Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fair schreef:Wellicht kan je het ochtend voermoment naar begin van de middag verplaatsen? Het zal wel even duren voordat ze doorheeft dat het later komt. Maar vaak helpt dat wel. Wat je ook kan doen is bakje klaar hebben staan en deze gewoon geven en daarna weer verder tukken. Mijn katten willen me soms ook wel eens vroeg wakker maken omdat ze graag eruit willen (slapen snachts op mijn kamer, overdag door het hele huis). Dan doe ik de deur open en ga ik weer verder tukken. Of je zorgt voor een voerbak met een timer, dan hoef je het zelf niet te doen.
Mijn katten vervelen zich soms ook maar ik probeer ze regelmatig te verrijken met nieuwe speeltjes of items en minimaal elke dag een halfuur spelen. War erg helpt is dat mijn katten met zn tweetjes zijn natuurlijk. Ik heb laatst een Cat activity carpet gekocht bij zooplus en die vinden ze heel leuk! Daar kan je snoepjes in verstoppen, speeltjes in doen etc en ze blijven het interessant vinden. De kunst met speeltjes interessant houden is om ze af en toe aan te bieden en daarna weer op te ruimen. Zo houdt het zijn waarde en vinden ze het minder snel saai.
CalipsoLover schreef:Ik geef weer even een schopje.
Alles gaat goed, ik ben nog steeds heel blij met de keuze, maar ik loop helaas toch tegen een aantal dingetjes aan en zou graag wat tips krijgen. We zijn intussen ook de eerste keer naar de dierenarts gegaan en alles was goed. Niesziekte valt heel goed mee. We gaan binnen twee weken terug voor haar inentingen.
Maar dus:
1) Helaas is Lilou een enorme schrokker, ik kan dus geen eten laten staan want ze eet alles in 1x op, ik geef haar in de ochtend en in de avond een klein bakje. Nu maakt ze mij sinds een dikke week in de ochtend wakker, smekend om eten. Dit wordt elke ochtend vroeger en vroeger. Meestal geef ik na een half uur dan toe omdat ze niet stopt met janken en dan geef ik haar eten, maar begint ze een uur daarna weer te janken. Mijn slaap leidt hier dus wel onder. Ik heb geen deuren, alles is open, dus ik kan haar ook nergens even apart steken. Later in de avond eten geven heb ik ook al geprobeerd, of het eten meer verdelen over de dag heen, maar dat helpt helaas ook niet. Ik heb al een spelletje besteld waarbij ze de brokjes eruit moet vissen, hopelijk werkt dat een beetje maar ik vroeg me af of jullie nog tips hadden zodat ze mij vroeg in de ochtend/nacht niet te veel lastig valt?
2) Ik heb toch een beetje het gevoel dat ze zich wat verveeld. Ik zit in een huurhuis, dus plankjes tegen de muur monteren mag ik niet. Ze is ook geen enorme springer dus weet ook niet of ze dat überhaupt leuk zou vinden. Ze zit ook niet vaak alleen, ik ben meestal overdag een hele dag thuis. Bij de vorige eigenaars zat ze veel vaker alleen, want die waren nooit thuis. Maar ik vroeg me dus ook af of er hier mensen nog tips hebben, eventueel speelgoed, dat dingen voor haar wat interessanter maken? Ze komt wel vaak knuffelen.
Evalien86 schreef:Alleen als je zelf ook veel thuis bent. Mijn ervaring van vroeger is dat een kat erg ongelukkig is alleen op een klein appartementje. Ik ken het van een vriend. Toen ik opperde er 1 bij te nemen zag je haar opleven. Hij werkte niet eens echt veel, 3 dagen. Maar verschilt wel per kat. Ik zou uit het asiel een lekkere slome, oudere kat uitzoeken hihi.