emilyslaluna schreef:Wij hebben eind februari een 2 jarige geadopteerd uit Portugal. Initieel waren we van plan om haar net als een puppy zindelijk te maken. Dus elk uur naar buiten. Echter is het in ons geval niet nuttig want onze hond kan het juist te goed ophouden. Ze plast en poept maar 1x per dag. Buiten is nog zo spannend dat er echt niks uit komt. Binnen doet ze het wel al vanaf de eerste dag netjes op de puppy matjes bij de voordeur.
Dus ik zou verschillende opties in gedachten houden en dan kijken hoe het met jullie hondje werkt. Wij zien momenteel de 'wandelingen' als kennismaking met de buitenwereld ipv de plek om te plassen. Want dat zal pas gebeuren als ze het buiten niet meer zo eng vindt. Tot nu toe komen we niet verder dan ons erfstuk want dat is nog steeds erg spannend.
Even tussendoor, onze hond is blijkbaar wel meteen zindelijk. We zijn bij mijn ouders op bezoek en hier plast en poept ze wel netjes in de tuin en soms plast ze aan de lijn. Geen behoeftes binnen gehad. Ik denk dat de verklaring bij ons thuis is dat ze liever niet binnen wilt, maar buiten te eng vindt en het dus zo lang ophoudt tot het niet meer kan en het dan gewoon binnen doet op het puppy matje.