Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annet_Dottie schreef:MirandaMalik schreef:Schrikdraad lijkt me geen mishandeling anders mishandel ik mijn paarden 24/7..
Is juist een goede oplossing en je kan het ook meenemen als je gaat verhuizen.
Daarom vroeg ik ook om de uitlegzoals uitgelegd word dat het tikken afschrikt prima, maar als bedoeld word dat een kat een tik van het draad krijgt vind ik dat wat ver gaan. Ik denk alleen dat al mijn buren niet zo blij zullen worden van tikkend stroomdraad
MirandaMalik schreef:Annet_Dottie schreef:
Daarom vroeg ik ook om de uitlegzoals uitgelegd word dat het tikken afschrikt prima, maar als bedoeld word dat een kat een tik van het draad krijgt vind ik dat wat ver gaan. Ik denk alleen dat al mijn buren niet zo blij zullen worden van tikkend stroomdraad
Van stroomdraad krijgen ze gewoon een keer een schok en dan blijven ze uit de buurt, zo werkt het met alle dieren.
Je hebt apparaten voor konijnen, katten, honden ed, daar zit wat minder power op.
Dat tikt normaal niet hoor, alleen als het ergens tegenaan komt.
Als je het goed kan neerzetten bij plekken waar de katten doorkomen lijkt het mij wel te doen.
Mijn kat komt ook nooit aan de andere kant van de draad.
Ik heb een dun groen draadje en dat zie je nauwelijks!
Flower033 schreef:Het geluid van zo'n utrasoonapparaat is te horen door jongere mensen. Ouderen horen hoge tonen vaak niet meer. Ik vind het een vreselijk geluid. Ik zou niet in een tuin kunnen zitten als zo'n ding aan staat. En zou mijn buren vriendelijke, doch dringend vragen het ding uit te zetten.
Flower033 schreef:Het geluid van zo'n utrasoonapparaat is te horen door jongere mensen. Ouderen horen hoge tonen vaak niet meer. Ik vind het een vreselijk geluid. Ik zou niet in een tuin kunnen zitten als zo'n ding aan staat. En zou mijn buren vriendelijke, doch dringend vragen het ding uit te zetten.
Annet_Dottie schreef:Update ; toen ik net wakker was even gekeken buiten en ik dacht van een afstandje wat ligt daar nou?
Blijkbaar is er echt geen betere tuin om te poepen dan hier dus heeft een kat maar gewoon de poep laten vallen op het net. Één ding scheelt, er is niet gegraven maar dit is ook niet de bedoeling.
Het net moet eigenlijk ook wat hoger en iets strakker dan komen ze er waarschijnlijk sowieso niet meer op, mijn eigen liep er gisteren ook al gewoon overheen![]()
[ [url=m/Jieelw.jpg]Afbeelding[/url] ]