Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gillian schreef:Ik zou eens uitzoeken of het van processierups kan komen. Keer goed wassen dus,inclusief hoofd. Bij de meeste Boerenbond winkels zit zo'n wasstraat voor honden.
Als dat niet binnen een dag of 2 helpt, zou ik naar een dermatoloog gaan. Die zijn daar veel verder in dan de meeste reguliere dierenartsen. Meteen daarheen gaan scheelt tijd met uitzoeken en ook veel geld. Middeltje hier, tabletje daar wat vaak niet (voldoende) werkt. De frustratie, het ongemak, echt, doe jezelf en je hond een plezier. Ga ook niet zelf aanrommelen met diëten, daar komt echt veel meer bij kijken dan wat hier geschreven wordt.
Princesj schreef:Een uiting van jeuk is niet altijd een allergie. Jeuk kan ook een uiting zijn van over of onderprikkeling, waardoor stress ontstaat.
IMANDRA schreef:Zijn er geen hypoallergene beloningssnacks? Misschien is er iets op basis van 1 dier zoals vis of eend? Dan kan je de runderdingen vervangen door een ander eiwit. Misschien weet je DA wel iets?
MyWishMax schreef:IMANDRA schreef:Zijn er geen hypoallergene beloningssnacks? Misschien is er iets op basis van 1 dier zoals vis of eend? Dan kan je de runderdingen vervangen door een ander eiwit. Misschien weet je DA wel iets?
Dan moet je wel iets vinden zonder toevoegingen en hetzelfde eiwit als de brok. Anders weet je alsnog niks. Want reageer hij op eiwit in brok of beloning, of juist op een toevoeging?
xPearl schreef:@Kiwiwitje
Ik ga ze eens googelen!![]()
@Urona
Och jeetje, wat sneu om te horen! Hopelijk komt het bij ons niet zo ver..
@Gillian
Dankje! Die zet ik ook even op het lijstje om te googelen, haha!
@Yvje
Gedroogde runderlong, van Kelbosnacks (is van de eigenaresse van de cursus).
Ik ben snacks gaan geven als beloning omdat ik merkte dat hij daar enthousiaster van werd, dan wanneer hij gewoon een brokje kreeg.
@Dieuwke
Klopt. Het beperken tot 1 soort en uitbreiden vind ik nog wel ok om te doen. Alleen geen beloningssnacks en geen kauwbotten meer geven voor een (lange) tijd, staat me wat minder aan..
@Princesj
Is ook een optie ja..
@Marleen_user
Thanks
xPearl schreef:gillian schreef:Ik zou eens uitzoeken of het van processierups kan komen. Keer goed wassen dus,inclusief hoofd. Bij de meeste Boerenbond winkels zit zo'n wasstraat voor honden.
Als dat niet binnen een dag of 2 helpt, zou ik naar een dermatoloog gaan. Die zijn daar veel verder in dan de meeste reguliere dierenartsen. Meteen daarheen gaan scheelt tijd met uitzoeken en ook veel geld. Middeltje hier, tabletje daar wat vaak niet (voldoende) werkt. De frustratie, het ongemak, echt, doe jezelf en je hond een plezier. Ga ook niet zelf aanrommelen met diëten, daar komt echt veel meer bij kijken dan wat hier geschreven wordt.
Ik heb hem zondagavond nog onder de douche gehad en gewassen met theatreeshampoo. Iets met een labrador en plassen in het bos.
Ik ga maar eens googelen naar een dermatoloog..
@Nyaleti
Dit zijn de ingredienten;
"Maaltijd kip (22%), maïs, gerst, rijst, sorghum, kippenvet (geconserveerd met natuurlijke tocoferolen), meel lamsvlees (4%), bietenpulp, eiwithydrolysaat, MSC-gecertificeerde vis maaltijd (2%)* mengsel van vitaminen en mineralen, gist (1%), cellulose-MSC gecertificeerde visolie (0,8%)*, cichorei(0,7%), glucosamine (0,01%)."