Knert schreef:Toverbal schreef:Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Vind dat sommige wel door blijven "zeuren" over de regels en dat het asiel eigenaar is.
Denk dat ts verstandig genoeg is om de juiste keuze te maken voor de hond.
Moet dat hondje nu echt terug naar het asiel, omdat dat zo "Hoort".
Jullie denken oprecht dat het hondje daar beter van wordt?
TS ik denk voor nu dat je gewoon het even moet aankijken, zover mogelijk, het moet niet gevaarlijk worden voor jouw kinderen. Probeer een rustig plekje voor hem te creëren met zijn eigen vertrouwde mandje, misschien wat gedragen kleding van je moeder er nog bij, zodat hij een vertrouwde geur bij zich heeft.
Misschien draait het gedrag van het hondje bij en kan hij een manier vinden om zich aan te passen in jullie gezin, zo niet kan je altijd opzoek gaan naar een ander baasje.
Maar ik denk dat je het wel even de tijd moet geven. Dan gaat het meer om maanden dan een paar dagen of weken.
Ik weet niet of het hondje er beter van wordt.
Maar erom ‘zeuren’? Mag hopen dat je door hebt wat adoptie inhoud. Daar is ooit bewust voor gekozen. Dan hoor je de afspraken te kennen.
Hoe zuur omtrent het moment is. Een afspraak is een afspraak. Wil je het anders, overleg dat dan.
Zou toch wat zijn als we met zijn allen een eigen draai geven aan eigenschap van dieren waar vooraf toch echt een overeenkomst over is getekend.
Maar als je het asiel nooit benaderd, dan weet je niet hoe ze erin staan. Misschien zijn ze hartstikke blij dat je zelf gaat herplaatsen.
Betrek ze er gewoon in. Hoeft echt niet lastig te zijn.
Ik heb gelukkig nog nooit een hond uit het asiel hoeven halen.
Heb eerst een pup zelf gekocht en nu een herplaatser (herder) via een Facebook site.
Maar ik zou ook nooit akkoord gaan met de term "adoptie of bruikleen".
Dan geef je na mijn mening teveel krediet uit handen.
Je mag wel jaren lang de kosten dragen voor het dier, maar puntje bij paaltje heb je niks meer te vertellen over je dier.
Dus waarom nu het asiel benaderen?
Zodat het hondje terug kan en zij weer rond de 200 euro kunnen vragen voor een elfjarige hond, sorry maar wie gaat die nu ophalen voor dat bedrag en met z'n rugzak?
Denk dat de ts het zelf wel op kan lossen.
Of de manier waarop netjes is? daar zijn de meningen blijkbaar over verdeelt . Ik vind dat de TS juist handelt.
En als ik de " regels" google wat betreft een asielhond.
Zijn die contracten ook niet altijd even sterk!
https://www.licg.nl/adoptie-en-herplaat ... ereenkomst