Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:ach ja, dat soort opmerking als die van Palmera worden regelmatig gebruikt door de fanatieke vegetariërs/vegenisten.
Maranta, is dat gewoon in Nederland? Als er helemaal niet ingegrepen wordt dan zou ik eens via FB een openbaar berichtje op de NVWA site zetten. Hypocriet gedoe over dat slachthuis, iemand mishandelt daar dieren, hele toko gaat op slot. En zo'n 'boer' waar jij het over hebt, die mag gewoon door? Klopt van geen kant.
Anastasia24 schreef:Wat erg dat zoveel mensen gewoon wegkijken... Jullie zeggen dat het dier vervoerd word, maar je weet niet waarnaartoe, dat kan toch net zo goed nog slechtere omstandigheden zijn? Wat kan het kwaad dat er iemand even gaat kijken naar de koeien en ingrijpt waar nodig?
Ik vraag me dan af hoe je denkt, want ik zou mezelf niet kunnen vergeven als ik dat gewoon negeer met het idee; het komt wel goed & hij word vervoerd naar de dierenarts. Dat zijn dingen die mijn moeder mij zou kunnen vertellen als klein kind, om mij geen zorgen te hoeven maken.
Ik hoop dat meer mensen zoals ts hier meldingen van zou maken zodat er even word nagekeken waarom het dier er zo uit ziet en waar hij evt. vandaan komt.
Kinke schreef:Mijn man heeft jaren geleden eens moeten helpen bij het ophalen van koeien uit zo'n situatie. Was verschrikkelijk. Ging onder politie begeleiding. Alle helpers waren compleet aangeslagen. Ik kots dus van iedereen die zegt dat boeren niks om hun dieren geven etc. Rotte appels vind je overal, dus iedereen die boeren maar over 1 kam scheren is niet goed bij z'n verstand.
Binoche schreef:Bij de meeste inbeslagnames van verwaarloosde dieren vraag ik mij af hoe het zover is kunnen komen, en of er dan niemand iets gemerkt had.
Goed dat je melding hebt gedaan. Is er hier niets aan de hand, zoveel te beter, maar beter gewoon zeker zijn.
Kinke schreef:vaak wordt er genoeg opgemerkt. Weet niet hoe het in Belgie is, maar hier moet de kadavers zo ongeveer op het erf liggen voor er ingegrepen mag worden.
pillow schreef:Binoche schreef:Bij de meeste inbeslagnames van verwaarloosde dieren vraag ik mij af hoe het zover is kunnen komen, en of er dan niemand iets gemerkt had.
Goed dat je melding hebt gedaan. Is er hier niets aan de hand, zoveel te beter, maar beter gewoon zeker zijn.
Er zit een wereld van verschil in of koeien zo in een trailer staan of bij een boer op locatie.