De poezendame hier heeft gewoon een eigen mening.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
J_emma schreef:Ik zou de mensen die roepen dat het een kwestie van opvoeding is graag een paar maanden onze Pim lenen![]()
Ik heb al een paar decennia katten en ze allemaal netjes geleerd niet op de tafel of het aanrecht te komen.
Maar deze is zo hardnekkig.. Water, folie, whatever, het doet hem allemaal niks. Hij gaat voor die ene procent kans op succes en neemt de 99% dat hij eraf gezwiept wordt voor lief.
Sastaic schreef:Hond erbij nemen. Als mijn kat iets van tafel gooit (meestal pennen of een papiertje) komt de hond het me brengen. Zo wordt het weer opgeruimd ik kan blijven zitten en hoef ook niet te bukken
Ohja en de hond vind het leuk dat hij iets mag doen
BillyJ schreef:Mijn zus heeft vorig jaar 2 kittens geadopteerd en heeft hetzelfde probleem, alleen dan met de bloempotten![]()
Alles al geprobeerd van aluminiumfolie op de tafels/vensterbanken, peper, waterspuit, .. De onstuimige bengels blijven er echter de lol in zien en 1tje vind het zelfs een leuke uitdaging nu![]()
Onze oude kat wist perfect dat die niet op tafel/aanrecht mocht, maar die kon ik bijna trainen als een hond hahaha, deze kon ook zitten en pootje geven op commando![]()
Ik geloof echt dat sommige katten onwijs eigenwijze beesten zijn die niks te leren valt hahaha
kiki1976 schreef:BillyJ schreef:Mijn zus heeft vorig jaar 2 kittens geadopteerd en heeft hetzelfde probleem, alleen dan met de bloempotten![]()
Alles al geprobeerd van aluminiumfolie op de tafels/vensterbanken, peper, waterspuit, .. De onstuimige bengels blijven er echter de lol in zien en 1tje vind het zelfs een leuke uitdaging nu![]()
Onze oude kat wist perfect dat die niet op tafel/aanrecht mocht, maar die kon ik bijna trainen als een hond hahaha, deze kon ook zitten en pootje geven op commando![]()
Ik geloof echt dat sommige katten onwijs eigenwijze beesten zijn die niks te leren valt hahaha
Ja deden ze hier ook totdat we een stukje vrij maakte voor ze. Daarna hebben ze nooit meer wat uit de vensterbank gegooid.
terug te komen op de vraag, niet op tafel haha. Tja en dat is een uitdaging