Zwerfkat "Poes" vangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Re: Zwerfkat "Poes" vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:38

Ik heb de afgeknipte oorpunten voor het eerst gezien in 2007 toen ik in Israel, Tel Aviv was.
Was toen eerst geschrokken maar mij werd toen de reden verteld.
Sindsdien vind ik het top.
Zo kun je van verte zien, dat zo een diertje al geholpen is.
Bij mijn zwervpoes die toen gevangen werd door de dierenambulance, is het toen ook gedaan door de SAZ .

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:00

Ach gut, het beestje toch...

En super fijn dat je haar gevangen hebt!!! Hopelijk een beter leven nu voor haar

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:10

Hier geven ze een knipje in het oor. Dat wilden ze ook doen bij twee katten die ik via de gemeentelijke dierenarts heb, maar ik heb gevraagd of ze dat niet wilden doen, tenslotte zijn ze ook gechipped en komen dan wel bij mij uit, mochten ze wegraken.

TS, wat fijn dat ze gevangen is!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 22:29

Om even het hele verhaal te doen:

Toen ik aan de weide kwam zat Poes al te wachten op een verzopen prei blad. Ze keek me even beledigd aan, alsof ik besloten had dat het de afgelopen dagen had moeten regenen. Dus, ik heb dan maar meteen de kooi gepakt, en een potje Boni kattenpaté rund, want ik was thuis het potje tonijn vergeten.

Na alle tips hier, heb ik de kooi zo opgesteld dat hij netjes kort bij de voederplek stond, met een spoortje van paté (dat ik met men handen had moeten uit elkaar doen :') ieuw) vanaf de voederplek tot in de vangkooi op het plaatje dat de val doet dichtvallen. Poes volgt mooi het spoor, tot aan het plaatje. En zit half in de kooi, en besluit dat het dan welletjes geweest was en vist met haar poot nog wat van het plaatje en dan er terug uit. Waarop ze besluit zichzelf te wassen, voor de kooi en mij vooral ook aan te staren. Ik was even in dubio, want een nieuw spoor maken betekende ook dat ze weer van de kooi ging weg gaan. Maar ja, ze had er geen interesse meer in ook niet. Dus hop, paté uit de kooi gevist, weer een nieuw spoor gemaakt, ditmaal wat verder op het plaatje en maar wachten. Ondertussen paard dat ook even mee kwam supporteren. Poes waste zichzelf nog even en toen besloot ze dus maar het nieuwe spoor aan te vallen en succes!! *\o/*

En wat er toen volgde kan google translate niet vertalen, maar als ze kattentaal konden vertalen, dan was ik en al men nageslacht vervloekt om een pijnlijke dood te sterven :') en ze heeft me ook nog proberen meppen vanuit de kooi :')

Morgenvroeg gaat Poes naar de dierenarts, en gaan ze haar nakijken. De gemeente wil enkel maar de sterilisatie betalen, dus ik heb al tegen de vrouw verteld dat ik de andere kosten op mij zal nemen, en dat ik Poes dus naar de hooizolder wil brengen en niet terug naar de weide. Op de hooizolder van men vriend kan ze rustig haar oude dag doorbrengen, aan de weide is alleen maar mijn mesthoop en misschien de af en toe vogel dat ze vangt. Dat is geen leven voor een kat.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het dierenartsen bezoek, en hopelijk kunnen we dit topic afsluiten met een leuke foto van Poes in haar nieuw paradijs

in ieder geval: Poes een beetje beledigd in de kooi

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:42

Wauw dat heb je nog super snel gedaan! Op naar een nieuwe toekomst voor 'Poes' !

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 07:50

Wat jammer dat de gemeente enkel de sterilisatie wil betalen en niet het beestje verder wil helpen. Maakt het dubbel zo top dat jij dat wel doet!!!
Houdt ons op de hoogte hoe het verder verloopt :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:00

Respect voor jou, top dat je het diertje zo helpt! +:)+

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:43

Wat top dat jij dit allemaal doet voor Poes TS en wat fijn dat je haar hebt kunnen vangen!

Hoe je het allemaal schrijft vind ik ook geweldig, moet er flink om lachen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:23

Heerlijk geschreven :D

Ga je de 2 andere ook nog proberen vangen en mee verhuizen naar de hooizolder ? Misschien is het voor Poes dan gemakkelijker om te wennen op een vreemde locatie als ze haar 2 kompanen ook bij zich heeft.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 09:36

Zal van het zwerfkatten project afhangen of ik de kooi momenteel terug krijg of ze ergens anders nodig is. Op de hooizolder zitten al wel 3 katten, 1tje erbij of 3 erbij is misschien niet zo handig. De katers zijn ook niet zo kalm als Poes, de katers waren heel schichtig. Als we die vangen, daar was het idee voorlopig om ze wel terug te zetten met hun knipje in hun oor

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:38

Wauw wat goed van je. Op naar een beter poezenleven. Respect voor wat je doet voor poes.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:51

Ah zo ja, een overbevolking is ook niet goed natuurlijk.
Die 2 katertjes kunnen bij jou aan de stallen vast wel hun natje en droogje krijgen, dus lijkt een prima plan om die daar weer uit te zetten.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het een goed idee is om Poes bij 3 vreemde katten in een vreemde omgeving te zetten. Ik snap heel goed dat dit voor haar het beste en veiligste zou zijn, maar of een levenslange zwerver op leeftijd dit dankbaar gaat aannemen... ik twijfel :P

Anyway, eerst maar eens zien wat de DA ervan zegt natuurlijk.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 11:23

Ja de katertjes blijf ik dan eten geven! Het is inderdaad omdat Poes ouder is, we ze eigenlijk graag een leuke oude dag willen geven. Het liefste zou ik ze houden, maar daar zou ik denk ik haar noch mijn 2 oude bomma & bompa katten een plezier met doen.

Ja, mijn vriend werkt samen met de enkele asielen in de buurt, en vangt altijd gemiddeld 3 tot 5 'ontembare' katten op. De enige voorwaarde die hij stelt aan het asiel, is dat ze niet mensenschuw mogen zijn. Alle, schuw in de zin van, hij wil graag dagelijks de katten kunnen checken om op uiterlijk te zien of ze oké zijn in de schuur. Als de katten echt zo wild zijn dat ze niet zichtbaar zijn, is dat moeilijk. Buiten de hooizolder heeft hij ook nog wat weiland, en in het verleden ging dat altijd goed met zo'n zwervertjes die hij opving. Dit keer is het dan geen van het asiel, maar 1tje die ik dan aanlever :D

Ja, ik ben een beetje vol spanning naar wat de Dierenarts zegt, maar ik wil de vrouw van het zwerfkattenproject ook niet te snel lastig vallen. Ik hoop dat het allemaal goed te behandelen valt wat ze heeft. De vrouw van het project dacht al dat ze wormen had, maar dat valt hopelijk goed te behandelen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 12:06

Niet meteen de update die ik hoopte te plaatsen, maar het ziet er alsnog niet zo goed uit voor Poes. Er is echt wat aan de hand intern met het katje. Ze verliest bloed bij ontlasting en plassen. Ze gaan ze nog verder testen en onderzoeken. Als ik voor 14u niets gehoord heb is alles in orde en gaan ze ze inplannen voor operatie, anders gaan ze bellen om ze te laten inslapen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:26

Agossie, maar in laten slapen is op zich ook wel genadig als ze er zo slecht aan toe is.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:33

The_Cat schreef:
Niet meteen de update die ik hoopte te plaatsen, maar het ziet er alsnog niet zo goed uit voor Poes. Er is echt wat aan de hand intern met het katje. Ze verliest bloed bij ontlasting en plassen. Ze gaan ze nog verder testen en onderzoeken. Als ik voor 14u niets gehoord heb is alles in orde en gaan ze ze inplannen voor operatie, anders gaan ze bellen om ze te laten inslapen.

Ik duim mee dat ze deze lieverd nog kunnen helpen. Mocht dat niet lukken is het van 1 kant wel fijner dat ze ingeslapen wordt dan dat ze nog een tijd met veel pijn als zwerver had moeten leven :knuffel:

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 13:05

Poes is niet meer |(
De eerste onderzoeken gaven aan dat ze nog maar 1 tandje had, een leeftijd van 15+ en dat ze wel niet opperbest was. Na inwendig onderzoek had ze een enorm gezwel in haar baarmoeder, waardoor het dus leek alsof ze zwanger was, en rond haar tepels ook al. Waarschijnlijk alles uitgezaaid, en er was ook weinig hoop dat als het al weg te halen viel, ze de operatie zou overleven. Het bloed kwam dus vanuit haar baarmoeder waar het gezwel aan het bloeden was ook

Ik ben er even oprecht verdrietig van, wat had ik het oude dametje nog een mooie toekomst willen geven. Alleen is de vangkooi nu dus haar laatste halte geweest. En uiteindelijk is het beter zo, want ze had alleen maar een pijnlijke dood gestorven anders. Maar toch, wat naar

Bedankt voor iedereen voor de tips & hulp en het meeleven met dit topic. Ik wou dat het positiever had kunnen eindigen

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:10

wel top dat je dit hebt gedaan ondanks de verdrietige afloop! je hebt haar een verdere lijdensweg bespaard.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:11

Ach dat had je ook niet verwacht zeg ja ik snap dat je daar verdrietig van wordt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:12

Had ik een post getypt, lees ik net dit.
Zo verdrietig ;(

Alle credits aan jouw adres hoor. Je hebt haar van een lange, pijnlijke en eenzame dood gered. Lang ging ze het toch niet meer trekken als het zo erg was en het ergste lijden heb je haar bespaard.

Mijn zwervertje dat ik 5 jaar gevoerd heb, kon ik ook nooit aanraken. Toen hij ziek werd, kon ik hem benaderen en heb hem kunnen oppakken om in een mandje te zetten. Dat was meteen ook zijn eerste en laatste reis. Meteen ingeslapen bij de DA.
Ik heb dagen gejankt, maar ben zo opgelucht dat hij niet ergens weggekropen is om te creperen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:16

Afbeelding

Helaas geen goed nieuws, maar jouw gevoel was goed dat ze hulp nodig had. Verder lijden is haar bespaard gebleven

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:19

Ah wat sneu :(
maar heel goed dat je haar hebt gevangen en bij de dierenarts bent geweest.
Inderdaad een hoop lijden bespaart zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:21

ach wat een verdrietige update.
Maar inderdaad ze hoeft nu niet te lijden tot wanneer ze dan eens dood gaat.

Ik vind je een topper dat je je om haar hebt ontfermt :knuffel:

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:24

Wat een verdrietig nieuws ;(

Er mogen meer mensen zoals jij zijn!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:25

Jeetje ts wat een moeilijk bericht

Gelukkig is haar nu wel een pijnlijke dood bewaard. Soms is inslapen de beste keuze