ik doen? Kat terug in huis nemen of niet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:48

Vraag iemand mee, en haal je kat op. Dan ben je zelf “baas” over de hele toestand en hoe lang het gaat duren.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:52

Ook al wil je (nog?) niet echt contact met haar,een gesprek is nog geen einde van de wereld. Adem in,adem uit.

Beleefd tegen elkaar zijn bereik je meer mee en geeft je minder stress.

Volgens jezelf heb je nu teveel gezegd/verkeerde verwachtingen geschept maar toch ergens in jou is het plekje dat je ff lekker met je moeder kan praten.

Wil je dit niet,dan is dit een leermomentje en praat je de volgende keer wat zakelijker.
Gaat je moeder nu teveel in jou "ruimte" komen,probeer dat rustig aan te geven,kan ook met een gesprekje.

Iemand eerder schreef al,kort en krachtig. Het hoeft niet lomp of kwetsend maar duidelijk en vriendelijk. Ook op die manier kunnen mensen afstand nemen en houden zonder dat 1 van de partijen ontzettend gekwetst is dat het niet meer te herstellen is.

poes

Re: Wat moet ik doen? Kat terug in huis nemen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:55

Hey je hebt het goed gedaan hoor! Niet boos zijn op jezelf. Je doet het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:55

.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:56

Haar verwachtingen zijn haar probleem, niet het jouwe ervan maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:59

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:58

.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:03

Wat fijn dat er een plan B is! Dat moet toch wel wat rust geven. Hopelijk ben je snel hier door heen en krijg je weer wat rust in je hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:03

.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:35

Nog 1 tip: vraag letterlijk hoe lang die optie geldig is. Dat kan ook handig zijn.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:10

Ik zou ophalen, meteen.

Paar jaar geleden een poes opgevangen met het idee dat ze kon blijven maar dat ging niet lekker met mijn kater en na opgeknapt te zijn een heel goed thuis gevonden voor haar. Met de afspraak dat ik haar als het nodig mocht zijn weer ophaal. Zou echt niet willen dat ze uit mijn zicht verdwijnt. Ga zo’n 2 keer per jaar op bezoek en ze is dan blij mij te zien, dus in het geval dat eerst terug naar een oude vertrouwde plek en dan zien we wel verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:30

.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:16

Annet_Dottie schreef:
Hoi allemaal,

Nog even een kleine update, en daarnaast vroeg ik me af of er mensen zijn die het leuk vinden als ik jullie een beetje op de hoogte houd over hoe het straks gaat als Puck terug is enzo.

Maar de update is heel fijn, had het totaal niet verwacht maar mocht het totaal niet gaan lukken met Puck en Diola heb ik al iemand gevonden die Puck dan zou willen en kunnen nemen. Een plek waar ik haar gewoon kan blijven zien ook. Maar ik ga uiteraard eerst bekijken hoe het gaat als ze hier weer is alleen het geeft ontzettend veel rust dat ik een plek dus achter de hand heb :D

Sorry beetje snel gereageerd, mijn angst. Fijn dat je al iets achter de hand hebt voor Puck

Veel succes ook met je moeder, kan me goed voorstellen dat contact hebben terwijl je dat liever (even nog) niet wil lastig is :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:26

DuoPenotti schreef:
Zelf, ook gevoelsmens betreft mijn dieren zou Puck nu terug nemen.
verstandig, vast niet, maar dat ben ik wat dat betreft wel vaker niet :+
Dan zou ik kijken of het nu wel samen gaat.
Je 2e kat is ook veel stabieler geworden dus misschien kan het nu wel.
Gaat het niet, dan niet te lang blijven proberen, maar een ander huisje voor Puck zoeken.
Maar dan heb jij het zelf weer in de hand waar ze komt en dat geeft jou vast minder slapeloze nachten.

:knuffel:

Dat is exact wat ik ook zou doen. Dan geef je het alle kansen. Lukt het niet met je kat, dan bepaal jij waar Puck terecht komt en kan je haar waarschijnlijk nog wel zien. Haal je haar niet op bij je moeder, ben je haar sowieso kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:39

.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:09

Balen van dat ongeluk, TS ! Veel beterschap !

Fantastisch dat er een plan B is voor Puck, maar ik duim dat het gewoon lukt om haar bij jou te houden.

Ik vind het ook fijn dat het (voorlopig ?) zo goed gaat met je moeder. Nee, dat betekent niet dat alles nu weer koek en ei is, vergeven en vergeten, dat bedoel ik niet. Ik heb het in mijn vriendenkring keer op keer toch weer verkeerd zien gaan door het gedrag van de moeder. Dochter telkens weer hoopvol, om zonder uitzondering na verloop van tijd toch weer met een gebroken hart achter te blijven. Dus ik snap zeer zeker dat je afstand houdt.
Maar het is fijn dat de verhuis van Puck kan geregeld worden zonder gedoe.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:11

Wat je nu ook gewonnen hebt is een prettig gesprek te hebben gehad met je moeder.

Nergens lees je iets negatiefs en dat is positief :P ( lekkere zin,haha)

Ook al loopt het wat anders, het loopt wel ok.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:40

Heb je nog een update?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:01

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:25

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:35

Adem in.... adem uit....

Ga nou niet teveel beren op de weg zien, het kan reuze meevallen hoe de katten met elkaar omgaan. Je kunt altijd nog ingrijpen.

Als jij gespannen bent voelen die katten dat ook en dan kun je er op wachten dat ze reageren.
Ik snap dat het voor jou veel stress is maar daar help je die katten niet mee.
Ze zullen het toch echt zelf moeten uitzoeken. Als je genoeg verstop plekjes hebt en dat ze ook hoog weg kunnen dan kun je nu even niet meer doen dan je best.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:55

Heel eerlijk? Ik zou puck meteen bij optie B brengen.:o Eerste keer ging het al niet met beide katten. Nu jaren later zal dat niet ineens beter gaan gok ik.
En zal het puck alleen maar extra stress geven. Deze verhuizing. De andere kat. En dan evt weer een nieuwe verhuizing.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:56

Handige opmerking als de kat morgen al in huis komt :+

@TS rustig aan! Het komt vast goed, dat je er zo mee bezig bent geeft al aan dat je het prima gaat doen. Katten redden zichzelf wel. Die van ons zijn ook geen dikke maatjes maar het gaat prima met z'n tweetjes in een huis. Hebben eerst op 45m2 appartement samen gezeten en nu in een woonhuis. Ging beiden goed. Ze moeten een keer per dag ff boksen maar daarvoor en daarna gaat alles gewoon prima :j

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:58

De stress die je nu voelt is ook wel logisch. Iedereen die een dier in huis neemt, ongeacht of dat de eerste is of dat er al dieren zijn heeft daar stress bij.
Heel normaal dat je je zorgen maakt of alles goed zal gaan maar meer dan afwachten en je best doen gaat niet.
Die deuren zal je heus wel aan denken en mocht je ze een keer vergeten dan vergeet je ze de keer daarop niet.
Iedereen kan een foutje maken.
Grote kans dat je over een paar dagen terugkijkt en beseft dat die stress niet nodig was.

Wens je een goede fijne herstart met Puck en het hoe en wat wijst zich vanzelf.