DuoPenotti schreef:Voor onze Jack Russell heb ik een Hunter tuigje en dat bevalt heel goed.
Blijft altijd netjes zitten en ze is er ook nog nooit uitgefloept wat met andere tuigjes wel eens is gebeurd.
Voor onze RotHerder zit ik te denken om eens een Dog Copenhagen te proberen.
Wat is jullie ervaring met het brede en het smalle model?
Wij hebben voor een langharige herder beide modellen gehad, het smalle model toen ze echt nog een jonge pup was (en het lange haar was toen nog nergens te bekennen) en het brede model vanaf een maand of 5 en die gebruiken we nu nog steeds (1,5 jaar). Hier in principe heel tevreden over de tuigjes. op 2 plekken te verstellen, genoeg ringen om ook penning aan te hangen, duurzaam en stevig. Er wordt ook uitgebreid mee gezwommen, er hangt vrijwel altijd viezigheid aan; modder en zand en is goed schoon te maken. Het enige wat ik wel jammer vind is dat de borst band wel vrij kort achter de oksel zit, maar is misschien voor mijn gevoel erbij. De hond zelf lijkt er totaal geen problemen mee te hebben. Het schuiven valt bij ons wel heel erg mee, zelfs als ze wel eens in de lijn hangt met 31kg. Toen ze jonger was, schoof het wel meer maar toen ging ze qua groei/gewicht ook wat op en neer soms en moet je het tuig mee verstellen en heb je soms wat meer speling.
Ik ben wel aan't kijken om binnenkort een Non-Stop tuig erbij te kopen omdat ik haar ook aan een heupgordel vast wil gaan maken op sommige wandelingen en ik heb bij een vriendin gezien hoe fijn de NS tuigen zitten, dus ben benieuwd of dat bij m'n langharige mormel dan ook zo mooi gaat zitten hihi.