Welke budgetvriendelijke kattenbakvulling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke budgetvriendelijke kattenbakvulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:47

Ik heb altijd biokat's fresh of classic. Ik weet niet waar je woont en wat voor winkels daar zitten maar hier heb je 20 liter voor 8 euro nogwat bij de Tuinland en ze zijn met enige regelmaat in de aanbieding bij de meeste winkels waar ze dierbenodigdheden verkopen dat je dan 2 of 3 zakken voor een leuk prijsje hebt. Mijn kat had met hele fijne korrels ook alles aan de pootjes hangen en in huis vond je ze overal weer. Dit beperkt zich tot echt net voor de bak waar wat ligt maar niet zo extreem veel. Hij is heel goed klontvormend en de fresh heeft nog een klein parfum er aan zitten waardoor vieze geurtjes minder opvallen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:12

pmarena schreef:
In theorie wel ja, maar in de praktijk werkt het op de 1 of andere manier niet voor alle katten :=

Hier was het een gore stinkende piszooi al na een paar dagen :r

Dat had ik ook, al is dat wel drie katers geleden.

Ik had een zak silica van Sanicat gewonnen bij een tuincentrum. Wat een kledderzooi. Een gegeven paard... :') maar ik was blij dat ik er niets voor had hoeven betalen }> Ik heb het bij volgende katten ook niet meer geprobeerd.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:23

Ladygiroc schreef:
En de plasplekjes? Hoe haal je die eruit?

Dat hoeft dus niet, die korrels nemen dat op en na een maand gooi je gewoon die hele bak leeg.[/quote]

Dat is misschien leuk als je 1 kat hebt die ook buiten komt maar ik zie veel beren op de bak bij mijn 3 grote binnenkatten..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:37

Ik heb 1 kat die nooit buiten komt. Hier werkt het kennelijk wel naar behoren! :)

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:47

Hier 4 binnen katten. Vanaf jongs af aan gebruiken wij houtkorrel (welkoop eigen merk tot nu toe het fijnste) maar hebben ook wel silica of een grit geprobeerd. Ik twijfel over de aanschaf van een peewee bak. Opzich tevreden over de houtkorrel, maar qua geur.. Vooral verse poep ruik je. Ik ben daarom dus niet 100% tevreden.
De katten krijgen kwalitatief voer aangeboden en de bak wordt dagelijks geschept.