Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
herr_balou schreef:MalaQ schreef:Ik zou darmbiopten laten nemen. Zeer reëele kans dat de hond bijvoorbeeld IBD heeft.
Al eens prednison van de dierenarts gekregen?
Ik vind dit de allerbeste bijdrage.
Nikass schreef:Bravura schreef:Bloedtest brillendoosjesgist laten verrichten. Verder evt misschien een maag-darmbiopt.
Wat is dat?
herr_balou schreef:Ik zie hier allerlei merken langs komen maar de belangrijkste als het om maag-/darmproblemen of allergie gaat zie ik tot mijn verbazing niet genoemd worden en dat is Trovet.
herr_balou schreef:Ik zie hier allerlei merken langs komen maar de belangrijkste als het om maag-/darmproblemen of allergie gaat zie ik tot mijn verbazing niet genoemd worden en dat is Trovet.
Bravura schreef:Dankzij dit merk is mijn hond met ulceratieve colitis gaan hemelen. Zij kreeg dat 2 jaar, werd toen zeer ziek. Bleek toen dat deze brok ineens besmet was met kattenbrokjes (!). Machines waren niet goed schoongemaakt....Heb haar toen met 2 dagen in kunnen laten slapen.
bowie_pluis schreef:Trovet zit toch nog een eiwit in waar de hond op kan reageren. Ze hebben wel hypoallergeen voer, maar daar zit dan bijvoorbeeld nog lam in. Soms moet je je hond op voer zetten waar helemaal geen eiwit in te herhennen is. Op die manier kun je even helemaal naar nul. En daarna, als het goed gaat, weer iets gaan proberen. Trovet was voor onze hond bijvoorbeeld geen optie. Die werd overal ziek van.
Wat nog wel een idee is om brokken op basis van insekten te voeren. Veel honden kunnen daar wel tegen.