Dat was mijn gedachte ook toen ik het las: aandacht voor het belang van chippen.
Idd voor de eigenaren fijn dat ze zekerheid hebben over hun kat. Ik hoop maar dat het dier rustig in zijn slaap is overleden en niet heeft hoeven lijden.
Als ik het go d begrijp was ie 9 jaar, nog niet echt oud voor een kat. En ook niet z'n eigen huis, hmmm, heb toch wel mn bedenkingen.
M'n vorige buurvrouw was 96 en was ook al een paar jaar haar kat kwijt. Er kwamen weinig mensen in huis en op haar slaapkamer mocht niemand komen. Toen ze naar het verzorgingshuis ging werd haar kat ook gemummificeerd terug gevonden in haar nachtkastje. Dit was wel al echt een heel oude kat. Geen idee waarom het dier daar lag en waarom mevrouw niets geroken heeft. Nu was ze wel al een tijd dementerend. Maar het blijft een raadsel.
Sneu, ingesloten op zolder en kon er niet meer uit.
Jessix
Geplaatst: 02-07-21 12:44
Zo heb ik mijn kat ook jaren later teruggevonden op de hooi zolder. Die was oud en echt bezig met zijn laatste dagen. Gebeurd dan vaker dat ze een plekje zoeken en daar dan sterven. Maar als je dat niet ziet, dan blijf je nog heel lang zoeken. Ik was dus blij toen we hem uiteindelijk terugvonden. Hij lag echt in zijn favoriete houding, dus was gewoon in zijn slaap overleden.