Ik durf het bijna niet te vragen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Ik durf het bijna niet te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:22

Sommige katten zijn hond-achtiger dan anderen.
De poezendame hier heeft gewoon een eigen mening. :+ }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:27

Ze zeggen niet voor niets dat: Als de aarde plat zou zijn, hadden katten alles over het randje geduwd.

In the cats mind is het nou eenmaal fascinerend hoe iets naar beneden dondert en hoe het water van de tafel druppelt _O-

Yup, wij hebben ook een voetballer en hengelaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 03:28

Nu valt het momenteel mee, maar onze zwarte kat vind het ook te gek als ik de planten water geef. Helaas denkt hij het daarna nog uit de potten te kunnen halen.............

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:46

J_emma schreef:
Ik zou de mensen die roepen dat het een kwestie van opvoeding is graag een paar maanden onze Pim lenen :+
Ik heb al een paar decennia katten en ze allemaal netjes geleerd niet op de tafel of het aanrecht te komen.
Maar deze is zo hardnekkig.. Water, folie, whatever, het doet hem allemaal niks. Hij gaat voor die ene procent kans op succes en neemt de 99% dat hij eraf gezwiept wordt voor lief.

:')

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:21

Hond erbij nemen. Als mijn kat iets van tafel gooit (meestal pennen of een papiertje) komt de hond het me brengen. Zo wordt het weer opgeruimd ik kan blijven zitten en hoef ook niet te bukken :')

Ohja en de hond vind het leuk dat hij iets mag doen _/-\o_

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 03:05

Sastaic schreef:
Hond erbij nemen. Als mijn kat iets van tafel gooit (meestal pennen of een papiertje) komt de hond het me brengen. Zo wordt het weer opgeruimd ik kan blijven zitten en hoef ook niet te bukken :')

Ohja en de hond vind het leuk dat hij iets mag doen _/-\o_

Ja, dat deed mijn Border Collie ook netjes.

Nu 2 kleine draakjes en als er wat op de grond wordt gegooid, slopen ze het. Meestal een kartonnen verpakking ofzo.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:11

Mijn zus heeft vorig jaar 2 kittens geadopteerd en heeft hetzelfde probleem, alleen dan met de bloempotten :+
Alles al geprobeerd van aluminiumfolie op de tafels/vensterbanken, peper, waterspuit, .. De onstuimige bengels blijven er echter de lol in zien en 1tje vind het zelfs een leuke uitdaging nu _O-

Onze oude kat wist perfect dat die niet op tafel/aanrecht mocht, maar die kon ik bijna trainen als een hond hahaha, deze kon ook zitten en pootje geven op commando :=

Ik geloof echt dat sommige katten onwijs eigenwijze beesten zijn die niks te leren valt hahaha

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:07

Katten doen dit volgensmij veel vanuit nieuwsgierigheid.

Inderdaad.. opbergen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:19

Walkure schreef:
Katten doen dit volgensmij veel vanuit nieuwsgierigheid.

Inderdaad.. opbergen.

Even controleren of 'dit' ook valt, en of het 'deze keer' ook echt valt }> .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:23

Een kat wat afleren? _O- _O- _O-

In de vensterbank staan een paar nep kaarsjes, gaat weken goed. En in eens is het tik tik, NEE, kijkt op, tik tik, NEEEEEE, tik tik boem..... Gewoon terwijl ze je aan kijken.
Als ik de planten spuit in m'n handen heb trekken ze een moeilijk hoofd, maar doen het evengoed. En als ik meteen spuit ligt het kaarsje meteen op de grond :roll: .

De slag om de TV tafel en voortafel hebben wij gewonnen, de achtertafel hebben de katten gewonnen.
Het aanrecht gaat nog een strijd rond.
Zodra we er wat van zeggen(als we er bij zijn) of binnen komen is het ploep er af.
Maar als er iemand anders binnen komt hebben die gewoon de tijd om een foto te maken |o
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:29

BillyJ schreef:
Mijn zus heeft vorig jaar 2 kittens geadopteerd en heeft hetzelfde probleem, alleen dan met de bloempotten :+
Alles al geprobeerd van aluminiumfolie op de tafels/vensterbanken, peper, waterspuit, .. De onstuimige bengels blijven er echter de lol in zien en 1tje vind het zelfs een leuke uitdaging nu _O-

Onze oude kat wist perfect dat die niet op tafel/aanrecht mocht, maar die kon ik bijna trainen als een hond hahaha, deze kon ook zitten en pootje geven op commando :=

Ik geloof echt dat sommige katten onwijs eigenwijze beesten zijn die niks te leren valt hahaha

Ja deden ze hier ook totdat we een stukje vrij maakte voor ze. Daarna hebben ze nooit meer wat uit de vensterbank gegooid.

terug te komen op de vraag, niet op tafel haha. Tja en dat is een uitdaging _O-

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:36

kiki1976 schreef:
BillyJ schreef:

Ja deden ze hier ook totdat we een stukje vrij maakte voor ze. Daarna hebben ze nooit meer wat uit de vensterbank gegooid.

terug te komen op de vraag, niet op tafel haha. Tja en dat is een uitdaging _O-

Ze hebben nu idd een groter stukje vrij op de vensterbank met wolletje en de potten blijven nu iets vaker staan :')

Ik moet er wel een beetje bij lachen .. ze zitten nu al met de handen in het haar van de kittens en over een aantal maanden komt er nog een puppy bij haha .. hopelijk leren de katten hem geen slechte gewoonten :Y)

Mijn geadopteerde BC is zowieso opgegroeid met katten. Die zit hier ook rustig op de vensterbank (raadsel hoe die het doet, ding is 20cm breed.) Of op de leuning van de sofa, likt zich ook altijd helemaal schoon na wandeling bvb :')

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:59

Hier is de kat de baas. Hij heeft mij goed opgevoed. Dan bepaald de kat de regels kan je die verantwoordelijkheid zelf lekker loslaten. Kat blij ik blij.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:30

Hier ook zo'n bandiet.....
Als hij aandacht wil of als hij eruit wil en niet mag (als het loonbedrijf er is en de gierputten open liggen) Mikt hij ook alles eraf........
Wat hij als jongere poes deed snoeren doorbijten. Tussen de computer in. Het is net een slangekat.
Nu de computer beveilig met blikken met zand. En bij de televisiesnoer iets omheen geknutseld.....
Zijn broertje daarentegen is alles wat eetbaar is niet veilig!

Afbeelding

Dit zijn ze twee broertjes, Tom & Jerry de rechter is de boosdoender. De linker is ook een stuk groter en die is wat rustiger. Wil ook niet graag naar buiten. 's morgens een half uurtje. De andere gaat ook graag naar buiten een paar keer.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 18:43

Zojuist wilde mijn spullentikker zelfs mijn waterfles UIT MIJN HANDEN slaan!! Wat een hardnekkige aap is het ook!! :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:51

Ik denk dat jouw kat te weinig speelgoed heeft, of hij vindt het niet leuk :o
Onze kat speelt eerst met haar speelgoed en als ze alles onder de kasten heeft gemept gaat ze op zoek naar wat nieuws en dan mept ze ook dingen van tafel dus... Mijn oplossing is dus dat je de halve dierenwinkel leegkoopt, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:57

Ja, hoe heet dat? Catnip? Dat vindt onze kater geweldig en doet dan echt gestoord.

Wij hebben een veel te hoge, grote paal. Ik wilde een nieuwe paal, keek naar plaatjes en ging meten. Kwam me toch een groot ding binnen, maar oke.....
Ze spelen en doen, maar dan gaan ze over de tafel, kasten en maken er echt een hele route van. Hij stond eerst voor het ene raam en was de vitrage echt niet veilig.Nu iets er vanaf, dat ze wel uitzicht hebben, maar er niet bij kunnen.

Van de week weer 3 appels weggegooid met tandafdrukken, beginnende rot op die plekjes etc.

De paal is met van dat bananenblad?? Onderste mandje is al kaal, waar er dus 11 krabpalen met sisal bekleed aan zitten.

Hoe vaak ik de dove poes ook uit het vensterbankje in de keuken pak, ze zit er steeds weer, alles ligt in de wasbak en ze heeft ook 0,0 respect als ik aankom. Kijkt me aan en wil niet weg.

Ze liggen ook languit in de honden mandjes, die dan weer op onderste tree van krabpaal liggen.......

Zodra ik mn bestek neerleg, springt de poes op schoot en klimt echt tegen me aan. Ze is echt klitteband en is niet weg te krijgen.

Naar de wc of slaapkamer, betekent aan de deuren krabben en janken. Al van alles geprobeerd. Kan het pas oplossen na de verbouwing en een tussendeur ook dicht kan.

Of neem iets van de paarden mee naar binnen. Een deken om te repareren bijv. Draaien ze helemaal door.