Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kuggur schreef:truus1957 schreef:Het is ons vierde Cavaliertje en ben uiteraard bekend met het feit dat het van oorsprong jachthondjes zijn.
Hoogstens in de zin dat àlle honden "van oorsprong" jachthonden zijn...
luuntje schreef:Lange lijn is al genoemd.
Oefen ook thuis met hier komen.
Wij leerden in de puppyles het commando ‘kijk eens’ en dan een beloning geven.
Als ik ‘kijk eens’ tegen mijn hond zeg, komt hij nog steeds aangerend voor een koekje.
Zitten jullie op training?
pinto_1 schreef:Hier ook twee jonge honden gehad met hetzelfde gedrag. Helaas waren ze ook nog met zijn tweeën, dus als er eentje weg rende ging de ander er zonder moeite achteraan.![]()
Op de training luisterden ze perfect, en daar werd gezegd dat het een fase is en het goed zou komen.
Keerpunt was toen 1 van de 2 in het stroomdraad liep, 2 dagen en 1 nacht van huis weg was (en wij in paniek achterbleven).
Daarna bleven ze allebei trouw bij ons.
Kun je anders geen oudere hond meenemen waar jouw hond bij in de buurt blijft?
truus1957 schreef:Goed te lezen meggiemeg, er is dus nog hoop. We zoeken voorlopig het open terrein maar op en in het bos aan een tuigje met lange lijn.
Ik vraag me wel af of ze ons beter in de gaten heeft dan wij denken. Dat blijkt naar mijn idee uit het feit dat ze af en toe toch langskomt om te kijken wat wij aan het doen zijn.
Ik zou eigenlijk wel eens stug door willen lopen en dan eens kijken wat er gebeurt, maar dat durf ik niet zo goed. Ze is natuurlijk nog heel jong, een pup nog maar.
Verder is het zo’n lief diertje en luistert zo perfect. Ze is ook slim zat, misschien te slim voor mij haha
meggiemeg schreef:truus1957 schreef:Goed te lezen meggiemeg, er is dus nog hoop. We zoeken voorlopig het open terrein maar op en in het bos aan een tuigje met lange lijn.
Ik vraag me wel af of ze ons beter in de gaten heeft dan wij denken. Dat blijkt naar mijn idee uit het feit dat ze af en toe toch langskomt om te kijken wat wij aan het doen zijn.
Ik zou eigenlijk wel eens stug door willen lopen en dan eens kijken wat er gebeurt, maar dat durf ik niet zo goed. Ze is natuurlijk nog heel jong, een pup nog maar.
Verder is het zo’n lief diertje en luistert zo perfect. Ze is ook slim zat, misschien te slim voor mij haha
Hoe reageer je als ze spontaan bij je komt kijken tijdens een wandeling?
Bij ons doen de honden dat ook en dan beloon ik ze altijd met iets en zeg even wat tegen ze, dat vinden ze helemaal leuk.
truus1957 schreef:meggiemeg schreef:Hoe reageer je als ze spontaan bij je komt kijken tijdens een wandeling?Bij ons doen de honden dat ook en dan beloon ik ze altijd met iets en zeg even wat tegen ze, dat vinden ze helemaal leuk.
Dan prijs ik haar de hemel in natuurlijk, en krijgt een mini hondensnoepje