Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:31

bigone schreef:
Even heel kort door de bocht, huis verkocht , komt vast geld uit vrij als erfgenamen dus wat is het probleem om te betalen voor goede opvang.
Je moeder heeft je jaren gehad en nu moeten ze weg maar het mag niets kosten .

Beste aanname joh, wie weet staat het huis onder water en zijn er schulden, daar kun jjn helemaal geen uitspraak over doen dat er vast geld vrij komt!!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:37

Huh, ik weet nog wel van jouw topic dat je het hondje van je moeder ergens wilde herplaatsen.

En na 4 maanden blijken er ook nog twee katten rond te lopen? Hebben die dan al die tijd rond een leeg huis gelopen?

Sclimpre

Re: Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:47

Dat lege huis is net naast de deur, dus verzorging is geregeld.
En TS heeft toch eerst geprobeerd of de poezen niet aan haar eigen hond konden wennen?
Verder moeten er bij een overlijden heel veel zaken geregeld worden, terwijl je dan zelf emotioneel in de knoop zit.
Dus zo raar is dat nu ook weer niet dat er nog geen oplossing is voor de poezen. Beter een goede oplossing dan een overhaaste oplossing.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:25

Sclimpre schreef:
Dat lege huis is net naast de deur, dus verzorging is geregeld.
En TS heeft toch eerst geprobeerd of de poezen niet aan haar eigen hond konden wennenI i?
Verder moeten er bij een overlijden heel veel zaken geregeld worden, terwijl je dan zelf emotioneel in de knoop zit.
Dus zo raar is dat nu ook weer niet dat er nog geen oplossing is voor de poezen. Beter een goede oplossing dan een overhaaste oplossing.

Begin april is er al voor 1 poes een oproep geweest op FB, de 2e nog niet( die moest nog komen).

Toen al was het "zielig" dat ze in een bijna leeg huis zitten. En er was geen sprake om het te proberen ze zelf in huisbte nemen.

En in de mp advertenties is geschreven dat het ook niet gaat omdat TS al 2 katten heeft.

Ik snap wel van wegen veel geregel maar het gaat hier om levende wezen en als er al lang bekend is dat de eigen hond er niet mee overweg kan plus het hondje van overleden moeder ook herplaatst moest worden om de zelfde reden maar dit al snel naar het overlijden... dan snap ik gewoon niet dat men in mijn ogen zo laks en de beestjes 3 maanden laat rondlopen... zo verwilderen ze alleen maar meer.

En als er tijd en energie tussen al het geregel in is om veel op bokt te plaatsen en te reageren, vraag ik mij af, waar de prioriteiten zijn wat de poezen
betreft.

NU pas begint het te knellen omdat het huis dus verkocht is...

Trouwens is de mp advertentie vrijwel naar mijn post hier vanochtend verwijderd ( vind ik alleen maar goed, hoor)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 15:27

Nee hoor het knelt al een paar maanden wij kwamen ook vaak in het huis dus er kwam iedere dag wel iemand langs. Ook ging daar iemand zitten en dan bijvoorbeeld computeren of tv te kijken. Mijn dochter zat daar ook veel te studeren dus aandacht genoeg.

Goof

Re: Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:30

Jemig, wat een gezeik. De katten zijn niet aan hun lot overgelaten ofzo.
TS woont ernaast en de katten hebben verzorging gekregen. Ze zijn samen, niet alleen. Er wordt actief naar een oplossing gezocht.
Er is menig kat in NL die het slechter heeft. TS doet kennelijk haar best, die katten worden er echt niet slechter van.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:40

Goof schreef:
Jemig, wat een gezeik. De katten zijn niet aan hun lot overgelaten ofzo.
TS woont ernaast en de katten hebben verzorging gekregen. Ze zijn samen, niet alleen. Er wordt actief naar een oplossing gezocht.
Er is menig kat in NL die het slechter heeft. TS doet kennelijk haar best, die katten worden er echt niet slechter van.

Nou, ik vind het geen gezeik als er bvb info ontbreekt of er iets net anders hier als daar verteld wordt

Of je geeft helemaal geen info wat de omstandigheden
(dus bvb alleen " zoek thuis voor 2 oudere poezen, alles verdere in pb" )
betreft
of even meteen de juiste en volledige info.

Gezeik komt pas als er bvb op mp wat anders staat als op fb of hier... dan weet je namelijk niet meer hoe of wat nu speelt of nodig is...

Dan