Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Mallow schreef:Als tegengeluid, ik vraag het me af of mensen echt zoveel meer broodfok zullen gaan kopen.
Ik denk dat als mensen broodfok willen kopen ze dit toch wel doen, ongeacht of het ras verboden is of niet. Je hebt helaas nog steeds veel mensen die zich blind staren op een ongezond ras, met tal van redenen.
Ik denk dat het belangrijk is dat er een stap in de goede richting gezet word met het creëren van bewustzijn. Dat de ‘ja het zal wel ongezond zijn maar het mag nog dus het zal wel meevallen’ mensen op z’n minst overtuigd worden iets verder te kijken dan de schattige pluizige hondjes en juist uit liefde voor het ras deze ontwikkeling toejuichen.
Als die schattige hondjes normale hoofden, neuzen,etc. hebben, hebben ze zeer waarschijnlijk plotseling wel genoeg energie om stout te zijn en is opvoeden noodzakelijk nu braaf niet meer "aangeboren" is.
_San87_ schreef:kimmie261 schreef:Doe dan maar alle rassen met die rare platte koppen afschaffen ,en honden die te kleine schedels hebben...Het leed van heel veel honden kan zo bespaard worden. Het wordt ook steeds extremer lijkt wel:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Doe de dieren maar tegen de fokkers/ "liefhebbers" beschermen waarbij idioot nooit idioot genoeg is...
Geldt overigens ook voor die zogenaamde exotic bully's, vreselijk hoe die gefokt worden, tenslotte als we de mens moeten beschermen door bepaalde rassen af te schaffen, dan ook maar rassen afschaffen die tegen de mens beschermd moeten worden.
Dit is nep, toch.
Boras schreef:Je moet zulke honden gewoon niet kopen.
Niet naar de overheid of fokkers wijzen.
Gewoon niet kopen. Kopen is in stand houden. Daar zit het grote probleem. Er is en blijft vraag.
BeFunny schreef:Boras schreef:Je moet zulke honden gewoon niet kopen.
Gewoon niet kopen. Kopen is in stand houden. Daar zit het grote probleem. Er is en blijft vraag.
Het gaat dus om vrijwel alle rassen hè waar het slecht mee gesteld is.
En heeeel veel mensen denken dat hun ras gezond is een voorbeeld bijvoorbeeld de labradors daar komt steeds vaker Dysplasie bij voor een ook de allergieën spelen een rol.
Ik denk dat veel mensen die zien als een gezond ras.
Je moet ergens beginnen en bij de rasvereniging en de fokkers lijkt me de eerste stap.
Boras schreef:Je moet zulke honden gewoon niet kopen.
_San87_ schreef:BeFunny schreef:
Je moet zulke honden gewoon niet kopen.
En heeeel veel mensen denken dat hun ras gezond is een voorbeeld bijvoorbeeld de labradors daar komt steeds vaker Dysplasie bij voor een ook de allergieën spelen een rol.
Je moet ergens beginnen en bij de rasvereniging en de fokkers lijkt me de eerste stap.
Het ene ras is wel slechter dan het andere. Feit blijft dat de qua uiterlijke kenmerken meer expliciete rassen als Engelse en Franse Bulldoggen, Cavaliertjes, vele malen ongezonder zijn tot op niet meer kunnen functioneren aan toe.
BeFunny schreef:_San87_ schreef:
Het ene ras is wel slechter dan het andere. Feit blijft dat de qua uiterlijke kenmerken meer expliciete rassen als Engelse en Franse Bulldoggen, Cavaliertjes, vele malen ongezonder zijn tot op niet meer kunnen functioneren aan toe.
Absoluut.
Maar wat je ziet gebeuren bij rassen die nog iets minder slecht zijn dat ze wel al aan het experimenteren zijn. De labrador is er over 10 tot 15 jaar net zo slecht aan toe als de Duitse herder nu.
Mijn punt is dat we niet moeten willen fokken naar uiterlijke kenmerken maar naar gezondheid![]()
De winnende honden op shows bepalen uiteindelijk wat er gefokt wordt. De ene winnende reu is een nog groter gedrocht dan de ander. Laten we daar eerst maar eens kijken of er daar winst te behalen valt
BeFunny schreef:Boras schreef:Je moet zulke honden gewoon niet kopen.
_San87_ schreef:BeFunny schreef:Dit is Rottweiler King. Geen NL hond. Wel een winner en een fokreu.
[ [url=m/JNpsjb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is lang niet meer wat het geweest is
Is dit een raszuivere Rott. Ik mis minimaal 15 cm pootlengte en 5 cm snuit.
eilleen333 schreef:BeFunny schreef:
Precies. Ik snap niet dat mensen zich niet inlezen. Waarom niet eens een dierenarts bellen om te vragen of een labrador wel zo gezond is?
Paarden laten we keuren, honden niet. Terwijl het prima kan. Zou een hoop verdriet kunnen besparen.
BeFunny schreef:Dit is Rottweiler King. Geen NL hond. Wel een winner en een fokreu.
[ [url=m/JNpsjb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is lang niet meer wat het geweest is