Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:De dader is gevonden, het is de geadopteerde goudwinde van ruim 20 jaar oud. Bijna op heterdaad betrapt vanmiddag, net te laat want het heeft weer een vis het leven gekost.
Nu even bedenken wat te doen, die goudwinde apart zetten gaat niet lukken, die is wat te groot.
De dader in kwestie, ruim 20 jaar oud en bijna 40 cm lang.
[ [url=m/aup8zp.jpg]Afbeelding[/url] ]
pillow schreef:Die vis moet wel uit de vijver. Vangen en in een groot meer of rivier loslaten lijkt me de beste optie.
Ik heb een vijver achter in het land met daarin 1 grote goudwinde en 3 grote Koi's en 2 graskarpers. Twee jaar geleden had ik wel 60 jonge Koi's en karpers, vorig jaar geen jonkie meer te bekennen. Dan weet ik nu hoe dat kan.
princequillo schreef:pillow schreef:Die vis moet wel uit de vijver. Vangen en in een groot meer of rivier loslaten lijkt me de beste optie.
Ik heb een vijver achter in het land met daarin 1 grote goudwinde en 3 grote Koi's en 2 graskarpers. Twee jaar geleden had ik wel 60 jonge Koi's en karpers, vorig jaar geen jonkie meer te bekennen. Dan weet ik nu hoe dat kan.
Misschien stel ik nu wel een hele domme vraag, heb absoluut geen verstand van vijver vissen. Maar is dat wel goed voor de natuur om zo’n vis willekeurig tussen het wild los te laten? Hoe werkt zoiets precies?
pillow schreef:Die vis moet wel uit de vijver. Vangen en in een groot meer of rivier loslaten lijkt me de beste optie.