Vlooien na stronghold pipet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 23:01

IMJ schreef:
Onze doodle had 'm echt op de huid. De katers ook. Maar ze gingen niet dood.. niet genoeg iig. Na 3 weken opgegeven en door met de tabletten. Na 6 uur lagen er meerdere dooie vlooien om hem heen.

En toch verbaast mij dit niks.

Waarom niet?

Seresto heeft namelijk een tijdje een productiefout gehad.
Vele klanten, inclusief ikzelf door gestuurd naar de fabrikant hiervan en stuk voor stuk hebben ze een werkzame nieuwe gekregen.

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 23:20

senna21 schreef:
Volgens ons is een paard het beste anti-vlooienmiddel. Herkennen jullie dit ook:
Zolang wij thuis paarden op stal hadden, was er nooit een vlo te bekennen bij onze katten en hond(en).
Zodra het laatste paard weg was, moesten we ineens vlooienmiddel gebruiken.

Nee hoor, vrienden van mij hebben de paarden aan huis, maar ook daar hebben de katten vlooien als ze niet behandeld worden. :+

sasja0705

Re: Vlooien na stronghold pipet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:54

Bij mijn Belgen knip ik de haren rond om de band kort, zodat er ook echt contact gemaakt wordt.En dat met de productiefout ook mee gemaakt, maar banden zijn gewoon dan verwisset voor nieuwe door de winkel.
Maar nogmaals: niet te vergeten dat van Seresto gigantisch veel nepperds onderweg zijn.
Ik heb sinds maanden nu contact met Seresto.
Begon omdat ik afgelopen jaar op mp 2 goedkopere op de kop kon tikken, die waren wel origineel maar hond van adverteerder overleden.
Dus dit jaar weer eens gezocht en bijna van mijn stoel gevallen hoe veel advertenties met Seresto- en velen voor de helft.
Uiteraard: als je vraagt zijn het natuurlijk allemaal "de echten " en vaak met het smoes dat er bvb de blik ontbreekt omdat het anders niet door de brievenbus past en de klanten " niet voor pakketpost willen betalen"

Verschillende hebben verteld, dat ze ze zo van de groothandel krijgen, enz ,enz enz...
(Grappig detail : foto's in de advertenties zijn meestal van onze Chineese vrienden)

Dus heb ik bij Seresto zelf nagevraagd.
En nee: ook de groothandel krijgt ze alleen in blik.
En die dame kon mij ook vertellen dat ze inmiddels een hele afdeling hebben die zich bezig houd met de nagemaakte.

Dit omdat er in USA een aantal aanklachten waren (honden ziek, zelfs dood) en hun dus konden bewijzen dat die banden niet origineel waren (anders was het duuuuuuuur geworden)
Probleem is dat de nepperds ondertussen qua verpakking bijna niet te onderscheiden zijn en ook n paar adverteerders inmiddels slim genoeg om de prijs alleen "iets" onder de normale te doen...

Dus haal je ze bij de winkel en werkt niet : DAN kan je ze omruilen - bij de mp advertenties uiteraard niet...

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:58

ivy_power89 schreef:
Resistentie is nagenoeg een verzonnen verhaal!

Dat ben ik echt niet met je eens. Want hoe verklaar je dan dat na toediening van Frontline de vlooien wél bleven, maar na het geven van Advantix geen vlo meer te bekennen was?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:38

truus1957 schreef:
ivy_power89 schreef:
Resistentie is nagenoeg een verzonnen verhaal!

Dat ben ik echt niet met je eens. Want hoe verklaar je dan dat na toediening van Frontline de vlooien wél bleven, maar na het geven van Advantix geen vlo meer te bekennen was?

Dan moet je mijn vorige reactie nog een keer terug lezen ;)
Advantix heeft ook een afwerende functie, dat heeft frontline niet.
Bij frontline moeten ze bijten, dan duurt het ongeveer 24 uur voor ze dood gaan, en in de tussentijd zijn er nieuwe vlooien op het dier gesprongen.
Dat is met advantix anders, want daar zit een afwerende functie op, die zorgt dat ze al niet op het dier komen
2 totaal verschillende merken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:27

In ieder geval geven meerdere dierenartsen aan dat het bekend is dat frontline niet meer werkt.

Mijn eigen ervaring is ook echt niet goed helaas. En als ze er te traag van sterven planten ze zich voort. Ik kreeg er in ieder geval steeds meer. De seresto zou mogelijk geholpen hebben als hij nog niets mee naar huis genomen had.. maar ook nu hielp het niet ze uit te roeien.
En we hebben het huis echt meerdere keren per dag gezogen en gesprayed voor weken.

Toen dus uit wanhoop tabletten van de DA gegeven. En daar lagen de eerste doden al heel snel! Eindelijk!

Zelfs na onze vakantie niets meer in huis gevonden. Daar was ik wel bang voor. We vonden ze eerder echt in elke kamer, ik kon wel janken! De katten mogen normaal niet op de slaapkamers. We hebben gewoon de eitjes meegelopen oid.
Ik heb de katten er wel in gelaten nadat ik de tabletten gegeven had want de vlooien moeten wel in behandelde dieren bijten om dood te gaan natuurlijk.
Gelukkig was alles ook na onze vakantie nog steeds schoon (zonder dat de katten in onze kamers waren geweest) Pak van mijn hart.

Ik sta niet te springen om maanden met vlooien samen te leven eerlijk gezegd. Iets moet snel werken.
Mijn kind werd ook gebeten. Ik dacht in eerste instantie dat het muggenbeten waren.. voor mij echt geen frontline meer!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:14

Ik nog even gegoogled en in een diergeneeskundig vakblad toch wel gelezen dat er enige mate van resistentie gezien is bij fipronil, frontline dus. Ik meende dit in mijn zoektocht destijds toch ook echt gelezen te hebben.
.......................................................................................
Resistentie van vlooien (4) werd opgemerkt voor een aantal insecticiden zoals organofosfaten, carbamaten en pyrethrinoïden. In beperktere mate werd ook resistentie tegen fipronil, imidacloprid, lufenuron, methopreen, permethrine en pyriproxyfen vastgesteld (Paterson, 2019 ; Coles and Dryden, 2014).
.......................................................................................
Bron:
https://www.vetcompendium.be/nl/node/5581

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:24

Ik heb voor mijn katten eerder altijd vectra felis gebruikt en sinds een jaar credelio (tabletten). Nog nooit een vlo gehad. Verkrijgbaar bij de dierenarts.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:40

Die geef ik nu ook. Perfect!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:24

Is er ook verschil in de diathomeenaarde en waar koop je die het beste?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:58

Ik heb onze Jack ca 2 weken geleden ontvlooid met Frontline Combo. Nooit heeft ze last van vlooien. Een paar weken geleden opeens wel. Ze is niet in contact geweest met andere honden (boerderijhondje blijft in eigen tuin enzo), maar ik denk via via toch. Normaal gaat het snel over na frontline, maar nu deed het niets. Ze krabt nog steeds. Ik heb nu beaphar vlooienshampoo besteld. Mag ik dit dit weekend al gebruiken? Ik las dat die alleen aanpakken wat op haar zit. Huis en al haar spullen zullen worden gewassen en behandeld. En mag ik dan 2 weken erna toch weer de rest van de frontline doen?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:03

Moska schreef:
Absolem schreef:
Hoe dit kan?

Stronghold is rommel waartegen restitentie is. Dit is al jaren bekend.

Advantix is wel effectief nog.

Echt waar? Dure rommel dan. Alleen verkrijgbaar bij de dierenarts en kost meer dan 10 euro per pipetje. Ik heb er juist hele goede ervaring mee, ook omdat je er ook (deels) mee ontwormd. Met de serestobandjes ook goede ervaringen trouwens. Dat zou je nog kunnen overwegen, dan wordt ook de omgeving meegenomen.

En ga met advantix je kat doen en dan is die dood... Wat een kul weer....

Edit, fijn dat het opgelost is voor jullie :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:29

Yootha schreef:
Ik heb onze Jack ca 2 weken geleden ontvlooid met Frontline Combo. Nooit heeft ze last van vlooien. Een paar weken geleden opeens wel. Ze is niet in contact geweest met andere honden (boerderijhondje blijft in eigen tuin enzo), maar ik denk via via toch. Normaal gaat het snel over na frontline, maar nu deed het niets. Ze krabt nog steeds. Ik heb nu beaphar vlooienshampoo besteld. Mag ik dit dit weekend al gebruiken? Ik las dat die alleen aanpakken wat op haar zit. Huis en al haar spullen zullen worden gewassen en behandeld. En mag ik dan 2 weken erna toch weer de rest van de frontline doen?

je kan je afvragen of het zin heeft die frontline uberhaupt weer te gebruiken. Er zit maar 10% op je dier, de rest zit in de omgeving. Niet dweilen en omgevingspray (in kieren, naden en alle plekken waar je met de stofzuiger niet kan komen) helpt wel echt goed en heel consequent meerdere keren per dag zuigen.
Als je over 2 weken weer frontline gebruikt, mag je, mocht dit niet werken, niet weer na 2 weken wat anders geven, er moet een bepaalde periode tussen zitten..

Dat vond ik zelf wel het fijne van die pilletjes, dat wat nog wel onder je plinten uitkomt, springt op je dier, hapt en is binnen 12 uur dood.