Yootha schreef:Ik heb onze Jack ca 2 weken geleden ontvlooid met Frontline Combo. Nooit heeft ze last van vlooien. Een paar weken geleden opeens wel. Ze is niet in contact geweest met andere honden (boerderijhondje blijft in eigen tuin enzo), maar ik denk via via toch. Normaal gaat het snel over na frontline, maar nu deed het niets. Ze krabt nog steeds. Ik heb nu beaphar vlooienshampoo besteld. Mag ik dit dit weekend al gebruiken? Ik las dat die alleen aanpakken wat op haar zit. Huis en al haar spullen zullen worden gewassen en behandeld. En mag ik dan 2 weken erna toch weer de rest van de frontline doen?
je kan je afvragen of het zin heeft die frontline uberhaupt weer te gebruiken. Er zit maar 10% op je dier, de rest zit in de omgeving. Niet dweilen en omgevingspray (in kieren, naden en alle plekken waar je met de stofzuiger niet kan komen) helpt wel echt goed en heel consequent meerdere keren per dag zuigen.
Als je over 2 weken weer frontline gebruikt, mag je, mocht dit niet werken, niet weer na 2 weken wat anders geven, er moet een bepaalde periode tussen zitten..
Dat vond ik zelf wel het fijne van die pilletjes, dat wat nog wel onder je plinten uitkomt, springt op je dier, hapt en is binnen 12 uur dood.