jonge hond doof, blind en dol in het bos

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: jonge hond doof, blind en dol in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:58

Lange lijn is al genoemd.

Oefen ook thuis met hier komen.

Wij leerden in de puppyles het commando ‘kijk eens’ en dan een beloning geven.
Als ik ‘kijk eens’ tegen mijn hond zeg, komt hij nog steeds aangerend voor een koekje.

Zitten jullie op training?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:10

Dit is precies hetzelfde gedrag als van mijn Jack Russel. Hij luistert overal helemaal prima en houd mij altijd in de gaten. Maar in het bos zo ineens afslaan en weg en dan dus volledig doof. Hij komt uiteindelijk terug naar de plek waar hij mij het laatst gezien heeft, maar dat kan heel lang duren. Heel lang van alles geprobeerd en geoefend maar niks helpt. Dus in het bos loopt hij aan een rollijn en ik heb niet het idee dat hij dat erg vind. De andere honden scharrelen ook wel wat rond maar blijven in de buurt en op mij letten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:23

truus1957 schreef:
Het is ons vierde Cavaliertje en ben uiteraard bekend met het feit dat het van oorsprong jachthondjes zijn.

Hoogstens in de zin dat àlle honden "van oorsprong" jachthonden zijn... _O-

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:40

Hier ook twee jonge honden gehad met hetzelfde gedrag. Helaas waren ze ook nog met zijn tweeën, dus als er eentje weg rende ging de ander er zonder moeite achteraan. :')
Op de training luisterden ze perfect, en daar werd gezegd dat het een fase is en het goed zou komen.

Keerpunt was toen 1 van de 2 in het stroomdraad liep, 2 dagen en 1 nacht van huis weg was (en wij in paniek achterbleven).
Daarna bleven ze allebei trouw bij ons.

Kun je anders geen oudere hond meenemen waar jouw hond bij in de buurt blijft?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 21:52

Kuggur schreef:
truus1957 schreef:
Het is ons vierde Cavaliertje en ben uiteraard bekend met het feit dat het van oorsprong jachthondjes zijn.

Hoogstens in de zin dat àlle honden "van oorsprong" jachthonden zijn... _O-

Wat ben jij een grapjurk ;-) je begrijpt denk ik best wat ik bedoel. Buiten dat:
In de oorsprong waren er nog geen Cavaliertjes.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 22:16

luuntje schreef:
Lange lijn is al genoemd.

Oefen ook thuis met hier komen.

Wij leerden in de puppyles het commando ‘kijk eens’ en dan een beloning geven.
Als ik ‘kijk eens’ tegen mijn hond zeg, komt hij nog steeds aangerend voor een koekje.

Zitten jullie op training?

Thuis en op de hei e.d. is het allemaal geen probleem. Dan luistert ze als de beste. Vanavond naar de hei geweest wat later en dan lopen de konijnen voor haar pootjes. Ze kijkt ernaar, loopt ze achterna, maar komt terug als ik haar roep.
Wat er in dat bos toch zo leuk is?

Dat ‘kijk eens’ roepen we vanaf dag 1, werkt als een tierelier. ( maar niet in het bos ). Heel grappig, was eens bij de da toen in de wachtkamer iemand dat tegen een ander zei. Alle honden in de wachtkamer vlogen overeind.

Zijn naar puppycursus geweest en wil de vervolgtraining wel doen, maar is nu vakantie.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 22:20

pinto_1 schreef:
Hier ook twee jonge honden gehad met hetzelfde gedrag. Helaas waren ze ook nog met zijn tweeën, dus als er eentje weg rende ging de ander er zonder moeite achteraan. :')
Op de training luisterden ze perfect, en daar werd gezegd dat het een fase is en het goed zou komen.

Keerpunt was toen 1 van de 2 in het stroomdraad liep, 2 dagen en 1 nacht van huis weg was (en wij in paniek achterbleven).
Daarna bleven ze allebei trouw bij ons.

Wat een nachtmerrie, je hond 2 dagen weg.
Heb een vriendin met 2 honden, we lopen weleens samen, maar laatste keer was voordat deze vervelendigheid begon. Ga haar weer eens vragen ben benieuwd

Het lukt mij overigens niet om meerdere quotes in één reactie te plaatsen, gevalletje oude dag? Sorry daarvoor

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:35

pinto_1 schreef:

Ik loop met 3 honden, 2 een Stabij en een Chi blijven netjes in de buurt en op mij letten, maar daar trekt de JR zich in het bos dus helemaal niks van aan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:19

truus1957 schreef:
Goed te lezen meggiemeg, er is dus nog hoop. We zoeken voorlopig het open terrein maar op en in het bos aan een tuigje met lange lijn.

Ik vraag me wel af of ze ons beter in de gaten heeft dan wij denken. Dat blijkt naar mijn idee uit het feit dat ze af en toe toch langskomt om te kijken wat wij aan het doen zijn.
Ik zou eigenlijk wel eens stug door willen lopen en dan eens kijken wat er gebeurt, maar dat durf ik niet zo goed. Ze is natuurlijk nog heel jong, een pup nog maar.
Verder is het zo’n lief diertje en luistert zo perfect. Ze is ook slim zat, misschien te slim voor mij haha

Hoe reageer je als ze spontaan bij je komt kijken tijdens een wandeling?
Bij ons doen de honden dat ook en dan beloon ik ze altijd met iets en zeg even wat tegen ze, dat vinden ze helemaal leuk.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:52

Ik zie vele adviezen voorbij komen.

Als ik jou was zou ik nu 1 plan maken en die uitvoeren. Niet alles maar wat gaan proberen. Wat ik mij mijn Jack Russel heb gedaan als pup toen ze tijdelijk bananen in de oren kreeg. Terug naar cursus en buiten aan de lange lijn, dus nergens meer los (in het bos luisterde ze immers eerst ook goed, dat kan op de hei ook ineens veranderen) . Na 2 maanden consequent zijn en volhouden waren de bananen verdwenen. Inmiddels is ze 8 en luistert nog altijd perfect.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 11:30

meggiemeg schreef:
truus1957 schreef:
Goed te lezen meggiemeg, er is dus nog hoop. We zoeken voorlopig het open terrein maar op en in het bos aan een tuigje met lange lijn.

Ik vraag me wel af of ze ons beter in de gaten heeft dan wij denken. Dat blijkt naar mijn idee uit het feit dat ze af en toe toch langskomt om te kijken wat wij aan het doen zijn.
Ik zou eigenlijk wel eens stug door willen lopen en dan eens kijken wat er gebeurt, maar dat durf ik niet zo goed. Ze is natuurlijk nog heel jong, een pup nog maar.
Verder is het zo’n lief diertje en luistert zo perfect. Ze is ook slim zat, misschien te slim voor mij haha

Hoe reageer je als ze spontaan bij je komt kijken tijdens een wandeling?
Bij ons doen de honden dat ook en dan beloon ik ze altijd met iets en zeg even wat tegen ze, dat vinden ze helemaal leuk.

Dan prijs ik haar de hemel in natuurlijk, en krijgt een mini hondensnoepje

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:28

truus1957 schreef:
meggiemeg schreef:
Hoe reageer je als ze spontaan bij je komt kijken tijdens een wandeling?Bij ons doen de honden dat ook en dan beloon ik ze altijd met iets en zeg even wat tegen ze, dat vinden ze helemaal leuk.

Dan prijs ik haar de hemel in natuurlijk, en krijgt een mini hondensnoepje

Helemaal goed, op die manier blijft het leuk om bij het baasje te komen!