.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:19

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:32

Ik heb al heel veel geprobeerd om te voorkomen dat de katten in mijn tuin kakken en graven.
Koffie, cacaodoppen, hout snippers satéprikkers(900 stuks op 4m2), bodembedekkers etc. Niks hielp.
Dit jaar weer iets nieuw geprobeerd: grasrandjes om de nieuwe plantjes
Afbeelding
Dit lijkt te werken, tot op heden is er maar 1 plantje gesneuveld.
Moet er wel bij zeggen: het betreft in mijn geval m'n eigen katten, ik heb nl stroom op de schutting en 1 van mijn katten is vd winter overleden en leek toch wel de ergste graver.
Mijn zus haar katten graven ook alles uit en die vinden citroen tijm erg vies, dus mss nog een optie?

Iser

Re: Mijn tuin is een kattenbak. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:40

Ik kocht plastic vorken die ik met de steel tussen de plantjes duwde. Waar de katten ook wilden zitten, overal kregen ze een vork tegen de billen. Nooit meer last gehad

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:59

Annet_Dottie schreef:
MirandaMalik schreef:
Schrikdraad lijkt me geen mishandeling anders mishandel ik mijn paarden 24/7.. _O-
Is juist een goede oplossing en je kan het ook meenemen als je gaat verhuizen.

Daarom vroeg ik ook om de uitleg :') zoals uitgelegd word dat het tikken afschrikt prima, maar als bedoeld word dat een kat een tik van het draad krijgt vind ik dat wat ver gaan. Ik denk alleen dat al mijn buren niet zo blij zullen worden van tikkend stroomdraad :x

Van stroomdraad krijgen ze gewoon een keer een schok en dan blijven ze uit de buurt, zo werkt het met alle dieren.
Je hebt apparaten voor konijnen, katten, honden ed, daar zit wat minder power op.
Dat tikt normaal niet hoor, alleen als het ergens tegenaan komt.
Als je het goed kan neerzetten bij plekken waar de katten doorkomen lijkt het mij wel te doen.
Mijn kat komt ook nooit aan de andere kant van de draad.
Ik heb een dun groen draadje en dat zie je nauwelijks!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:04

Bij mijn buren poepen ze ook in de tuin en als het geregend heeft en de zon schijnt daarna weet je niet wat je ruikt!
Ze hebben van die strips met pinnetjes op de schuttingen bevestigd maar daar balanceren ze gewoon langs/naast.
Sateprikkers in de aarde hielp ook niets, ook cacaodoppen werkte niet.
Nu hebben ze zo’n kattenverjager staan en moet zeggen dat het wel een stuk minder is maar snap ook dat dat voor TS moeilijk is.
Je ziet ook dat ze een buis bovenop de schutting bevestigen die rolt dan als ze er overheen willen, weet niet of dat een optie is.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:11

Ik heb 2 grote honden (die katten verjagen), een 2m hoge omheining met van die schrikpinnetjes, cacaodoppen, citroenmelisse, koffiedik, satėprikkers, ......
De hele riedel ook al geprobeerd dus.

Enige wat "helpt" is letterlijk alles helemaal afschermen met draad of van dat witte moestuindoek. Maar zelfs dan zoeken die eikels nog een opening om alsnog overal te gaan poepen.
Heb de moestuin inmiddels dus eigenlijk al maar opgegeven, want salade of kruiden met kattenpoep zag ik niet echt zitten :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:14

MirandaMalik schreef:
Annet_Dottie schreef:

Daarom vroeg ik ook om de uitleg :') zoals uitgelegd word dat het tikken afschrikt prima, maar als bedoeld word dat een kat een tik van het draad krijgt vind ik dat wat ver gaan. Ik denk alleen dat al mijn buren niet zo blij zullen worden van tikkend stroomdraad :x

Van stroomdraad krijgen ze gewoon een keer een schok en dan blijven ze uit de buurt, zo werkt het met alle dieren.
Je hebt apparaten voor konijnen, katten, honden ed, daar zit wat minder power op.
Dat tikt normaal niet hoor, alleen als het ergens tegenaan komt.
Als je het goed kan neerzetten bij plekken waar de katten doorkomen lijkt het mij wel te doen.
Mijn kat komt ook nooit aan de andere kant van de draad.
Ik heb een dun groen draadje en dat zie je nauwelijks!

Ik heb vaker in het schrikdraad gehangen dan de katten, bij hun is 1x, nooit weer. Ik ben harder leers :')

Urbanus

Re: Mijn tuin is een kattenbak. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:17

Ik heb gewoon moestuinbakken en die omheind met kippengaas.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:33

Leuk hè, mensen die huisdieren nemen maar de verantwoordelijkheid niet. Bij ons in het dorp ook bizar veel katten. Ze vernielen m’n plantjes, schijten overal (zelfs gewoon op m’n gras) en als je door ons dorp rijdt krijg je af en toe een hartverzakking als zo’n beest ineens voor je auto schiet.

Ik heb onze hond aangeleerd dat hij ze uit onze tuin mag verjagen. Uiteraard op straat niet omdat ik geen onveilige situatie wil voor onze hond. Lijkt tot nu toe het beste te werken.

Las laatst ook iets over “perzikstenen”. Dit kun je ook tussen de borders leggen en is niet giftig voor dieren. Als onze nieuwe tuin helemaal af is gaan wij deze optie ook proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:36

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:38

.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:42

Pfff, fijn katten... bij ons gelukkig niet zo. Onze teckels zijn erg fanatiek ip katten :Y)
Maar de buurkat wil nog wel eens over de schutting lopen. Gelukkig blijft hij uit onze tuin. Heb koikarpers en ik zou toch echt op zijn zachts gezegd not amused zijn als de kat gaat hengelen.
Ik zou dan denk ik voor stroom gaan.
Naar t blijft bizar en de omgekeerde wereld dat ik, zonder katten, dan iets moet doen om ze uit MIJN tuin te houden.

Vooropgesteld, ik ben geen hater. Maar ik ben wel echt tegen het maar hij moet buiten lopen want dat is zijn natuur instelling...
Je neemt een dier, die hou in je eigen tuin. Klaar.

Zou wat zijn als iedereen zijn slang los liet := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:45

.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:46

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:48

Flower033 schreef:
Het geluid van zo'n utrasoonapparaat is te horen door jongere mensen. Ouderen horen hoge tonen vaak niet meer. Ik vind het een vreselijk geluid. Ik zou niet in een tuin kunnen zitten als zo'n ding aan staat. En zou mijn buren vriendelijke, doch dringend vragen het ding uit te zetten.

Zelfde hier.. Bij m'n ouders staan er twee in de straat, vreselijk als je er langs loopt. Ik hoor die van de buurvrouw zelf op m'n kamer soms -O- Ik kan me voorstellen dat sommige andere dieren er ook niet gelukkig van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:54

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:14

Flower033 schreef:
Het geluid van zo'n utrasoonapparaat is te horen door jongere mensen. Ouderen horen hoge tonen vaak niet meer. Ik vind het een vreselijk geluid. Ik zou niet in een tuin kunnen zitten als zo'n ding aan staat. En zou mijn buren vriendelijke, doch dringend vragen het ding uit te zetten.

Ik ben 41 en krijg koppijn van die krengen

Maar schrikdraadje op de schutting werkt idd prima, maar dan moet je wel een schutting hebben idd (zijn gewoon setjes voor te krijgen specifiek voor katten )

Om je moestuin heel te houden... sja ... net er overheen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:28

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:38

.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:58

Annet_Dottie schreef:
Update ; toen ik net wakker was even gekeken buiten en ik dacht van een afstandje wat ligt daar nou?
Blijkbaar is er echt geen betere tuin om te poepen dan hier dus heeft een kat maar gewoon de poep laten vallen op het net. Één ding scheelt, er is niet gegraven maar dit is ook niet de bedoeling.

Het net moet eigenlijk ook wat hoger en iets strakker dan komen ze er waarschijnlijk sowieso niet meer op, mijn eigen liep er gisteren ook al gewoon overheen :roll:

[ [url=m/Jieelw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh sorry hier moet ik stiekem om lachen.
Dit zou zo een van mijn katten kunnen zijn (geen zorgen, die zit binnen). Maar die begraaft zn drollen niet dus vandaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:06

.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:11

Het is dan ook wel een hele grote kattenbak :o
Denk dat dit lastig af te zetten is, of je moet zoals eerder aangeven door iemand het helemaal over koepelen en dicht maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:14

Jeetje wat een hardnekkige kat! Of die had geen tijd meer om een ander plekje te zoeken en liet het dan toch maar vallen := :') Misschien dat die volgende keer dan toch een beter plekje zoekt.

Bijna alle "oplossingen" zijn prima te omzeilen door katten (en slakken).

Wat volgens mij echt als enige werkt is een fysieke barrière, dus toch een goed stevig geplaatst net.
Ook tegen slakken werkt net goed :j Daar heb je speciaal slakken-net voor dat naar buiten afbuigt zodat slakken een bocht om moeten en dat redden ze niet :)

Voor katten zijn die automatische sproeiers nog een goed idee, die met een bewegings-sensor gericht daar waar ze iets zien bewegen, een flink waterstraal naartoe sproeien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:22

.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:30

Rondom kippengaas langs de Haag spannen, zodat katten niet meer door de Haag heen kunnen. Kippengaas is gemakkelijk weer te verwijderen bij verhuizen. Dicht tegen de haag aanzetten, dan is het niet zo zichtbaar. Of groen gaas gebruiken.

Verder kan je in je huidige set-up misschien enkele stokken in het midden in het net zetten, zodat het net omhoog blijft als er een kat op wil lopen.

En verder weet ik het óók niet...

Mijn ouders hadden vroeger ook last van katten in de tuin, toen kreeg mn zusje een konijn en die jaagde de katten weg. (Meer nieuwsgierig erachteraan huppelen, katten waren daar niet van gediend)

Ik zelf heb af en toe nog last van een kat in mn tuin. Die poept gelukkig niet, maar ik wil dat beest gewoon niet in mn tuin hebben. Tot nu toe heb ik hem nog niet gezien deze lente, maar als ie terug komt, ga ik op de plekken waar hij de tuin in komt, van die rollen plaatsen op de schutting.