Wat zouden jullie doen met de katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:01

Er is geen landelijke beroepenlijst meer, blacky. Ik weet welke je bedoelt ;)

Er is echter wel een provinciale lijst voor de meeste provincies (niet alle). Wat er voor BC is zul je dus even moeten bekijken. Meestal zijn dat weer aparte emigratie trajecten.

En inderdaad, de huizenprijzen zijn echt niet grappig daar hoor. Wij zaten in Ontario, niet bepaald in een populair gebied en daar kostte een huis binnen de bebouwing al snel 6 ton. Dat is in BC niet anders, ook niet in de afgelegen gebieden. Daar hebben wij namelijk ook naar gekeken. De idiote huizenprijzen was voor ons 1 van de redenen om een punt achter ons Canada avontuur te zetten.

TS, let er ook op dat je jouw diploma hoogstwaarschijnlijk moet laten omzetten naar een Canadese variant. Dat kan een enorm lastig proces zijn wat ook enorm veel tijd en geld kan gaan kosten.

tengeltje11

Re: Wat zouden jullie doen met de katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:13

Idd, dierenartsen zoeken ze daar, maar assistenten is een ander verhaal….. daarnaast kan je zelfs als dierenarts van hier, daar niet zomaar aan de slag en moet je daar nog bijscholen en examens doen alvoor je daar effectief aan de slag kan, dus het zou me eerder heel bizar zijn dat je als para-veterinair, daar zomaar aan de slag kan….

En zelfs lasser zal volgens mij afhangen per regio en zelfs periode. Check de officiële site, want wat vorig jaar zo was, kan dit jaar weer anders zijn, en mensen die er wonen, volgen die dingen ook niet op de voet en hun info is daarom ook niet altijd correct en up-to-date.

Ik denk alleen dat jullie het iets te rooskleurig zien…. Het is gewoon echt niet evident op permanent Canada in te komen.(behalve als je heel veel centen hebt en een bedrijf wil starten)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 08:38

We zijn er van bewust dat we met Nederlandse opleidingen er nog niet zomaar zijn.

Maar daar hadden we het ook al over gehad. Met Nederlandse opleidingen zul je opnieuw een soort examen moeten doen daar om te zien of je voldoet aan de Canadese eisen van de opleiding. Zo ja, hoef je er verder niks naar te doen. Zo nee, moet je inderdaad bijscholen. Dat wisten we al. Volgens onze vrienden waren in BC assistentes ook welkom. Stond op een website die ze hadden gestuurd ook.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:55

Maar je moet je opleiding nog afronden… tegen dan zijn die regels daar mss ook al anders…
Ben ik nu de enige die het allemaal wat heel erg voorlopen vind?
Pak problemen aan die er zijn, zoek geen antwoorden op problemen voor ‘mss binnen 10 jaar’, want op vlak van dan bv de katten, zijn ze er dan mss niet eens meer.

Idem met emigreren, die Canadese regels veranderen bijna jaarlijks. Dus volgens mij ben je meer met het nu te laten, eerst je opleiding af te ronden en dan pas kijken, op dat exacte moment, of je erin komt en wat je moet doen. Mag je gaan, kijk dan wat je met bv de katten doet, maar nu zitten kijken naar wat doen met katten voor mss binnen enkele jaren, mss ook nooit vind ik een beetje moeilijk doen om iets wat mss nooit nodig zal zijn….

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 13:23

tengeltje11 schreef:
Maar je moet je opleiding nog afronden… tegen dan zijn die regels daar mss ook al anders…
Ben ik nu de enige die het allemaal wat heel erg voorlopen vind?
Pak problemen aan die er zijn, zoek geen antwoorden op problemen voor ‘mss binnen 10 jaar’, want op vlak van dan bv de katten, zijn ze er dan mss niet eens meer.

Idem met emigreren, die Canadese regels veranderen bijna jaarlijks. Dus volgens mij ben je meer met het nu te laten, eerst je opleiding af te ronden en dan pas kijken, op dat exacte moment, of je erin komt en wat je moet doen. Mag je gaan, kijk dan wat je met bv de katten doet, maar nu zitten kijken naar wat doen met katten voor mss binnen enkele jaren, mss ook nooit vind ik een beetje moeilijk doen om iets wat mss nooit nodig zal zijn….

Dat is hoe jij ernaar kijkt. Wij kijken er anders naar :)

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:55

Ik vind het ook vreemd dat je met zoveel 'wat als', 'stel dat', 'mogelijk', 'misschien', 'of' etc. bezig bent. Je probeert vanalles helder te krijgen en ook plannen te maken voor allerlei problemen die zich voor kunnen doen of niet om onverwachte zaken op voorhand al op te lossen.

Het leven is niet maakbaar, ik weet niet hoe oud je bent maar zo werkt het gewoon niet. Je kunt geen plannen maken voor alle mogelijke scenario's.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 16:03

Binck8 schreef:
Ik vind het ook vreemd dat je met zoveel 'wat als', 'stel dat', 'mogelijk', 'misschien', 'of' etc. bezig bent. Je probeert vanalles helder te krijgen en ook plannen te maken voor allerlei problemen die zich voor kunnen doen of niet om onverwachte zaken op voorhand al op te lossen.

Het leven is niet maakbaar, ik weet niet hoe oud je bent maar zo werkt het gewoon niet. Je kunt geen plannen maken voor alle mogelijke scenario's.

vertel dat mijn autisme maar eens :D

Nee maar even serieus, daar ben ik me van bewust. Het is gewoon dat ik helemaal gek wordt als ik het niet doe. Ik moet een gevoel van controle hebben, hoe hard ik ook weet dat het maar schijn is. Controle over wat er om je heen gebeurt bestaat niet. Alleen de controle over wat je er zelf mee doet. En zelfs daar heb je geen volle controle over. Ik heb genoeg meegemaakt om dat te leren. En dan alsnog moet ik alles plannen om dat gevoel van controle te hebben, anders wordt ik helemaal gek.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:55

JudithO schreef:
Er is geen landelijke beroepenlijst meer, blacky. Ik weet welke je bedoelt ;)

Er is echter wel een provinciale lijst voor de meeste provincies (niet alle). Wat er voor BC is zul je dus even moeten bekijken. Meestal zijn dat weer aparte emigratie trajecten.

En inderdaad, de huizenprijzen zijn echt niet grappig daar hoor. Wij zaten in Ontario, niet bepaald in een populair gebied en daar kostte een huis binnen de bebouwing al snel 6 ton. Dat is in BC niet anders, ook niet in de afgelegen gebieden. Daar hebben wij namelijk ook naar gekeken. De idiote huizenprijzen was voor ons 1 van de redenen om een punt achter ons Canada avontuur te zetten.

TS, let er ook op dat je jouw diploma hoogstwaarschijnlijk moet laten omzetten naar een Canadese variant. Dat kan een enorm lastig proces zijn wat ook enorm veel tijd en geld kan gaan kosten.

Maar volgens mij, en wat ik zo op de CIC website kan vinden, werken de Skilled Worker en Skilled Trades Program toch nog steeds met de NOC lijst? Zo te zien valt veterinary technician tegenwoordig onder NOC B en zou je daar een SWP aanvraag mee kunnen doen (NOC 0, A en/of B beroep). Via het provinciale programma kun je dacht ik wel weer extra punten/voorrang met je aanvraag krijgen afhankelijk van de nood aan die beroepen. Of ik lees het verkeerd, dat kan ook hoor. Maar wat ik van het SWP en STP lijk te begrijpen is dat niet per se provincie gebonden.
_____

Nog even wat betreft die huizenprijzen trouwens, BC staat niet voor niks al jaren bekend als "Bring Cash". Ruim voor deze huizengekte al :$ 8)7

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:33

Leuk dat je hierover nadenkt ! Wij zijn begin vorig jaar ook naar de Verenigde Staten verhuisd met onze twee honden.

Net omdat het visa-proces etc zo lang duurt denk ik dat het goed is hier ruim van tevoren mee bezig te zijn.

Wat je katten betreft: ik zou ze meenemen. Die 13 uur op het vliegtuig zijn ze snel genoeg vergeten, zeker als ze samen met jullie in de cabine kunnen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:41

Wat betreft het welzijn van je katten, ik ken iemand die voor een paar weken de kat mee vloog en weer terug op een vlucht van 13 u en de kat doet t nog steeds.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 00:42

Het topic van JudithO over Canada is super leerzaam en laat goed zien dat het echt tricky is om er binnen te komen.
Ik heb die ambitie als dierenarts (gehad en nog steeds wel), maar zelfs dan is het echt lastig, want ik heb geen geld. Nou ja, ik heb wel geld, maar niet genoeg om Canada makkelijk binnen te komen.

Maar over je katten, waarom oefen je nu niet? Ze zijn nu nog jong. En als ze er nu aan wennen hebben ze straks geen stress. Of in elk geval een stuk minder.
Mijn kitten wil altijd mee. Gaat mee naar het werk, de stal, op familiebezoek… binnenkort ga ik een weekend weg met vriendinnen, en 1 keer raden wie ook van de partij is. Minty gaat altijd liever mee dan dat ze alleen thuis blijft.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:25

Bedankt eileen333 :)

Blacky, die lijst is er inderdaad nog. Maar dat werkt helaas heel anders dan de lijst die ze een paar jaar geleden hadden, daarmee was het echt een stuk makkelijker om binnen te komen. De huidige skilled worker program kiezen ze meestal een x aantal beroepen van om uit te nodigen, ze doen zelden een trekking van die hele lijst. Meestal gaan ze voor bakkers, slagers, nurses, ...
Ik heb eerlijk gezegd in de twee jaar dat ik het in de gaten hield nooit dierenarts assistentes of lassers voorbij zien komen. Wat natuurlijk niet heel veel zegt, behalve dat je er dus niet vanuit moet gaan dat zodra jouw beroep op die lijst staat, je gebakken zit.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:21

Ah op die fiets. Was idd al verbaasd om paravet daar nu op terug te vinden want een aantal jaar geleden was dat idd niet het geval en kon ik daar echt niks mee mbt werkvisa. Ja, een WHP of YP maar dat is maar tijdelijk en ook toen al waren de regels mbt YP bijv. al een stuk strikter geworden dan in de jaren daarvoor.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:36

LoveGlove schreef:

Nou wil ik geen spelbreker zijn, maar vrienden van ons hadden ook gewilde beroepen maar kregen geen visum omdat 1 van hun kinderen (13 jaar) autisme heeft.
Wij hebben er jaren terug ook naar gekeken maar met meerdere autistische kinderen was het voor ons geen optie meer.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 23:52

_Nadia_ schreef:
LoveGlove schreef:

Nou wil ik geen spelbreker zijn, maar vrienden van ons hadden ook gewilde beroepen maar kregen geen visum omdat 1 van hun kinderen (13 jaar) autisme heeft.
Wij hebben er jaren terug ook naar gekeken maar met meerdere autistische kinderen was het voor ons geen optie meer.

Ja ik heb nog geen officiele diagnose. Ben er wel mee bezig, maar moet het waarschijnlijk afblazen voor bepaalde redenen. Helaas heb ik wel een lijstje aan andere dingen. Heb me er idd ook wel al zorgen over lopen maken :\