996981 schreef:Zou je dan niet liever een keer in de zeg, 1 á 2 weken écht lekker vlees halen bij een slager? Ik zelf vindt het verschil qua smaak echt groot. Het feit dat de dieren ook nog een beter leven hebben gehad en de boer een eerlijkere prijs heeft gekregen maakt voor mij dat ik het nog lekkerder vindt

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er bij mijn hond een stuk minder op let

ze heeft een breed scala aan allergieën voor de gebruikelijke voedingsbronnen; rund, kip, varken, mais en graan. Dat beperkt je keuze aanzienlijk, waardoor we vaak uitkomen bij eend, paard, kangoeroe en hert. Ik heb me er nog nooit echt mee beziggehouden hoe deze dieren gehouden worden...
Dit topic is een goede eyeopener!
Nee, want dat kan ik dus niet betalen. Ik eet zéér zelden vega, dus 7 dagen per week vlees. Ik vind Vega en de vlees vervangers niet lekker, evenals zo goed als álle eiwit vervangers zoals alle soorten bonen (wel sperziebonen en snijbonen maat dat zijn geen eiwitvervangers) kikkererwten, linzen enz.
Daarnaast wordt het grootste gedeelte van het vlees verwerkt en niet als lapje vlees opgegeten. Denk aan gehakt in de pastasaus en wraps, kip in de marinade, spekjes door de boerenkool.....
Trust me, als ik het geld had, had ik zéker lokaal bij de boer gekocht, van dieren die kleinschalig gefokt en opgegroeid zijn. Maar dat vlees is NIET te betalen.
Hetzelfde geld voor mijn hond. Als ik de mogelijkheid had gehad, dan had hij óók uitsluitend vlees gekregen wat zo lokaal mogelijk geproduceerd is.
Ik heb helaas de financiën hiervoor niet....
Dus ik zal het moeten doen met wat er beschikbaar is in de supermarkten.
Wat ik wél doe, is af en toe iets kleins kopen bij de slager en vragen of hij toevallig nog stukken vlees heeft liggen waar hij niets mee doet: dat doe ik thuis in de voedseldroger en ik maak zo mn eigen trainingssnoepjes voor de hond.