Slaapritme en hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:00

Jessix schreef:
Ik heb een hond, katten en paarden en daar gaat eigenlijk de hele verzorging gewoon door, ongeacht wat ik heb. Even je joggingbroek aan, jas aan en uitlaten. Dan kun je daarna de rest vd ochtend weer slapen. Geen ervaring met een bench maar na 9 uur lijkt het me wel fijn dat ze er uit mag en even naar buiten kan voor haar behoefte en wellicht ook nog iets van eten.

Beterschap!

Ik kan je vertellen met een hersenschudding of een gebroken been gaat dat echt niet door. Tenminste niet jii zelf :')

Met griep ofzo wel ja.

BigOne

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:04

Ts, om vijf uur en gisteravond om negen is ook maar acht uur ertussen dus mooi, beterschap.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:44

Ineke2 schreef:
Jessix schreef:
Ik heb een hond, katten en paarden en daar gaat eigenlijk de hele verzorging gewoon door, ongeacht wat ik heb. Even je joggingbroek aan, jas aan en uitlaten. Dan kun je daarna de rest vd ochtend weer slapen. Geen ervaring met een bench maar na 9 uur lijkt het me wel fijn dat ze er uit mag en even naar buiten kan voor haar behoefte en wellicht ook nog iets van eten.

Beterschap!

Ik kan je vertellen met een hersenschudding of een gebroken been gaat dat echt niet door. Tenminste niet jii zelf :')

Met griep ofzo wel ja.

Ben bang dat de moraalridders hier dan toch echt beweren de hond den toch uit te laten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:55

moraalridders, echt zeg, even je hond laten plassen.

Maar ja met hersenletsel gewoon door gegaan...dat wel, klopt.
Ben ik nu moraalridder?

Zou willen dat ik het niet gedaan had, maar volgens de huisarts was er niets aan de hand...
ben toen met pijnstillers op ook gewoon gaan werken.
Nu jaren later nog "plezier" van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:57

Snap ook niet wat dat met moraalridders te maken heeft. En nee ik zou met een hersenschudding niet zelf gaan, maar dan zou ik familie of vrienden of desnoods een hondenuitlaatservice regelen. Het geeft toch rust te weten dat je dier gewoon zijn basisverzorging krijgt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:09

Ineke2 schreef:
Jessix schreef:

Beterschap!

Met griep ofzo wel ja.

Dat kun je mij niet vertellen want je kent me niet. Je hebt geen idee waar ik allemaal mee door heb gelopen. Niet dat ik dat aanraad. Maar dat staat hier helemaal niet ter discussie. TS is in staat om de hond uit te laten zou het enkel liever later op de ochtend doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:12

genja schreef:
Ineke2 schreef:

Met griep ofzo wel ja.

Ben bang dat de moraalridders hier dan toch echt beweren de hond den toch uit te laten

Moraalridders?! Serieus?
Misschien niet zo oordelen over mensen waar je niets van weet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:24

Tuurlijk zijn er mensen die dan alsnog doorgaan. Heel erg onverstandig. Ik doe dat niet en de wereld is gelukkig nog steeds niet vergaan.
Paard werd verzorgd door de stalhouder en stalgenoot, hond en katten door broer en zus.

Mijn lichaam moet nog langer mee dan die paar weken dat ik een blessure heb. Ik heb liever even rust dan eeuwige hoofdpijn.

Het maakt mij niks uit waar jij of iemand anders wel mee doorloopt. Altijd bij dit soort topics komen er wel mensen naar voren die een soort van superman zijn ofzo dat ze met weet ik het wat allemaal doorgaan. En dan later met de gebakken peren zitten. Ts hééft op tijd haar hond uitgelaten. Had ze dat niet gekund, dan had ze vast iemand anders geregeld die dat had kunnen doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:42

Ineke2 schreef:
Tuurlijk zijn er mensen die dan alsnog doorgaan. Heel erg onverstandig. Ik doe dat niet en de wereld is gelukkig nog steeds niet vergaan.
Paard werd verzorgd door de stalhouder en stalgenoot, hond en katten door broer en zus.

Mijn lichaam moet nog langer mee dan die paar weken dat ik een blessure heb. Ik heb liever even rust dan eeuwige hoofdpijn.

Het maakt mij niks uit waar jij of iemand anders wel mee doorloopt. Altijd bij dit soort topics komen er wel mensen naar voren die een soort van superman zijn ofzo dat ze met weet ik het wat allemaal doorgaan. En dan later met de gebakken peren zitten. Ts hééft op tijd haar hond uitgelaten. Had ze dat niet gekund, dan had ze vast iemand anders geregeld die dat had kunnen doen.

Heel verstandig van je. Maar niet iedereen is hetzelfde en in dezelfde situatie dus je kan iemand, die je niet eens kent, niet vertellen wat die wel of niet doet.

Daarbij vind ik mijn post naar TS ook heel correct en passend op wat zij vraagt in haar OP. Even een broek en jas aanschieten en je kan daarna weer lekker je bed in. Als TS de hond helemaal niet had kunnen uitlaten dan had ze dat wel vermeld en was mijn advies ook anders geweest.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:07

Zoals je hebt gelezen heb ik iets soortgelijks gezegd naar ts en heeft ze ( zoals verwacht) ook gewoon voor haar hond gezorgd.

Het is alleen soms nogal vermoeiend en vooral raar dat sommigen vinden dat je hoe dan ook, wat je maar mankeert altijd maar door moet gaan onder het mom van “ dat doe ik ook”.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 11:36

KimD schreef:
TS, heb je voor overdag iets anders in huis? Iets om (lang) op te knagen of een hersenspelletje? Dan hoef je overdag ook niet lang naar buiten, alleen even voor een plasje.

Ja hij krijgt zijn brokjes uit een lege colafles ipv een voerbak zodat hij moet puzzelen om dat eruit te krijgen.
Hij heeft nog meer spelletjes en speeltjes liggen en lijkt zich niet te vervelen.

Ik begrijp niet zo goed waarom er continue gereageerd wordt dat ik mijn hond van zijn basisverzorging ontzie. Dat is niet waar, ik wilde alleen weten hoe lang een puppy eventueel 's nachts in de bench kan omdat ik hem er zelf na 9 uur slapen uit haal. Hij slaapt dan vaak zelf nog, maar het lijkt mij niet prettig voor hem om langer niet te kunnen plassen.
Dat betekent niet dat ik hem 12 uur in de bench laat liggen en hem lekker laat stikken terwijl ik ga slapen. Hij is er vandaag al 3 keer uit geweest sinds ik vanmorgen gereageerd heb...

Het was puur interesse en nieuwsgierigheid hoe andere bokkers het doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:37

Ineke2 schreef:
Zoals je hebt gelezen heb ik iets soortgelijks gezegd naar ts en heeft ze ( zoals verwacht) ook gewoon voor haar hond gezorgd.

Het is alleen soms nogal vermoeiend en vooral raar dat sommigen vinden dat je hoe dan ook, wat je maar mankeert altijd maar door moet gaan onder het mom van “ dat doe ik ook”.

Je quote mijn post, dus ik ben dan waarschijnlijk vermoeiend en raar. Daar heb ik geen probleem mee, mag je best vinden.

Ik schrijf nergens dat TS altijd maar door moet gaan wat je ook mankeert. Nogmaals mijn post was geschreven op de situatie van TS, dus ziek, maar wel in staat om de hond uit te laten naar eigen zeggen. Ze vraagt naar hoe andere mensen dat doen en dat heb ik beantwoord en haar beterschap gewenst. :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:39

Mensen zeggen ook niet dat jij hem nu van zijn basisbehoefte ontziet.
Mensen zeiden dat als je hem wél lang zou laten zitten. (wat je dus niet deed, maar dat is aan de OP nog niet te lezen)
En met wat pech een plasje in zijn bench doet je daarna misschien daar weer extra werk mee gaat hebben.

wat er geschreven word, word weer eens behoorlijk overtrokken door de mensen die gooien met moraalridder, superman enz.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:43

Divers schreef:
KimD schreef:
TS, heb je voor overdag iets anders in huis? Iets om (lang) op te knagen of een hersenspelletje? Dan hoef je overdag ook niet lang naar buiten, alleen even voor een plasje.

Ja hij krijgt zijn brokjes uit een lege colafles ipv een voerbak zodat hij moet puzzelen om dat eruit te krijgen.
Hij heeft nog meer spelletjes en speeltjes liggen en lijkt zich niet te vervelen.

Ik begrijp niet zo goed waarom er continue gereageerd wordt dat ik mijn hond van zijn basisverzorging ontzie. Dat is niet waar, ik wilde alleen weten hoe lang een puppy eventueel 's nachts in de bench kan omdat ik hem er zelf na 9 uur slapen uit haal. Hij slaapt dan vaak zelf nog, maar het lijkt mij niet prettig voor hem om langer niet te kunnen plassen.
Dat betekent niet dat ik hem 12 uur in de bench laat liggen en hem lekker laat stikken terwijl ik ga slapen. Hij is er vandaag al 3 keer uit geweest sinds ik vanmorgen gereageerd heb...

TS ik heb geen ervaring met een bench, maar mijn hond en katten slapen eigenlijk net zo lang als ik slaap. Niet dat er heel veel verschil in zit per dag, maar een uurtje langer is echt geen probleem. Ik moet er sowieso uit voor de paarden, dus kies er bij ziek zijn eigenlijk altijd voor om gewoon even op te staan, alles te doen en dan weer lekker voor een paar uur mijn bed in.

Hoe lang jou puppy in de bench kan is natuurlijk afhankelijk hoe goed getraind zijn blaas al is. Maar meestal als het rustig in huis is dan slapen ze wel even door. Uit jouw posten uit te maken zou dat bij jou pup ook wel kunnen.

Dat over het ontzien van de basisbehoefte heb ik denk ik even gemist...? Ik heb in elk geval niets gelezen in jouw berichten wat dat doet vermoeden.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:47

Het hangt zoiso van pup tot pup af, maar tot 5 maanden plaste mijn pup regelmatig op een puppie pad tijdens mijn werkuren (en ja hij werd toen ook uitgelaten door mijn ouders) en dat is gewoon van de ene op de andere dag opgehouden. Dus binnenplassen is niet altijd nefast voor de zindelijkheidstraining.

Dit was ook enkel overdag, mijn pup sliep al vanaf het begin snachts door zonder ongelukjes. En kon vanaf 4 maand snachts met gemak 12u slapen zonder plassen. Hij ligt wel in de slaapkamer. Nu op 7 maand plast hij zelfs niet meer voor het slapen gaan en ook niet altijd meteen als ik hem buiten laat.
Mijne is wel een ongecastreerde reu die markeerd en KVV krijgt. Dus dat betekend zoiso minder ontlasting.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 11:51

Nouja, opmerkingen als 'gewoon uit bed, ziek of niet' etc. impliceren bij mij dat dat betekent dat ik het niet zou doen als ik hier niet door bokt op gecorrigeerd word. Natuurlijk ga ik eruit dus wat is de toegevoegde waarde om dat te zeggen, bedoel ik meer.

Het feit dat veel bokkers delen dat zij er wel uit gaan als ze ziek zijn, betekent niet gelijk dat ik dat niet zou doen en ik ben best een beetje verdrietig over de opmerkingen dat 9 uur in de bench te lang zou zijn terwijl mijn hond gewoon door slaapt en ik hem 's ochtends bijna wakker moet schudden om er uit te gaan.

Het punt voor mij was, dat mijn hond geen kik zal geven al laat ik hem 24 uur in de bench zitten, vandaar dat ik puur op gevoel voor 9 uur max heb gekozen maar ik vroeg me dus af of dat niet te lang is of eventueel juist langer zou kunnen. Zoals ik eerder zei heeft hij een bench formaatje duitse dog, en zit dus niet opgevouwen in een verhuisdoos zeg maar. Wellicht dat dat verschil maakt.

Puppy pads heb ik ook gebruikt maar die scheurt hij aan stukken als hij niet hoeft te plassen. Daar ben ik dus mee opgehouden en ik neem een eventueel ongelukje voor lief (ik heb tegels in huis). De laatste keer dat hij een ongelukje had is een week geleden denk ik, en daarvoor zat er zelfs 2 weken tussen. Ik ben wel bijna elke dag de hele dag thuis en laat hem dus iedere 3,5/4 uur uit...

Ik snap dus dat het per hondje verschilt en ik kan me voorstellen dat bokkers met ervaring met een pup die max 4 uur volhoudt schrikken van mijn post waarin ik 9 uur benoem, maar er zijn dus ook bokkers die hun hond 12 uur laten slapen. Ik was gewoon benieuwd naar de ervaring van een ander zonder als een klein kind verteld te hoeven worden dat ik zelf voor een hond gekozen heb, een hond er in weer en wind uit moet, ziek of niet, etc. Ik ben geen 12 en ik vind die manier denigrerend en demotiverend om hier meer te delen over mijn hondje...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:58

Jammer dat je het zo opvat TS. Geen idee of je daarmee ook mijn post bedoelt, maar als dat zo is dan was dat zeker niet zo bedoeld. Nogmaals beterschap!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:00

Nee zo had ik het ook niet bedoeld.
Gewoon ervaring erbij gezegd, niet als oordeel.
Maar ja wel dat basis dingen niet kunnen wachten.
En als ik mijn eerste bericht terug lees zie ik dat oordeel richting jou er ook niet bijstaan.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 12:07

Dat bedoelde ik wel, DuoPenotti, dat basis dingen niet kunnen wachten. Die opmerking ervaar ik als denigrerend want dat lijkt mij niet meer dan ''common sense'' en het feit dat je het benoemt betekent in mijn beleving dat je er vanuit gaat dat ik dat niet weet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:08

Divers schreef:

Als je je had beperkt tot deze vraag zonder er bij te vermelden dat je ziek bent, had je deze discussie en opmerkingen helemaal niet gehad.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:11

Divers schreef:
Dat bedoelde ik wel, DuoPenotti, dat basis dingen niet kunnen wachten. Die opmerking ervaar ik als denigrerend want dat lijkt mij niet meer dan ''common sense'' en het feit dat je het benoemt betekent in mijn beleving dat je er vanuit gaat dat ik dat niet weet.

Nee, was niet bedoeld als dat je dat niet weet. Maar gewoon als, ja als algemene opmerking.
vervelend dan als dat zo verkeerd word opgepakt.
Jij vraagt hoe andere mensen het doen ja zo, omdat basis dingen horen.

Dus ja basis dingen horen en dat zal ik volgende keer toch weer zo zeggen.
De meeste mensen zullen denken, ja logisch dus trekken zich dat ook niet aan.
Waarom jij of andere dat wel doen, geen idee.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 12:12

Omdat niet iedereen hetzelfde is als 'de meeste mensen' :)

Pillow, ik denk dat het dan erger had geweest en ik misschien wel uitgemaakt zou worden als 'lui baasje' en 'verdient geen hond'.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:13

Divers, gewoon je eigen weg erin zoeken wat voor jou en jouw hond werkt :) Zoals je in dit topic ziet doet iedereen het weer anders...

Ik zit nu ziek thuis met corona. Ik slaap nachten van 10-12 uur en m'n hond komt nu overdag alleen in de tuin aangezien ik geen mensen wil besmetten. Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die vinden dat ik m'n hond tekort doe. Zelf ken ik mijn hond gelukkig het beste en weet dat alles voor haar al gauw prima is, zolang ze maar bij mij is.

De basisbehoeften die in dit topic aangehaald worden zullen gewoon per hond verschillen. Ik heb een teckel van 13 jaar oud. Die heeft een andere basisbehoefte dan bijvoorbeeld een border collie van 1. M.a.w. jij kent jouw hond en door met hem samen te leven ontdek je vanzelf zijn individuele basisbehoeften.

Als jouw pup aangeeft 10 uur te kunnen slapen 's nachts, dan zou ik het niet moeilijker maken in je hoofd en je hond gewoon lekker 10 uur laten slapen.

Maar zoals ook te zien in dit topic ben ik blijkbaar een heel makkelijke eigenaar. M'n hond draait gewoon mee met mijn ritme, dat is zo gegroeid en heeft me een héél makkelijke hond bezorgd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:14

Divers schreef:
Omdat niet iedereen hetzelfde is als 'de meeste mensen' :)

Pillow, ik denk dat het dan erger had geweest en ik misschien wel uitgemaakt zou worden als 'lui baasje' en 'verdient geen hond'.

van alles erbij verzinnen dat werkt ja....

Echt zo overtrokken reageren op niets, dat begrijp ik dan niet

Beterschap en fijne dag nog.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:18

Jessix schreef:
Ineke2 schreef:

Je quote mijn post, dus ik ben dan waarschijnlijk vermoeiend en raar. Daar heb ik geen probleem mee, mag je best vinden.

Ik schrijf nergens dat TS altijd maar door moet gaan wat je ook mankeert. Nogmaals mijn post was geschreven op de situatie van TS, dus ziek, maar wel in staat om de hond uit te laten naar eigen zeggen. Ze vraagt naar hoe andere mensen dat doen en dat heb ik beantwoord en haar beterschap gewenst. :)

Ik bedoelde niet specifiek jou, maar je ging er zelf op in dat jij wel door zou gaan met een hersenschudding of gebroken been dus tja dan reageer ik daarop terug.
Af en toe kom je in situaties waarin je niet voor je dieren kunt zorgen. Bij de 1 zal dat wat eerder zijn dan bij de ander ( ongeacht of dat verstandig is of niet). Wat ik er mee wil zeggen is veroordeel een ander niet zo als die wel toegeeft aan zijn of haar ziek zijn en herstel. Wanneer iemand back up heeft is dat prima. Bij een hond wanneer die per ongeluk een keer binnen plast is dat erg balen en zeker niet fijn voor de hond maar geen probleem van wereld formaat mocht dat onverhoopt eens gebeuren als de griep wat heftiger blijkt dan gedacht.