De haan en 2 zijdehoentjes slapen apart. De rest is een mengeling van huis tuin en keuken kip, brahma, zijdehoen, cochin en ook 3 seramas. En die zijn prima winterhard

Seramas zijn tegenwoordig best winterhard gefokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BillyJ schreef:Even een vraagje .. hoe groot is de buitenruimte waar jullie de kippen houden?
Ik wil graag ooit kippen (heb genoeg ruimte!), maar ik merk bvb bij de buren, dat de 1ne buur zijn stukje kippenren altijd helemaal groen blijft, hij heeft er ook fruitbomen staan bvb waar de kippen ook in zitten haha. Maar bij de andere buur, wiens hok even groot is in oppervlakte, is alles één grote modderbende. Enige significante vdrschil, is dat de groene buurman alleen brahma's heeft en de andere buurman een mix van verschillende rassen. Scharrelen bepaalde rassen dus meer?
Ik wil graag kippen maar géén stinkende modderpoel
Zelf dacht ik eerder aan een klein ras. Ook om eventueel in de moestuin in de zetten. Dus zowieso een kip die niet teveel scharrelt? Iemand hier kennis van?
Is er ook een minimum aan kippen om ze blij te houden? Heb je genoeg aan bvb 2 of 3 hennen zonder haan?
Ik hoef niet persé veel eitjes oid. Eerder voor de leuk, de keukenrestjes en de coloradokevers in de moestuin hahaha
Century schreef:Mijn kippen scharrelen veel maar ik heb genoeg gras. Ze lopen hier op 900m2, dus dat is ook wel prima voor negen kippen. Let op met je moestuin dat ze niet je plantjes op eten. En bij mij wilden ze geen coloradokevers :/
Joy_Mennings schreef:Wij hebben ook een nachthok met een ren eraan.
Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier foto's heeft van volwassen serama en hollandse kriel kippen? Wij hebben ze vanaf dat ze heel klein waren overgenomen, en vragen ons eigenlijk af hoe groot ze precies worden hahah. Ze lijken niet veel meer te groeien op dit moment.
BillyJ schreef:Century schreef:Mijn kippen scharrelen veel maar ik heb genoeg gras. Ze lopen hier op 900m2, dus dat is ook wel prima voor negen kippen. Let op met je moestuin dat ze niet je plantjes op eten. En bij mij wilden ze geen coloradokevers :/
De buurmans hier hebben zowat 15mx25m en er lopen 6 hennen en 1 joekel van een haan, bij de andere buur 1 hen meer, maar opzich dus ook niet gek veel kippen voor die ruimte? In ieder geval dacht ik wel een iets kleiner stuk te voorzien. (8mx10 a 15m en de moestuin om af en toe te scharrelen die nu 25x8m is), maar daar twijfel ik dus over als ik dan de modderige buur zie.
De kevers zelf eten ze idd niet, het gaat meer om de larvendie lustten ze schijnbaar wel graag.
Joy_Mennings schreef:Wij hebben ook een nachthok met een ren eraan.
Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier foto's heeft van volwassen serama en hollandse kriel kippen? Wij hebben ze vanaf dat ze heel klein waren overgenomen, en vragen ons eigenlijk af hoe groot ze precies worden hahah. Ze lijken niet veel meer te groeien op dit moment.